Öz: Son yüzyıllarda teknolojinin gelişmesi ve nüfusun artması ile birlikte iletişime duyulan
ihtiyaç da artmıştır. İletişimdeki artan bu ihtiyacın karşılanmasında, grafik tasarım önemli bir
rol üstlenmiştir. İki boyutlu masaüstü yayıncılığın yanı sıra, günümüzde hareketli ve etkileşimli
grafik tasarım ürünleri de kullanılır hale gelmiştir. Bu denli işlevsel ve gelişen bir mecranın
eğitiminin temel eğitim düzeyinde ele alınması bir ihtiyaçtır. Bu araştırma, güncellenen Görsel
Sanatlar Dersi Öğretim Programındaki (1-8) grafik tasarım ile ilişkili kazanımları öğretmen
görüşlerine göre değerlendirmeyi amaç edinmiştir.
Araştırmada nitel yöntemlerden biri olan görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Görüşme, 2018-2019
eğitim-öğretim yılı döneminde Samsun İlinde görev yapan 28 görsel sanatlar öğretmeni ile
yapılmıştır. Veriler, içerik analizine göre analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmada
öğretmenlerin, GSDÖP’nı, grafik tasarım kazanımları açısından yeterli buldukları ve
uygulayabildikleri anlaşılmıştır. Ancak program kaynaklı olmayan (araç-gereç, mekân, malzeme,
aldıkları lisans eğitiminin yetersizliği vb.) durumlardan ötürü sıkıntı yaşadıkları belirlen-
miştir. Ayrıca öğretmenlerin aldıkları lisans eğitiminden dolayı grafik tasarım ile ilgili
bilgilerinin istenilen düzeyde olmadığı, bu yüzden konu belirlemede zorlandıkları saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |