İmam hatip liseleri hakkında en yoğun tartışmaların yaşandığı eğitim kurumlarından biri olarak dikkat çekmektedir. Hem imam hatip liseleri odağında kurumlaşan sivil kuruluşlar hem de eğitimle ilgilenen sivil kuruluşlar imam hatip lisesi meselesini gündeme almaktadırlar. Bilhassa son 8 yıldır niceliksel olarak artışa geçen ve eğitim sistemindeki etkinliğini daha da yoğun olarak hissettiren imam hatip liseleri hakkındaki tartışmalar yoğunlaşmış durumdadır. Meseleyi sivil toplum kuruluşlarının yayınladığı araştırma raporları çerçevesinde ele alan bu araştırma, güncel tartışmaların içeriğine odaklanmakta ve sivil toplum kuruluşlarının görüşlerini ve sunulan çözüm önerilerini, karşılaştırmalı olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Nitel çoklu durum çalışması olarak tasarlanan bu araştırmada, maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarından edinilen veriler iki ana tema halinde ele alınmıştır. Bu temalar; “Niteliksel ve Niceliksel Bağlamlar “ve “STK Önerileri” olarak belirlenmiştir. Araştırmada, STK’ların bu okulların dini ve akademik eğitimlerine yönelik eleştirileri ve sorunların çözümüne yönelik önerileri ortaya konmuştur.
Din Eğitimi Mesleki din eğitimi İmam hatip lisesi Sivil toplum kuruluşu Eğitimde nicelik ve nitelik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 9, 2020 |
Acceptance Date | December 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 11 |