Abstract
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin cümle, paragraf ve metin oluşturma
düzeylerini araştıran nicel bir araştırmadır. Bu araştırmanın örneklemini Malatya
il sınırları içinde yer alan 12 merkez ilçe ortaokulda öğrenim gören 5 ve 8. sınıf
öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrencilerin yazılı anlatımlarından
elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler nicel değerlendirme yöntemleri
kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen
“Yazılı Anlatım Düzeyi Dereceli Puanlama Anahtarı” kullanılmıştır. Elde edilen
veriler, SPSS 22.0 programı kullanılarak işlenmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde
yüzde (%), frekans (f) kullanılmıştır. Öğrencilerin cümle, paragraf
ve metin düzeyinde yaşadıkları sorunları tespit edilmeye çalışılmıştır. Söz
konusu bulgular neticesinde öğrencilerin cümle, paragraf ve metin oluşturma
becerilerinin istenen düzeyde olmadığı tespit edilmiştir.