Research Article
BibTex RIS Cite

COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN VE DUYGU DURUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 51 Issue: 233, 419 - 442, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.787866

Abstract

Tüm dünya ile birlikte ülkemizde de görülmeye başlayan Covid-19 salgını sürecinde korunmaya en çok ihtiyaç duyan kesim şüphesiz ki özel gereksinimli çocuklardır. Özel gereksinimli çocuklarının bakım ve gelişiminden sorumlu olan annelere ise bu süreç boyunca oldukça büyük bir sorumluluk düşmektedir. Dolayısıyla bu araştırma özel gereksinimli çocuğu olan annelerin Covid-19 salgını sürecinde yaşadıkları güçlükler ve duygu durumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2019-2020 eğitim- öğretim yılında Sivas iline bağlı bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden özel gereksinimli çocukları olan 30 anne ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum incelemesi modelinde yapılmıştır. Bu araştırmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’ ile elde edilmiştir. Geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşü alınarak tekrar yapılandırılmış ardından pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler ‘İçerik Analizi Tekniği’ ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; Covid-19 salgını nedeniyle özel gereksinimli çocuğu olan annelerin genelinin duygu durumlarında çeşitli değişiklikler olduğu ayrıca çocuklarının eğitimlerinin aksamasından dolayı kaygı taşıdıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.

Thanks

Tüm dünya ile birlikte ülkemizi de etkisi altına alan Covid-19 pandemi sürecinde yapılmış olan araştırmalardan özel bir sayı çıkarmayı düşünerek konuya vermiş olduğunuz değerden dolayı teşekkürlerimi sunarım. Etik Kurul İzin Belgesi ve Benzerlik Raporu izninizle bir iki gün içerisinde tarafınıza iletilecektir. Anlayışınız için şimdiden teşekkür ederim.

References

  • Akkök, F. (2003). Farklı Özelliğe Sahip Olan Çocuk ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar. A. Ataman içinde, Özel Eğitime Giriş, Ankara, Gündüz Eğitim Aslan, Ç. Ç. (2010). "Zihinsel engelli çocuğu olan anne ve babaların psikolojik belirtileri, sosyal destek algıları ve stresle başa çıkma tarzlarını karşılaştırılması". Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Psikoloji Bölümü Psikoloji Anabilim Dalı.
Year 2022, Volume: 51 Issue: 233, 419 - 442, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.787866

Abstract

References

  • Akkök, F. (2003). Farklı Özelliğe Sahip Olan Çocuk ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar. A. Ataman içinde, Özel Eğitime Giriş, Ankara, Gündüz Eğitim Aslan, Ç. Ç. (2010). "Zihinsel engelli çocuğu olan anne ve babaların psikolojik belirtileri, sosyal destek algıları ve stresle başa çıkma tarzlarını karşılaştırılması". Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Psikoloji Bölümü Psikoloji Anabilim Dalı.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Beyhan Nazlı Koçbeker 0000-0002-7930-0545

Emine Seçil Karamuklu 0000-0002-6010-8406

Publication Date February 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 51 Issue: 233

Cite

APA Koçbeker, B. N., & Seçil Karamuklu, E. (2022). COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLERİN VE DUYGU DURUMLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 419-442. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787866