Öz: Bu çalışmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında uygulanan İYEP uygulamalarına ilişkin sınıf
öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi hedeflenmiş- tir. Nitel araştırma yaklaşımlarından
betimsel yönteme göre tasarlanmış olan çalışmada görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu İYEP kapsamında görev alan 36 sınıf öğretmenidir. Veri toplamada yarı yapılandırıl-
mış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi teknikleri
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler Türkçe kazanımları açısından programı yetersiz
bulurken matematik kazanımları açısından yeterli bulmaktadırlar. Öğretmenler; İYEP’in ders süresini
yeterli, eğitim yerinin sınıf olmasını uygun, öğrencilerin derse katılım düzeylerini yetersiz
görmektedirler. Öğretmenler İYEP’in Türkçe ve matematik ders kazanımlarına olumlu etki sağ-
ladığını, duyuşsal (kaygı, algı vb.) yönden öğrencilerin desteklenmesine ilişkin mesleki
tecrübelerine dayanan etkinlikler planladıklarını ifade ettiler. Öğretmen- ler programda görülen
eksikliklere, yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerini bildirmişler ve önerilerini sunmuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 TEMEL EĞİTİM |