Bu çalışmanın amacı, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerine verilen matematik okuryazarlığı eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlığı başarısına etkisini ortaya koymak ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğini belirlemektir. Çalışma, Bursa’daki bir devlet ortaokulunun yedinci sınıfına giden 19 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada eylem araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılara on iki hafta boyunca matematik okuryazarlığı eğitimi verilmiştir. Çalışma grubuna Matematik Okuryazarlığı ön test-son testi ve sekiz ay sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Öğrencilerin etkinliklere katılımları değerlendirebilmek için ön test uygulandıktan sonra haftalık değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Son olarak eğitim sonunda öğrencilerin eğitim sürecine ait duygu ve düşüncelerini belirleyebilmek için öğrencilerden birer mektup yazmaları istenmiş ve elde edilen mektuplara içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde matematik okuryazarlığı eğitiminin, yedinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı başarı düzeylerinde anlamlı derecede artış sağladığı görülmüştür. Sekiz ay sonra yapılan kalıcılık testi sonucunda da öğrencilerde kalıcı öğrenme gerçekleştiği saptanmıştır. Etkinliklere katılımlar değerlendirildiğinde öğrencilerin etkinliklere aktif şekilde katıldığı belirlenmiştir. Öğrencilerden toplanan mektupların içerikleri duyuşsal ve bilişsel öğrenmeye yönelik iki kategori altında incelendiğinde öğrencilerin olumlu görüş bildirdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 50 Issue: 232 |