Bu araştırmada 2020 yılının başından itibaren tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de önemli ölçüde hissedilen koronavirüs salgınının eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin kelime hazinelerine nasıl yansıdığı incelenmiştir. Bu kapsamda basılı, yazılı ve dijital medyada koronavirüs salgınıyla ilgili haber, rapor ve araştırmalar 30 gün boyunca izlenmiş ve salgınla ilgili kelime, kavram ve terimler tespit edilerek bir havuz oluşturulmuştur. Havuzda yer alan maddeler kapsam, yapı ve görünüş geçerliğinin sağlanabilmesi amacıyla 1 tıp doktoru, 2 hemşire, 3 Türkçe eğitimcisi ve 1 ölçme değerlendirme uzmanına sunulmuştur. Uzmanlardan gelen dönütlere bağlı olarak altmış iki madde üzerinde uzlaşılmıştır. Bu maddeler iki boyutlu bir tarama anketine dönüştürülmüş, pilot uygulama ile güvenirliği sağlanan anket eğitim fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak betimsel analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların sosyal çevrelerinden ve medyadan koronavirüs ile ilgili yeni kelimeler duymaya başladıkları, yazılı ve sözlü anlatımlarında koronavirüs ile ilgili yeni kelimeler kullanmaya başladıkları ve duyma durumları ile kullanma durumları arasında doğru orantılı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda koronavirüs salgınının eğitim fakültesi öğrencilerinin kelime edinimleri üzerindeki yansımaları değerlendirilerek kelime edinim sürecinin bütüncül bir bakış açısı ile ele alınması gerektiği tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM |