Bu çalışmada, Covid-19 salgını sürecinde okulların kapanmasıyla başlayan uzaktan eğitimin canlı derslerle yürütülmesinde ilkokul velilerinin yaşadığı sorunları ortaya koymak için betimsel bir araştırma yapılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, 2019-2020 eğitim-öğretim yılındaki 313 ilkokul velisine çevrimiçi ortamda anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda velilerin çocuklarının canlı derse katıldıkları bilişim teknolojisi araçlarının donanımsal özelliklerinin ve internet bağlantısının iyi olduğu ancak buna rağmen canlı ders saatinde EBA’ya bağlantı sorunları yaşadıklarından dolayı EBA canlı ders uygulamasının alt yapısının yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Veliler canlı ders sürecinde çocukların öğretim süreçlerine; öğretim ortamının hazırlanması, öğrenci motivasyonunu artırma, ödev yapımı ve kontrolünü sağlama, yapılan ödevlerle ilgili öğretmene dönüt verme olarak katkı sağlamaktadırlar. Velilerin %36,1’inin canlı dersler sırasında teknik anlamda sorun yaşadıkları; teknik sorun olarak da en fazla bağlantı sorunu/altyapı eksikliği sorunu yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Velilerin %29.1’inin yönetimsel kaynaklı sorun yaşadığı; yönetimsel kaynaklı sorun olarak en fazla ders saati ve sayısının az olması, canlı ders veren öğretmenin süreç için hazır olmayışı ve isteksizliği ile canlı ders esnasında yaşanan iletişim eksikliğini dile getirmişlerdir. Velilerin 30.7’sinin canlı dersin en fazla sosyal etkileşim yanını sevdikleri; %35.8’inin planlama ve uygulama sorunlarını ise sevmedikleri belirlenmiştir. Bu bilgiler ışığında; velilere EBA canlı ders için sağlanan ücretsiz internetin diğer uzaktan eğitim platformlarını da kapsayacak şekilde genişletilmesi, canlı ders sürecinin sadece okul değil veli tarafından da dikkatlice yürütülmesi önerilmektedir.
In this study, it is aimed to conduct a descriptive research to reveal the problems experienced by primary school parents in the conduct of distance education with live lessons, which started with the closure of schools during the Covid-19 epidemic. In this direction, an online questionnaire was applied to 313 primary school parents in the 2019-2020 academic year. As a result of the research, it was concluded that the hardware features and internet connection of the information technology tools in which the children of the parents attend the live lesson are good, however, the infrastructure of the EBA live lesson application is insufficient because they have problems connecting to the EBA during the live lesson. Parents contribute to the teaching processes of their children during live lesson by preparing the teaching environment, increasing student motivation, making and controlling homework, and giving feedback to the teacher about the homework. It was concluded that the parents had technical problems during live lessons, and as technical problems, they experienced connection problems/ lack of infrastructure problems the most. 29.1% of the parents expressed that they had administrative problems, and as administrative problems, they stated the low numbers of lessons and lesson hours, the unpreparedness and unwillingness of the teacher who gives live lessons, and the lack of communication during a live lesson the most. It was determined that 30.7% of the parents liked the social interaction aspect of live lessons the most while 35.8% of them did not like the planning and implementation problems. In the light of this information, it is recommended that the free internet provided to parents for EBA live lessons be expanded to include other distance education platforms, and that the live lesson process should be carried out carefully not only by the school but also by the parents.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 234 |