Abstract
Denetim, ilkeleri, yöntemleri ve en önemlisi de kuramsal temeli olan
bilimsel bir alandır. Denetim yapacak denetmenin de bu bilimsel alt yapıya sahip
olması, alanının uzmanı yani denetim yapabilecek yeterliğe sahip olması gerekir.
Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı, eğitim kurumlarında gerçekleştirilen
denetim faaliyetlerinin uzmanlık gerektirip gerektirmediğinin belirlenmesidir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi kapsamında durum çalışması deseni
ve amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış 3
soru yardımıyla elde edilmiş ve içerik analizi yardımıyla değerlendirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kırklareli İl
merkezi ve Babaeski ilçelerinde görevli 30 öğretmen oluşturmaktadır.
Öğretmenlere göre, eğitimde denetim faaliyeti uzmanlık gerektirmektedir.
Denetleyenlerin uzman olması, eğitimi olumlu etkileyerek motivasyon
ve ilginin artmasına, iletişimin ve denetimin sağlıklı olmasına, liyakatlı
iş yapılmasına katkılar sağlayabilir. Öğretmenler, denetleyenlerin uzman
olmadığını gördüklerinde olumsuz tutum ve davranışlar sergileyebileceklerini
belirtmektedir. Denetimde uzmanlık, eğitimde kalite ve başarının sağlanması
bakımından gerekli görülmektedir.
Eğitimde kalitenin ve başarının sağlanabilmesi için eğitim denetmenlerinin
uzman kişiler olarak yetiştirilmesine yönelik yasal ve pedagojik düzenlemelerin
yapılması gerekmektedir.