Abstract
Öz: Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin FATİH Projesi’nin bileşenlerin-
den biri olan Eğitim Bilişim Ağı’nı (EBA) kullanım durumlarının incelenmesini amaçlamıştır.
Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama deseni tercih edilmiştir. Çalışmada
Karabük il merkezinde ve Safranbolu ilçesinde proje kapsamında donanım ve yazılım kurulumu
tamamlanmış 50 okulda görev yapan 105 İngilizce öğretmenine anket uygulanmıştır. Anket uygulanan
öğretmenlerden gönüllülük esasına göre seçilen 8 kişi ile de yarı yapılandırılmış görüşme
gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre İngilizce öğretmenlerinin EBA’yı
kullanma sıklıkları orta ve düşük düzeydedir. EBA’yı en çok içerik sağlamak için kullanan İngilizce
öğretmenleri, EBA’da içerik geliştirmemekte ve paylaşmamaktadır. İngilizce öğretmenlerinin EBA’ya
karşı olumlu tutum geliştirdikleri ve EBA kullanım öz-yeterliklerinin de iyi düzeyde olduğu
çalışmada ulaşılan sonuçlar arasındadır. Öğretmenler EBA’da bulunan ders içeriklerini ise sayıca
yeterli fakat verimsiz olarak değerlendirmekte ve EBA’da daha kaliteli içeriklerin bulunmasını
beklemektedirler.