Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin öğretmenlerin performansını değerlendirmede kullandıkları ölçütlere ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma karma yöntemde bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcıları maksimum çeşitlilik örnekleme yoluyla belirlenen ilkokul, ortaokul ve lisede
görevli toplam 188 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel bulguları, kullanılan performans değerlendirme maddelerinin genel olarak ‘çok’ uygun
bulunduğunu; performans değerlendirmenin uygunluğuna yönelik katılımcı puanlarının cinsiyet, branş, kıdem ve geçirilen ders denetimi sayısı değişkenleri açısından anlamlı bir fark göstermediğini; sadece okul türü değişkeni açısından anlamlı bir fark gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Lisede çalışan öğretmenler, ilkokul ve ortaokulda çalışan öğretmenlere göre öğretmen performans değerlendirme ölçütlerini daha uygun bulmaktadırlar. Diğer yandan araştırmanın nitel bulguları öğretmen performans değerlendirmeleri hakkında öğretmenlerin çoğunlukla olumsuz görüş taşıdığını göstermiştir. Araştırma sonucunda, performans değerlendirme ölçütlerinden ziyade değerlendirmeyi yapan okul müdürleri ile ilgili objektiflik, denetim yeterliği gibi konularda sorunların yaşandığı ve bazı olumsuzlukların ortaya çıktığı anlaşılmıştır. Bunun yanında bazı durumsal ve olumlu yönler de katılımcılar tarafından ifade edilmiştir.