Abstract
Yapılan bu çalışma ile öğretmen adaylarına, buluş yoluyla öğrenme
konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin,
uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Dolayısıyla çalışma, öğretmen adaylarına buluşa dayalı bir çalışma yaprağı
hazırlatmak, hazırladıkları buluşun türü, kapsamı, hangi seviyelere yönelik
olduğu ve bu çalışma yaprağını hazırlama gerekçeleriyle birlikte gerçek ortamda
uygulamasını yaptırarak hedef grup üzerindeki etkilerini ortaya koymak amacıyla
yürütülmüştür. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımıyla desenlenmiştir. Çalışma,
Karadeniz Bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi
Matematik Eğitimi Anabilim Dalının 3.sınıfında öğrenim gören 110 öğretmen
adayının oluşturduğu 39 grupla yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı
olarak; araştırmacı tarafından geliştirilen “Buluşa Dayalı Çalışma Yaprağı Tasarlama
Formu”, adayların hazırladıkları “Buluşa Dayalı Çalışma Yaprağı Raporu”
ndan yararlanılmış, veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen
sonuçlara göre; öğretmen adaylarının buluş yoluyla öğrenmeye dayalı çalışma
yaprağı tasarlama ve uygulama konusunda yeterince bilgileri olmakla birlikte,
ortaokullarda gerçekleştirilen uygulama sürecine yönelik desteklenmesi gereken
yönlerinin bulunduğu görülmüş ve bu yönde öneriler geliştirilmiştir.