Bu araştırmada, hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan on adet kök değerin örnek olay
yöntemi ile öğrenciye kazandırılması hedeflenmiştir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında
özel bir ilkokulun ikinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma deseni olarak eylem
araştırması kullanılmıştır. Veriler; gözlem, öğrenci çalışmaları, öğrenci/öğretmen günlükleri,
odak grup görüşmeleri, öğrenci ön ve son algıları, video kayıtları ile elde edilmiştir. Veriler
içerik analizi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda öğrencilerin örnek olay içerisinde vurgulanan değer- leri günlük yaşantılarında
karşılaştıklarında belirleyebildikleri, problem durumlarına değerler üzerinden yorum
getirdikleri, karar verme süreçlerinde değerlerden yararlandıkları ve sözel ifadelerinde
kullandıkları belirlenmiştir. Öğretim programında yer alan değerlerin planlı ve programlı olarak
eğitim-öğretim süreçlerine dâhil edilmesinin olumlu katkılarının olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |