Bu araştırma
ergenlerin sahip olduğu değerler, öznel iyi oluşları ve sosyal kaygıları
arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul
ilinde farklı liselerde öğrenim gören 177’si (%34.8) kız, 331’i (%65.2) erkek olan 508 lise öğrencisi
oluşmaktadır.
Ergenlerin insani
değer düzeylerinin belirlenmesinde İnsani Değerler Ölçeği, öznel iyi oluş düzeylerinin
belirlenmesinde
Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği,
sosyal kaygı düzeylerinin belirlenmesinde Ergenler için Sosyal Kaygı Ölçeği ve kişisel özelliklere ilişkin veriler
araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde
edilmiştir.
Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin öznel iyi oluşları ile
sahip oldukları değer arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif
yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin öznel iyi oluşları
ile sosyal kaygıları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, negatif
yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin sosyal
kaygıları ile sahip oldukları değerler arasındaki yordayıcı ilişkiler
incelendiğinde de, negatif yönde anlamlı bir ilişkinin var olduğu
görülmektedir.
This study was conducted to examine the relationship between adolescents' values, subjective well-being and social anxiety. The study group of the study consisted of 177 (34.8%) female and 331 (65.2%) male and in total 508 high school students studying in different high schools in Istanbul. The data related to the research “Human Values Scale”, “Adolescent Subjective Well-being Scale” and “Social Anxiety Scale for Adolescents” was collected. According to the findings of the study when the predictive relationships between the subjective well-being of adolescents and their values are examined, it is seen that there is a significant positive relationship. When the predictive relationships between the subjective well-being of adolescents and their social anxieties are examined, it is seen that there is a significant negative relationship. At the same time, when the predictive relationships between the social anxieties of adolescents and their values are examined, it is seen that there is a negative meaningful relationship.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | March 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |
MANAS Journal of Social Studies