Abstract
Araştırmada, Felsefe dersinde Altı Şapkalı Düşünme Tekniği’ne dayalı
öğretim etkinliklerinin öğrencilerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve akademik
öz yeterliğe etkisini incelemek amaçlanmıştır. Ön test-son test deney ve kontrol
gruplu yarı deneysel modelle yapılan araştırmanın çalışma grubu, Erzincan
ilindeki bir okulda, 11. sınıfta öğrenim gören 40 lise öğrencisinden oluşmaktadır.
İki grupta uygulama yapılmadan önce gruplar AGNO ve ön test puanları bakımından
denkleştirilmiştir. Araştırmanın uygulama süreci 8 haftadır. Araştırmada
“Torrance Yaratıcı Düşünme Testi” sözel formları; “Eleştirel Düşünme Eğilimi
Ölçeği” ve “Akademik Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma gruplarının
grup içi karşılaştırmalarda Willcoxon İşaretli Sıralar Testi ve gruplar arası karşılaştırmalarda
Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ile yürütülen uygulamalar lise öğrencilerinin yaratıcı
düşünme, eleştirel düşünme ve akademik öz yeterliliklerini olumlu yönde
etkilemektedir.