Bu araştırmada, ilkokul birinci sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinin okuma yazma öğretiminde kullandıkları eğitim teknolojilerinden
internet sitelerinin önemine ve kullanılan internet sitelerinin içerik, biçimsel uygunluk, çocuğun seviyesine ve öğretmenin kullanabilirliğine
ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma
yöntemlerinden açıklayıcı ardışık desen kullanılmıştır. Kullanılan araştırma deseni içerisinde veriler, İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan
Eğitim Yazılımlarının Değerlendirilmesi Ölçeği ve yarı-yapılandırılmış
görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan internet siteleri hakkındaki görüşlerini belirlemek
için betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin analizi için
sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan internet
sitelerine ilişkin görüşleri cinsiyetlerine, mesleki kıdem, mezun olunan
okul türüne ve sınıf mevcuduna göre tanımlayıcı istatistiksel analizler
teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde eğitim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşlerinin “orta” düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretimi sürecinde
eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik görüşlerinin cinsiyet değişkeni açısından fark olmadığı, mesleki kıdem, mezuniyet durumu ve sınıf
mevcuduna göre ise farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 226 |