Eğitimde Metaverse kullanımı, içinde bulunduğumuz teknoloji inovasyon çağında büyük bir gelişme potansiyeline sahip bir alandır. PRISMA'ya uyarlanmış bir metodoloji kullanarak, eğitimde metaverse ile ilgili temel bilimsel üretimin niteliksel sistematik bir literatür taraması uygulanmıştır. Kırk sekiz akademik makale incelenmiş ve altı araştırma sorusu oluşturulmuştur. Verimli olmasına rağmen, araştırma alanının gelişiminin ilk aşamalarında olduğunu ve daha nicel analizlere ihtiyaç olduğunu görmekteyiz. Makale anahtar kelimelerini sanallaştırma, eğitim, teknoloji, kütüphane, araştırma ve diğerleri olmak üzere beş kategoride gruplandırılmış ve makalelerin bulgularından yedi ana tema belirlenmiştir: (i) metaverse'nin genel olarak eğitimdeki yeri, (ii) ) metaverse'nin farklı derslere olası uygulamaları, (iii) metaverse'nin eğitimde doğrudan öğretim desteği, (iv) metaverse'nin eğitimde dolaylı öğretim desteği, (v) başarılı bir metaverse uygulamasının değişkenleri/koşulları eğitim, (vi) eğitimde metaverse'nin olası zorlukları, (vii) eğitimde metaverse ile ilgili araştırmaları desteklemek. Son olarak, metaverse için kapsamlı bir tanım önerirken, metaverse'nin eğitimdeki potansiyel uzantılarını ve olası tehditleri tartıştık ve araştırma, uygulama ve politika perspektifinden ana çıkarımları sunulmuştur.
Metaverse utilization in education is an area with a huge potential of development during the current age of technology innovation. Using a PRISMA-adapted methodology, we performed a qualitative systematic literature review of the main scientific production related to metaverse in education. We analyzed 48 academic papers and formulate six research questions. We discovered that, despite fertile, the research area is in its early stages of development and there is a need for more quantitative analyses. We grouped the paper keywords into five categories, which are virtualization, education, technology, library, research and others, and identified seven major themes from the findings of the papers: (i) the place of the metaverse in education in general, (ii) the possible implementations of the metaverse into different courses, (iii) the direct instructional support of the metaverse in education, (iv) the indirect instructional support of the metaverse in education, (v) the variables/conditions of a successful metaverse implementation in education, (vi) the possible challenges of metaverse in education, (vii) encouraging research regarding metaverse in education. Finally, we proposed a more comprehensive definition for the metaverse, discussed potential extensions of metaverse in education and possible threats, and presented the main implications from research, policy and practical perspectives.
Woosong University
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 53 Issue: 242 |