Bu çalışmada dünyanın gelişmiş ülkelerinden biri olan ve atölyeleri bir öğrenme ortamı olarak gören Almanya’nın farklı atölye modelleri incelenmiştir. İncelenen atölye örneklerinin uygulamaları sırasında çeşitli sorunlar gözlemlenmiştir. 2023 Eğitim Vizyonu ile birlikte ülkemizde kurulmaya başlanan ve yaygınlaştırılması hedeflenen Tasarım Beceri Atölyeleri’nde bu süreçte hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiği vurgulanmış, hangi konularda örnek alınması gerektiği Almanya’daki uygulamalardan yola çıkılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Atölyelerin yaygınlaştırılmasında özellikle kullanıcıların ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulundurulmasının, öğretmen eğitimlerinin atölyelerin felsefesine uygun verilmesinin ve buna paralel olarak atölyelerin kullanımında fırsat eşitliğinin ve sürdürülebilirliğin sağlanmasının önemli ve gerekli olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 227 |