Research Article
BibTex RIS Cite

GÖÇMEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FAKÜLTESİNDE ALMIŞ OLDUKLARI EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARI

Year 2021, TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ, 875 - 893, 22.12.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.902519

Abstract

Bu araştırmanın amacı, göçmen öğretmen adaylarının eğitim fakültesini tercih etme gerekçeleri ile eğitim fakültesinde almış oldukları eğitime ilişkin algılarını incelemektir. Nitel araştırmalardan olgubilim deseninin benimsendiği araştırmanın katılımcılarını, 2020-2021 öğretim yılında Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 20 göçmen öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri odak grup görüşmesiyle toplanmış ve tematik analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda göçmen öğretmen adaylarının; öğretmenlik mesleğini sevme, toplumsal sorumluluk hissetme ve öğretmenliğin kendileri için uygun bir meslek olduğunu düşünme gibi gerekçelerle eğitim fakültesini tercih ettiği tespit edilmiştir. Aynı zamanda adaylar mevcut koşullarda Türkiye’deki devlet okullarında görev almalarının zor olduğunun farkında olsalar da farklı kademelerde göçmen öğrencilerin eğitimine yönelik açılan özel kurslar (okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise), çadır kentler, dernekler, özel okullar, bazı devlet kurumları ile sivil toplum kuruluşlarında öğretmen olarak görev yapacaklarına inanmaktadırlar. Göçmen öğretmen adayları eğitim fakültesinde aldıkları eğitimi yeterli görmekte, bu eğitimin kendilerini kişisel ve mesleki olarak geliştirdiğini düşünmektedirler. Göçmen öğretmen adayları eğitim fakültesinde dil yeterliliği ve sosyalleşme gibi konularda sorun yaşadığını ve bazı ırkçı söylemlere maruz kalma gibi güçlüklerle karşılaştığını ancak eğitim fakültesindeki akademisyenlerin olumlu tutumları ve sınıf arkadaşlarının destekleriyle bu güçlüklerin üstesinden kolaylıkla geldiklerini belirtmişlerdir.

References

  • AKSOY, Erdal (2019). “Türkiye’deki Suriyeli göçmen Çocukların Okullaşma Durumları” Akademik Hassasiyetler, C7 S 14, ss. 37-51.
  • ALDOĞAN, Yazıgülü (1978). “Fransa'daki Türk işçileri”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, C3, S03, ss 113-162.
  • ALTUNAY, Esen ve DEDE, Mehmet (2019). “Göçmen Öğrencilerin Eğitim Süreci Açısından Okullar Arası İşbirliğine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri”. Ege Eğitim Dergisi, C20, S1, ss 127-144. https://doi.org/10.12984/egeefd.474018
  • ALTUNBAŞ, Arif (2020). “Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi.” Üniversite Araştırmaları Dergisi, C3, S2, ss 64-74. https://doi.org/10.32329/uad.772646
  • ALTUNKAYA, Hatice, ve ATES, Ayşe. (2018). “Sources of Reading Anxiety among the Learners of Turkish as a Foreign Language.” Asian Journal of Education and Training, C4, S3, ss 161-169. doi: 10.20448/journal.522.2018.43.161.169
  • ARSLAN, Ümmü Gülsüm ve USLU, Fatih (2020). “Türkiye’de Ortaöğretim Düzeyinde Eğitim-Öğretim Gören Göçmen Öğrencilerin Öğrenim Sürecinde Yaşadıkları Zorluklar.” Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, C2, S2, ss 203-216. https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.6
  • ASHBY, B., MORRİSON, Angela ve BUTCHER, Harold John (1970). “The Abilities and Attainments of Immigrant Children”. Research in Education, V4, N1, pp 73-80.
  • ASİF, Fariha (2017). “The Anxiety Factors among Saudi EFL Learners: A Study from English Language Teachers' Perspective.” English Language Teaching, V10, N6, pp 160-173. doi: 10.5539/elt.v10n6p160
  • ATLIHAN, Ayşe Müge (2019). Göçmen Öğrencilerin Okul Örgütüne Uyumunda Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Rolleri. Pamukkale Üniversitesi. http://hdl.handle.net/11499/3250
  • AYDIN, Selami (2008). An Investigation on the Language Anxiety and Fear of Negative Evaluation among Turkish EFL Learners. Asian-EFL Journal, V13, N2, pp 421-444. https://eric.ed.gov/?id=ED512266
  • AYRES, Leonard Porter (1917). The Cleveland School Survey: Summary Volume (Vol. 26). Arno Press.
  • BALDIK, Yüksel. (2018). Ana Dili Türkçe Olmayan Göçmen‎ Toplulukların Eğitim Sistemine Katılımında‎ Türkçe Öğretiminin Önemi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara
  • BEİSENBAYEVA, Lyazzat (2020). “Using the Mother Tongue in Foreign-Language Learning: Secondary School Students in Kazakhstan.” International Journal of Instruction, V13, N3, pp 605-616. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1259376.
  • BÖRÜ, Neşe ve BOYACI, Adnan (2016). “Göçmen Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Ortamlarında Karşılaştıkları Sorunlar: Eskişehir İli Örneği”. Turkish Studies, C11 S14, ss 123-158. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9818
  • BUTTERWORTH, Eric. (1967). “The Presence of Immigrant Schoolchildren: A Study of Leeds”. Race, V8, S3, pp 247-262.
  • CHASSELS, Caroline. (2010). “Participation of Internationally-Educated Professionals in an Initial Teacher Education Bachelor of Education Program: Challenges and Supports”. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, V100, N5, pp 1–39.
  • CHASSELS, Coroline June (2011). Responses to difference in initial teacher education: A case of racial and linguistic minority immigrant teacher candidates Toronto Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi), Kanada.
  • CHO, Christine (2010). “Qualifying as Teacher: Immigrant Teacher Candidates’ Counter-Stories”. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, N100, pp 1-22. https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cjeap
  • CHO, Christine (2013). What Does it Mean to be a “Canadian” Teacher? Experiences of Immigrant Teacher Candidates. In L. Thomas (Ed.), What is Canadian about Teacher Education in Canada, Multiple Perspectives on Canadian Teacher Education in the Twenty-First Century, pp. 37-60. CATE/ACFE.
  • CRESWELL, J. David. (2016). “Mindfulness Interventions.” Annual Review of Psychology, V68, N18, pp 1–26.
  • CİRİT-KARAAĞAÇ, Fatma ve GÜVENÇ, Hülya (2019). “Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları.” OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, C11, N18, ss. 530-568. https://doi.org/10.26466/
  • CRAWFORD, Ruth (1916). The immigrant in St. Louis: A survey (Vol. 1, No. 2). St. Louis School of Social Economy.
  • CROPLEY, Arthur (2002). Qualitative Research Methods: An Introduction for Students of Psychology and Education. University of Latvia. Zinatne.
  • ÇELİK, Yasemin (2018). Türkiye'de Suriyeli Çocuklara Yönelik Uygulanan Eğitim Politikalarının İncelenmesi: Tespitler, Sorunlar Ve Öneriler. Hacettepe Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara http://hdl.handle.net/11655/4989
  • DEMİR-YILDIZ, Canan (2019). “Stress in English Language Learning.” In M. B. Minaz & M. Sert-Ağır (Eds.), Educational Sciences, (pp. 7-22). Gece Publishing.
  • DETERS, P. (2008). “The Professional Acculturation of Internationally Educated Teachers in Canada: Affordances, Constraints and the Reconstruction of Professional Identity.” Paper presented at the Socio-cultural Perspectives on Teacher Education and Development Conference, University of Oxford.
  • DIETZ, Joerg. (2010). “Introduction to the Special Issue on Employment Discrimination against Immigrants”. Journal of Managerial Psychology, V15, N2, pp 104-112. doi: 10.1108/02683941011019320
  • DOCZY, A. G. (1969). “Some aspects of the education of immigrant schoolchildren”. Australian Journal of Social Issues, The, 4(3), 59.
  • DONALDSON, Tamsin (1968). “English as a Second Language”. English in Australia Vol. 7, ss 63-72. https://search.informit.org/doi/10.3316
  • EMİN, Müderra Nur (2016). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi (Vol. 48). SETA
  • EREN, Zeynep (2019). “Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Göçmen Çocukların Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri.” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C19, S1, ss 213-234. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019
  • EREŞ, Figen (2015). “Türkiye’de Göçmen Eğitimi Sorunsalı Ve Göçmen Eğitiminde Farklılığın Yönetimi.” Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C6, S2, ss 17-30.
  • FLORES, Maria Rosa Villongco. (2003). The Road to Socialization: A Descriptive Study of the Filipino Immigrant Teachers' Search for Their Place in the Hawaii Department of Education, University of Hawaii (Doctoral dissertation), Manoa
  • GLESNE, Corrine. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (çev. A. Ersoy, P. Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayınları.
  • GOLDMAN, R. J., & TAYLOR, F. M. (1966). “Coloured Immigrant Children: A Survey of Research, Studies and Literature on Their Educational Problems and Potential‐‐In Britain”. Educational Research, V8, N3, pp 163-183.
  • GUPTA, Amita. (2006). “Early Experiences and Personal Funds of Knowledge and Beliefs of Immigrant and Minority Teacher Candidates Dialog with Theories of Child Development in a Teacher Education Classroom.” Journal of Early Childhood Teacher Education, V7, N1, pp 3-18.
  • HARGREAVES, Eleanore and ELHAWARY, Dalia (2021). “Children’s Experiences of Agency When Learning English in the Classroom of a Collectivist Culture.” System, N98, pp 1-10. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102476
  • HESAPÇIOĞLU, Muhsin (1980). “Federal Almanya’daki Yabancı Çocukların ve Gençlerin Eğitimlerine İlişkin Model Denemeleri.” Eğitim ve Bilim, C5, S27, ss 13-25.
  • İLİ, Kenan (2020). Göçmenlerle İlgili Eğitim Politikaları: Türkiye ve Almanya Örneği. Hacettepe Üniversitesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara
  • İNCE, Celal (2016). “Türkiye Bağlamında Dış Göçler, Eğitim Sorunu Ve Toplumsal Konumun Yeniden Üretimi.” Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, S32, ss 293-306.
  • KARAKAŞ, Hamdi, ve ERBAŞ, Yahya Han (2018). “Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Deneyimleri ve (Türkiye’deki) Kültürel ve Sosyal Gruplara Yönelik Düşünceleri.” Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, C5, S9, ss 59-81.
  • KAVCAR, Cahit (1980). “Ali için Bir Şans.” Eğitim ve Bilim, C4, S24, ss 31-34.
  • KAYALAR, Fethi. (2019). “Problems with Schooling of Syrian Immigrants (Sample of Turkey)”. Indo – Asian Journal of Multidisciplinary Research (IAJMR), V5, N6, pp 1951-1956.
  • KIRKIÇ, Kamil Arif, KIRKIÇ, Ayşe Perihan ve BERBEROĞLU, Şeyma (2018). “The Educational Needs of Refugees in a Multicultural World: An Innovative Solution to the Problem.” Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, C8, S2, ss 233-254. https://doi.org/10.31704/ijocis.2018.011
  • KOŞAR, Serkan ve ASLAN, Fatih (2020). “İlkokul ve Ortaokula Devam Eden Göçmen Çocukların Eğitim Sorunlarına Yönelik Okul Yöneticilerinin Görüşleri”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, C9, S4, ss 1799-1831.
  • LEE, Jeehae (2010). What is it like to be an immigrant teacher in the US schools? The University of Georgia. Unpublished doctoral dissertation. USA.
  • LEE, Rosemary (1965). “The education of immigrant children in England”. Race, V7, N2, pp 131-145.
  • LINCOLN, Yvonna. S. and GUBA, Egon. G. (1985). Naturalistic inquiry (Vol. 75). Beverly Hills, CA: Sage.
  • LIAMPUTTONG, Pranee (2009). Qualitative Data Analysis: Conceptual and Practical Considerations. Health Promotion Journal of Australia, V20, N2, pp 133-139.
  • MCDEVITT, Seung Eun. (2020). “Teaching Immigrant Children: Learning from the Experiences of Immigrant Early Childhood Teachers.” Journal of Early Childhood Teacher Education, pp 1-20. https://doi.org/10.1080/10901027
  • MERRIAM, Sharan B. (2013). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass.
  • MORALI, Gürkan (2018). “Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar.” OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, C8, S15, ss 1426-1449. https://doi.org/10.26466/opus.443945
  • MOWAT, Susanne ve ST. LAWRENCE, Christine (1969). New Canadian Activities: Summary of Teachers' Responses to a Questionnaire. Toronto Board of Education (Ontario). Research Dept. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED069160.pdf
  • NILSSON, Maria (2020). “Beliefs and experiences in the English classroom: Perspectives of Swedish primary school learners.” Studies in Second Language Learning and Teaching, V10, N2, pp 257-281.
  • OK, Gökçe (2019). Göçmenlerle İlgili Çalışmalar. Koçak Z, Tufan C. B., Özdemir, K., editörler. Göç ve Eğitim: Saha Deneyimi ve İhtiyaç Analizi. 1. Baskı. Karabük: Karabük Üniversitesi; pp. 41-48.
  • ÖZDEMİR, Havvanur (2017). Suriyeli Göçmen Çocukların Eğitimi ve Dil Öğretiminin Önemi: Uluslararası Gönüllülük Esaslı Bir Proje Olarak “Paper Airplanes”. In Uluslararası Göç ve Çocuklar (pp. 287-291). Transnational Press London.
  • PATTON, Lori D. and HAYNES, Chayla. M. (2014). Using Critical Interpretive Lenses to Examine Glass Ceiling Effects through Qualitative Research. In Jerlando F. L., E. Jackson M. O’Callaghan., & R. A. Leon (Eds.), New Directions for Institutional Research, pp. 25-35. DOI: 10.1002/ir.20051.
  • POLAT, Emine Bozkurt, ÖZBEY, Saide, TÜRKMEN, Sare ve KÖYCEĞİZ, Mehlika (2020). “60-72 aylık göçmen Afgan çocuklara uygulanan sosyal uyum ve beceri programının etkisinin incelenmesi.” Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, C5, S2, ss 1-23. https://doi.org/10.37754/ 737081.2020.521
  • RAMSEY, Craig and WRIGHT, E. N. (1968). The raven progressive matrices: A review of literature relating to ıts selection for use in the new Canadian study. Toronto Board of Education (Ontario). Research Dept. https://files.eric.ed.gov/fulltext Roland, Karen (2009). Research Report Associate Teacher Feedback: Anonymous & Confidential Questionnaire. University of Windsor.
  • ROWLEY, Keith G. (1968). “Social Relations Between British and İmmigrant Children.” Educational Research, V10, N2, 145-148. SCHMIDT, Clea (2010). “Systemic Discrimination as a Barrier for Immigrant Teachers.” Diaspora, Indigenous, and Minority Education, V4, N4, pp 235-252. https://doi.org/10.1080/15595692.2010.513246
  • SEÇGİN, Nilay (2019). An Analysis of Immigrant Education Policies in Turkey. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara https://open.metu.edu.tr/bitstream/handle/11511/45262/index.pdf
  • ŞİMŞEK, Hüseyin ve KULA, Sultan Selen (2018). “Türkiye’nin Göçmen Politikasında İhmal Edilen Boyut: Eğitsel Uyum Programı.” Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C2, S2, ss 5-21.
  • TAKKAÇ-TULGAR, Ayşegül (2018). “Speaking Anxiety of Foreign Learners of Turkish in Target Context”. International Online Journal of Education and Teaching, V5, N2, pp 313-332. http://iojet.org/index.php/IOJET/article
  • TAVUCHIS, Nicholas (1963). The Common School Controversy. In Pastors and Immigrants (pp. 37-54). Springer, Dordrecht.
  • TEZGİDEN-CAKCAK, Sebahat Yasemin (2018). Göçmen öğrenci uyumu ve başarısı için çok kültürlü öğretmen eğitimi. https://open.metu.edu.tr/handle/11511/62139
  • TÜRK DİL KURUMU (2021). TDK Sözlüğü, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://sozluk.gov.tr/
  • TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU (2020). Uluslararası Göç İstatistikleri 2019, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://tuikweb.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33709
  • UĞURLU, Zeynep (2018). “Suriyeli Sığınmacı Öğrencilerin Okula Uyum Sorunlarının Çözülmesi ve Desteklenmesinde Öğretmen Etkisi.” Zorunlu Göçler, 185.
  • UŞAKLI, Hülya (2005). İzmir ilinde göç alan bölgelerdeki ilköğretim okullarında (II) Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • YAYCI, Levent (2020). “Evaluation of Immigrant Students’ Problems within the Scope of Personal-social Guidance Area according to the Opinions of School Counselors”. In A. K. Dönmez (Ed.), Academic Studies in Educational Sciences, (pp. 21-44).
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştirma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YURDAKUL, Ahmet & TOK, Türkay Nuri (2018). “Öğretmen Gözüyle Göçmen/Mülteci Öğrenci.” Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, C9, S2, ss 46-58.
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (YÖK). (2019). Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar.https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurtdisindan_ogrenci_kabulune_iliskin_esaslar_15052019.pdf
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2021). 2019-2020 Yılı Öğrenci İstatistikleri, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://istatistik.yok.gov.tr/
Year 2021, TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ, 875 - 893, 22.12.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.902519

Abstract

References

  • AKSOY, Erdal (2019). “Türkiye’deki Suriyeli göçmen Çocukların Okullaşma Durumları” Akademik Hassasiyetler, C7 S 14, ss. 37-51.
  • ALDOĞAN, Yazıgülü (1978). “Fransa'daki Türk işçileri”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, C3, S03, ss 113-162.
  • ALTUNAY, Esen ve DEDE, Mehmet (2019). “Göçmen Öğrencilerin Eğitim Süreci Açısından Okullar Arası İşbirliğine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri”. Ege Eğitim Dergisi, C20, S1, ss 127-144. https://doi.org/10.12984/egeefd.474018
  • ALTUNBAŞ, Arif (2020). “Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetlerinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi.” Üniversite Araştırmaları Dergisi, C3, S2, ss 64-74. https://doi.org/10.32329/uad.772646
  • ALTUNKAYA, Hatice, ve ATES, Ayşe. (2018). “Sources of Reading Anxiety among the Learners of Turkish as a Foreign Language.” Asian Journal of Education and Training, C4, S3, ss 161-169. doi: 10.20448/journal.522.2018.43.161.169
  • ARSLAN, Ümmü Gülsüm ve USLU, Fatih (2020). “Türkiye’de Ortaöğretim Düzeyinde Eğitim-Öğretim Gören Göçmen Öğrencilerin Öğrenim Sürecinde Yaşadıkları Zorluklar.” Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, C2, S2, ss 203-216. https://doi.org/10.51119/ereegf.2020.6
  • ASHBY, B., MORRİSON, Angela ve BUTCHER, Harold John (1970). “The Abilities and Attainments of Immigrant Children”. Research in Education, V4, N1, pp 73-80.
  • ASİF, Fariha (2017). “The Anxiety Factors among Saudi EFL Learners: A Study from English Language Teachers' Perspective.” English Language Teaching, V10, N6, pp 160-173. doi: 10.5539/elt.v10n6p160
  • ATLIHAN, Ayşe Müge (2019). Göçmen Öğrencilerin Okul Örgütüne Uyumunda Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Rolleri. Pamukkale Üniversitesi. http://hdl.handle.net/11499/3250
  • AYDIN, Selami (2008). An Investigation on the Language Anxiety and Fear of Negative Evaluation among Turkish EFL Learners. Asian-EFL Journal, V13, N2, pp 421-444. https://eric.ed.gov/?id=ED512266
  • AYRES, Leonard Porter (1917). The Cleveland School Survey: Summary Volume (Vol. 26). Arno Press.
  • BALDIK, Yüksel. (2018). Ana Dili Türkçe Olmayan Göçmen‎ Toplulukların Eğitim Sistemine Katılımında‎ Türkçe Öğretiminin Önemi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara
  • BEİSENBAYEVA, Lyazzat (2020). “Using the Mother Tongue in Foreign-Language Learning: Secondary School Students in Kazakhstan.” International Journal of Instruction, V13, N3, pp 605-616. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1259376.
  • BÖRÜ, Neşe ve BOYACI, Adnan (2016). “Göçmen Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Ortamlarında Karşılaştıkları Sorunlar: Eskişehir İli Örneği”. Turkish Studies, C11 S14, ss 123-158. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9818
  • BUTTERWORTH, Eric. (1967). “The Presence of Immigrant Schoolchildren: A Study of Leeds”. Race, V8, S3, pp 247-262.
  • CHASSELS, Caroline. (2010). “Participation of Internationally-Educated Professionals in an Initial Teacher Education Bachelor of Education Program: Challenges and Supports”. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, V100, N5, pp 1–39.
  • CHASSELS, Coroline June (2011). Responses to difference in initial teacher education: A case of racial and linguistic minority immigrant teacher candidates Toronto Üniversitesi (Yayımlanmamış doktora tezi), Kanada.
  • CHO, Christine (2010). “Qualifying as Teacher: Immigrant Teacher Candidates’ Counter-Stories”. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, N100, pp 1-22. https://journalhosting.ucalgary.ca/index.php/cjeap
  • CHO, Christine (2013). What Does it Mean to be a “Canadian” Teacher? Experiences of Immigrant Teacher Candidates. In L. Thomas (Ed.), What is Canadian about Teacher Education in Canada, Multiple Perspectives on Canadian Teacher Education in the Twenty-First Century, pp. 37-60. CATE/ACFE.
  • CRESWELL, J. David. (2016). “Mindfulness Interventions.” Annual Review of Psychology, V68, N18, pp 1–26.
  • CİRİT-KARAAĞAÇ, Fatma ve GÜVENÇ, Hülya (2019). “Resmi İlkokullara Devam Eden Suriyeli Mülteci Öğrencilerin Eğitim Sorunları.” OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, C11, N18, ss. 530-568. https://doi.org/10.26466/
  • CRAWFORD, Ruth (1916). The immigrant in St. Louis: A survey (Vol. 1, No. 2). St. Louis School of Social Economy.
  • CROPLEY, Arthur (2002). Qualitative Research Methods: An Introduction for Students of Psychology and Education. University of Latvia. Zinatne.
  • ÇELİK, Yasemin (2018). Türkiye'de Suriyeli Çocuklara Yönelik Uygulanan Eğitim Politikalarının İncelenmesi: Tespitler, Sorunlar Ve Öneriler. Hacettepe Üniversitesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara http://hdl.handle.net/11655/4989
  • DEMİR-YILDIZ, Canan (2019). “Stress in English Language Learning.” In M. B. Minaz & M. Sert-Ağır (Eds.), Educational Sciences, (pp. 7-22). Gece Publishing.
  • DETERS, P. (2008). “The Professional Acculturation of Internationally Educated Teachers in Canada: Affordances, Constraints and the Reconstruction of Professional Identity.” Paper presented at the Socio-cultural Perspectives on Teacher Education and Development Conference, University of Oxford.
  • DIETZ, Joerg. (2010). “Introduction to the Special Issue on Employment Discrimination against Immigrants”. Journal of Managerial Psychology, V15, N2, pp 104-112. doi: 10.1108/02683941011019320
  • DOCZY, A. G. (1969). “Some aspects of the education of immigrant schoolchildren”. Australian Journal of Social Issues, The, 4(3), 59.
  • DONALDSON, Tamsin (1968). “English as a Second Language”. English in Australia Vol. 7, ss 63-72. https://search.informit.org/doi/10.3316
  • EMİN, Müderra Nur (2016). Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi (Vol. 48). SETA
  • EREN, Zeynep (2019). “Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Göçmen Çocukların Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri.” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C19, S1, ss 213-234. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019
  • EREŞ, Figen (2015). “Türkiye’de Göçmen Eğitimi Sorunsalı Ve Göçmen Eğitiminde Farklılığın Yönetimi.” Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C6, S2, ss 17-30.
  • FLORES, Maria Rosa Villongco. (2003). The Road to Socialization: A Descriptive Study of the Filipino Immigrant Teachers' Search for Their Place in the Hawaii Department of Education, University of Hawaii (Doctoral dissertation), Manoa
  • GLESNE, Corrine. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (çev. A. Ersoy, P. Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayınları.
  • GOLDMAN, R. J., & TAYLOR, F. M. (1966). “Coloured Immigrant Children: A Survey of Research, Studies and Literature on Their Educational Problems and Potential‐‐In Britain”. Educational Research, V8, N3, pp 163-183.
  • GUPTA, Amita. (2006). “Early Experiences and Personal Funds of Knowledge and Beliefs of Immigrant and Minority Teacher Candidates Dialog with Theories of Child Development in a Teacher Education Classroom.” Journal of Early Childhood Teacher Education, V7, N1, pp 3-18.
  • HARGREAVES, Eleanore and ELHAWARY, Dalia (2021). “Children’s Experiences of Agency When Learning English in the Classroom of a Collectivist Culture.” System, N98, pp 1-10. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102476
  • HESAPÇIOĞLU, Muhsin (1980). “Federal Almanya’daki Yabancı Çocukların ve Gençlerin Eğitimlerine İlişkin Model Denemeleri.” Eğitim ve Bilim, C5, S27, ss 13-25.
  • İLİ, Kenan (2020). Göçmenlerle İlgili Eğitim Politikaları: Türkiye ve Almanya Örneği. Hacettepe Üniversitesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara
  • İNCE, Celal (2016). “Türkiye Bağlamında Dış Göçler, Eğitim Sorunu Ve Toplumsal Konumun Yeniden Üretimi.” Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, S32, ss 293-306.
  • KARAKAŞ, Hamdi, ve ERBAŞ, Yahya Han (2018). “Öğretmen Adaylarının Çok Kültürlü Deneyimleri ve (Türkiye’deki) Kültürel ve Sosyal Gruplara Yönelik Düşünceleri.” Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, C5, S9, ss 59-81.
  • KAVCAR, Cahit (1980). “Ali için Bir Şans.” Eğitim ve Bilim, C4, S24, ss 31-34.
  • KAYALAR, Fethi. (2019). “Problems with Schooling of Syrian Immigrants (Sample of Turkey)”. Indo – Asian Journal of Multidisciplinary Research (IAJMR), V5, N6, pp 1951-1956.
  • KIRKIÇ, Kamil Arif, KIRKIÇ, Ayşe Perihan ve BERBEROĞLU, Şeyma (2018). “The Educational Needs of Refugees in a Multicultural World: An Innovative Solution to the Problem.” Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, C8, S2, ss 233-254. https://doi.org/10.31704/ijocis.2018.011
  • KOŞAR, Serkan ve ASLAN, Fatih (2020). “İlkokul ve Ortaokula Devam Eden Göçmen Çocukların Eğitim Sorunlarına Yönelik Okul Yöneticilerinin Görüşleri”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, C9, S4, ss 1799-1831.
  • LEE, Jeehae (2010). What is it like to be an immigrant teacher in the US schools? The University of Georgia. Unpublished doctoral dissertation. USA.
  • LEE, Rosemary (1965). “The education of immigrant children in England”. Race, V7, N2, pp 131-145.
  • LINCOLN, Yvonna. S. and GUBA, Egon. G. (1985). Naturalistic inquiry (Vol. 75). Beverly Hills, CA: Sage.
  • LIAMPUTTONG, Pranee (2009). Qualitative Data Analysis: Conceptual and Practical Considerations. Health Promotion Journal of Australia, V20, N2, pp 133-139.
  • MCDEVITT, Seung Eun. (2020). “Teaching Immigrant Children: Learning from the Experiences of Immigrant Early Childhood Teachers.” Journal of Early Childhood Teacher Education, pp 1-20. https://doi.org/10.1080/10901027
  • MERRIAM, Sharan B. (2013). Qualitative research and case study applications in education. Jossey-Bass.
  • MORALI, Gürkan (2018). “Suriyeli Mülteci Çocuklara Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar.” OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, C8, S15, ss 1426-1449. https://doi.org/10.26466/opus.443945
  • MOWAT, Susanne ve ST. LAWRENCE, Christine (1969). New Canadian Activities: Summary of Teachers' Responses to a Questionnaire. Toronto Board of Education (Ontario). Research Dept. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED069160.pdf
  • NILSSON, Maria (2020). “Beliefs and experiences in the English classroom: Perspectives of Swedish primary school learners.” Studies in Second Language Learning and Teaching, V10, N2, pp 257-281.
  • OK, Gökçe (2019). Göçmenlerle İlgili Çalışmalar. Koçak Z, Tufan C. B., Özdemir, K., editörler. Göç ve Eğitim: Saha Deneyimi ve İhtiyaç Analizi. 1. Baskı. Karabük: Karabük Üniversitesi; pp. 41-48.
  • ÖZDEMİR, Havvanur (2017). Suriyeli Göçmen Çocukların Eğitimi ve Dil Öğretiminin Önemi: Uluslararası Gönüllülük Esaslı Bir Proje Olarak “Paper Airplanes”. In Uluslararası Göç ve Çocuklar (pp. 287-291). Transnational Press London.
  • PATTON, Lori D. and HAYNES, Chayla. M. (2014). Using Critical Interpretive Lenses to Examine Glass Ceiling Effects through Qualitative Research. In Jerlando F. L., E. Jackson M. O’Callaghan., & R. A. Leon (Eds.), New Directions for Institutional Research, pp. 25-35. DOI: 10.1002/ir.20051.
  • POLAT, Emine Bozkurt, ÖZBEY, Saide, TÜRKMEN, Sare ve KÖYCEĞİZ, Mehlika (2020). “60-72 aylık göçmen Afgan çocuklara uygulanan sosyal uyum ve beceri programının etkisinin incelenmesi.” Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, C5, S2, ss 1-23. https://doi.org/10.37754/ 737081.2020.521
  • RAMSEY, Craig and WRIGHT, E. N. (1968). The raven progressive matrices: A review of literature relating to ıts selection for use in the new Canadian study. Toronto Board of Education (Ontario). Research Dept. https://files.eric.ed.gov/fulltext Roland, Karen (2009). Research Report Associate Teacher Feedback: Anonymous & Confidential Questionnaire. University of Windsor.
  • ROWLEY, Keith G. (1968). “Social Relations Between British and İmmigrant Children.” Educational Research, V10, N2, 145-148. SCHMIDT, Clea (2010). “Systemic Discrimination as a Barrier for Immigrant Teachers.” Diaspora, Indigenous, and Minority Education, V4, N4, pp 235-252. https://doi.org/10.1080/15595692.2010.513246
  • SEÇGİN, Nilay (2019). An Analysis of Immigrant Education Policies in Turkey. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara https://open.metu.edu.tr/bitstream/handle/11511/45262/index.pdf
  • ŞİMŞEK, Hüseyin ve KULA, Sultan Selen (2018). “Türkiye’nin Göçmen Politikasında İhmal Edilen Boyut: Eğitsel Uyum Programı.” Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C2, S2, ss 5-21.
  • TAKKAÇ-TULGAR, Ayşegül (2018). “Speaking Anxiety of Foreign Learners of Turkish in Target Context”. International Online Journal of Education and Teaching, V5, N2, pp 313-332. http://iojet.org/index.php/IOJET/article
  • TAVUCHIS, Nicholas (1963). The Common School Controversy. In Pastors and Immigrants (pp. 37-54). Springer, Dordrecht.
  • TEZGİDEN-CAKCAK, Sebahat Yasemin (2018). Göçmen öğrenci uyumu ve başarısı için çok kültürlü öğretmen eğitimi. https://open.metu.edu.tr/handle/11511/62139
  • TÜRK DİL KURUMU (2021). TDK Sözlüğü, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://sozluk.gov.tr/
  • TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU (2020). Uluslararası Göç İstatistikleri 2019, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://tuikweb.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33709
  • UĞURLU, Zeynep (2018). “Suriyeli Sığınmacı Öğrencilerin Okula Uyum Sorunlarının Çözülmesi ve Desteklenmesinde Öğretmen Etkisi.” Zorunlu Göçler, 185.
  • UŞAKLI, Hülya (2005). İzmir ilinde göç alan bölgelerdeki ilköğretim okullarında (II) Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. , Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir.
  • YAYCI, Levent (2020). “Evaluation of Immigrant Students’ Problems within the Scope of Personal-social Guidance Area according to the Opinions of School Counselors”. In A. K. Dönmez (Ed.), Academic Studies in Educational Sciences, (pp. 21-44).
  • YILDIRIM, Ali ve ŞİMŞEK, Hasan (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştirma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YURDAKUL, Ahmet & TOK, Türkay Nuri (2018). “Öğretmen Gözüyle Göçmen/Mülteci Öğrenci.” Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, C9, S2, ss 46-58.
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (YÖK). (2019). Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar.https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurtdisindan_ogrenci_kabulune_iliskin_esaslar_15052019.pdf
  • YÜKSEKÖĞRETİM KURULU (2021). 2019-2020 Yılı Öğrenci İstatistikleri, Erişim tarihi: 7 Şubat 2021. https://istatistik.yok.gov.tr/
There are 74 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Abdullah Çetin 0000-0003-1118-0740

Reyhan Ağçam 0000-0002-5445-9031

Publication Date December 22, 2021
Published in Issue Year 2021 TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ

Cite

APA Çetin, A., & Ağçam, R. (2021). GÖÇMEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FAKÜLTESİNDE ALMIŞ OLDUKLARI EĞİTİME İLİŞKİN ALGILARI. Milli Eğitim Dergisi, 50(1), 875-893. https://doi.org/10.37669/milliegitim.902519