Review
BibTex RIS Cite

Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 615 - 628, 27.01.2020
https://doi.org/10.33206/mjss.538784

Abstract

Son yıllarda bilgi
ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler, internet kullanımının yaygınlaşması, bilgi
çağına ve Endüstri 4.0 dönemine geçiş ile birlikte kamu hizmetlerinin sunum
şekli de dönüşüme uğramıştır. Birbirlerine internet aracılığıyla bağlı hale
gelen insanlar, makineler, taşıtlar, eşyalar kısaca nesneler, nesnelerin
interneti adı verilen konuyu kamu yönetimi gündemine taşımıştır. Nesnelerin
internetinin bir yansıması olarak merkezi ve yerel yönetimler, kamu
hizmetlerini daha etkin, etkili ve verimli sunmak adına sensörler, gelişmiş
ağlar, giyilebilir teknolojiler ve GPS sistemlerini kamu hizmetlerinde kullanmaya
başlamışlardır. Bu uygulamalar kamu hizmetleri sunumunda yaşanan dijital
dönüşümün somut birer örneklerini teşkil etmektedirler. Bu çalışma, bilgi
toplumunda kamu hizmeti sunumunda yaşanan dijital dönüşümü kamu yönetimi
disiplini temelinde, nesnelerin interneti konusu bağlamında, ilgili alan yazını
ve raporlar çerçevesinde analiz etmektedir. Çalışmada, nesnelerin interneti
kapsamına giren uygulamalar, çeşitli kamu hizmetleri alanları dahilinde ele
alınmakta ve uygulamaya yönelik örnekler verilmektedir. Çalışmanın sonuç
bölümünde ise konu üzerine gelecekte yapılacak olan çalışmalar için bir takım
önerilere yer verilmiştir.

References

  • Akın, M. (2006). Elektronik Oy Verme Sistemlerinde Güvenlik: Deneyimler ve Türkiye İçin Öneriler, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri Ve İstatistik Dergisi, 3, 32-47.
  • Albatan, Ö. (2014). Kamu Servislerinin Kentlerde Mekânsal Sunumu Üzerine Kuramsal-Kavramsal Çerçeveler, METU Journal of the Faculty of Architecture, 31(1), 195-214.
  • Alcatel. (2018). The Internet of Things for Government, Alcatel Lucent.
  • Altınışık, E. (2017). Dijitalleşme Söyleminin Kamu Yönetimi Disiplinine Olası Etkisi: 1950 Deneyiminden Yola Çıkan Bir Öngörü, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1933-1943.
  • ATDE. (2015). Accenture Dijitalleşme Endeksi Türkiye Sonuçları: Türkiye’nin En Dijital Şirketleri 2015, Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • ATDE. (2015). Accenture Türkiye Dijitalleşme Endeksi, Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Barth, M. ve Veit, D. J. (2011). How Digital Divide affects Public E-Services: The Role of Migration Background, Wirtschaftsinformatik Proceedings, 118, 3-14.
  • Bertot, J. C., Estevez, E. ve Janowski, T. (2016), Digital public service innovation: Framework proposal. ICEGOV2016, Montevideo, 1-3 Mart, Uruguay, 1-10.
  • Bhoomika, K. N., Deepa, C., Rashmi, R. K. ve Srinivasa, R. (2016). Internet of Things for Environmental Monitoring, International Journal of Advanced Networking & Applications, 497-501.
  • Brous, P. ve Janssen, M. (2015). Advancing e-Government Using the Internet of Things: A Systematic Review of Benefits, 14th International Conference on Electronic Government (EGOV), Greece.
  • Castro, D., New, J. ve McQuinn, A. (2016). How Is the Federal Government Using the Internet of Things?, Center for Data Innovation.
  • Chunquan, D. ve Shunbing, Z. (2012). 2012 International Symposium on Safety Science and Technology Research on Urban pPblic Safety Emergency Management Early Warning System Based on Technologies for the Internet of Things, Procedia Engineering, 45, 748 – 754.
  • Çal, S. (2009). Kamu Hizmeti Kavramı Üzerine Kimi Düşünceler, http://www.idare.gen.tr/cal-kh-dusunceler.pdf., E.T.: 14.02.2019.
  • Çapar, S., Demir, R. ve Yıldırım, Ş. (2015). Kamu Hizmet Sunumunda İdarecilerin İşlevi, Türk İdare Dergisi, 481, 361-399.
  • Davidsson, P., Hajinasab, B., Holmgren, J., Jevinger, A. ve Persson, J. A. (2016). The Fourth Wave of Digitalization and Public Transport: Opportunities and Challenges, Sustainability, 8, 1-16.
  • Demir, L. (2013). Kamu Hizmetleri, http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerI/67.pdf, E.T.: 12.01.2019.
  • Eggers, W. D. ve Macmillan, P. (2015). Deloitte, Kamu 2020: Kamunun Geleceğine Yolculuk, Deloitte Türkiye.
  • El-Haddadeh, R., Osmani, M., Thakker, D., Weerakkody, V. ve Kapoor, K. K. (2018), Examining Citizens' Perceived Value of Internet of Things Technologies in Facilitating Public Sector Services Engagement, Government Information Quarterly, . https://doi.org/ 10.1016/j.giq.2018.09.009.
  • EP. (2016). Potential and Challenges of E-Voting in the European Union, European Parliament, European Union.
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal Medya Araçlarının (Web 2.0) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği, Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101.
  • Eryılmaz, B. (2015). Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • Fraga-Lamas, P., Fernández-Caramés, T. M., Suárez-Albela, M., Castedo, L. ve González-López, M. (2016), A Review on Internet of Things for Defense and Public Safety, Sensors, 16, 1-44.
  • GOS. (2014). The Internet of Things: making the most of the Second Digital Revolution, UK Government Chief Scientific Adviser. UK.
  • Govloop. (2016). Your Questıons Answered: The Internet of Things in Government, Govloop, USA.
  • Göçoğlu, V. (2014). Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Göker, Z. (2016). Gelir Dağılımının İyileştirilmesinde Kamu Hizmetlerinin Rolü, Çalışma ve Toplum, 4, 1731-1746.
  • Gözler, K. (2003). İdare Hukuku, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Gunashekar, S., Spisak, A., Dean, K., Ryan, N., Lepetit, L. ve Cornish, P. (2016). Accelerating the Internet of Things in the UK: Using Policy to Support Practice, RAND Corporation, California and UK.
  • Gül, H. (2018). Dijitalleşmenin Kamu Yönetimi ve Politikaları ile Bu Alanlardaki Araştırmalara Etkileri, Yasama Dergisi, 36, 5-26.
  • Huawei. (2018). IoT Security White Paper, Huawei, China.
  • İnce, N. M. (2001). Elektronik Devlet: Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar, DPT.
  • Kantarci, B. ve Mouftah, H. T. (2014). Trustworthy Sensing for Public Safety in Cloud-Centric Internet of Things, IEEE Internet Of Thıngs Journal, 1(4), 360-368.
  • Karatoprak, E. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Benimsenen Yeni Yöntemler ve Uygulamaların Kontrolü, Maliye Dergisi, 159, 365-375.
  • Kaya, A. ve Mursül, D. (2017). Dijital Türkiye Projesi Kapsamında Kamu Hizmetlerinin Dönüşümü, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(4), 1-11.
  • Lindgren, I. ve Veenstra, A. F. (2018). Digital government transformation: a case illustrating public e-service development as part of public sector transformation, Proceedings of the 19th Annual International Conference on Digital Government Research, 30 Mayıs-1 Haziran, Netherlands.
  • Maissin, J. P., Elst, R. V. ve Colin, F. (2015). How Will IoT Improve Public Sector Services?, Deloitte.
  • Mecek, M. (2017). E-Devlet ve E-Belediye: Kavramsal Çerçeve ve Türkiye'de Belediye Web Sitelerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1815-1851.
  • Mergel, I., Kattel, R., Lember, V. ve McBride, K. (2018). Citizen-Oriented Digital Transformation in the Public Sector, Proceedings of the 19th Annual International Conference on Digital Government Research : Governance in the Data Age, New York.
  • Negiz, N. ve Saraçbaşı, Y. (2012). Demokratik Yönetişim Sağlanmasında E-Belediye Ve Uygulamaları: Akdeniz Bölgesi Örneği, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 7(1), 42-52.
  • Odyakmaz, Z., Kaymak, Ü., ve Ercan, İ. (2009). İdari Yargı, Konu Soru Mevzuat, Oniki Levha Yayıncılık, İstanbul.
  • Onar, S. S. (1992). İdare Hukukunun Umumi Esasları, Marifet Basımevi, İstanbul.
  • Ömürgönülşen, U. (2003). Kamu Sektörünün Yönetimi Sorununa Yeni Bir Yaklaşım: Yeni Kamu İşletmeciliği, Acar, M. ve Özgür, H. (der.) Çağdaş Kamu Yönetimi I içinde, Nobel, Ankara, 3-43.
  • Özer, M. A. ve Otyzbay, Z. (2018). Türkiye ve Kazakistan Örneğinde E-devlet Uygulamalarının Kamu Yönetiminde Verimliliğe Etkisi, Verimlilik Dergisi, (4), 71-91.
  • Patel, K. K. ve Patel, S. M. (2016). Internet of Things-IOT: Definition, Characteristics, Architecture, Enabling Technologies, Application & Future Challenges, International Journal of Engineering Science and Computing, 6(5), 6122-6131.
  • Plantinga, M., Ridder, K. ve Corra, A. (2011). Contracting Out Public Services - The Need and Necessity of Government Intervention for Safeguarding Public Interests, (Çev. Okan Doğan), KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(21), 103-117.
  • Ramamurthy, A. ve Jain, P. (2017). The Internet of Things in the Power Sector Opportunities in Asia and The Pacific, ABD Sustainable Development Working Paper Series, 48, 1-36.
  • Roy, J. (2017). Digital Government and Service Delivery: An Examination of Performance and Prospects, Canadian Public Administration, 60(4), 538-561.
  • Schou, J. ve Hjelhot, M. (2018). Digitalization and Public Sector Transformations, First Edition, Palgrave Macmillan.
  • Sezer, Ö. (2008). Kamu Hizmetlerinde Müşteri (Vatandaş) Odaklılık: Türkiye’de Kamu Hizmeti Anlayışı Açısından Bir Değerlendirme, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 147-171.
  • Sezer, Ö. ve Vural, T. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Devletin Değişen Rolü ve Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetimler Arasında Yetki ve Görev Paylaşımı, Maliye Dergisi, 159, 203-219.
  • Şen, N. G. ve Acar, Ü. (2017). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Alternatif Yöntem ve Modeller: Türkiye’den Uygulama Örnekleri, Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(2), 147-172.
  • Takagi, H. ve Mima, T. (2016). Use of IoT by Government Institutions, Hitachi Review, 65(1), 735-740.
  • TDK. (2019). Kamu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5c626a46aa03c4.41438860, E.T.: 12.01.2019.
  • Tunç, A., Belli, A. ve Aydoğdu, Y. (2017). Dijitalleşen Kamu Hizmetleri Açısından Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (Kayfor15 Özel Sayısı), 1921-1931.
  • Usta, S. ve Bilgiç, E. (2016). Yerel Yönetimlerde Hizmet Sunumu: Kamu Özel Ortaklığı Modeli, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 249-267.
  • Ünal, F. ve Kiraz, İ. (2016). Türkiye'de E-Devlet Uygulamalarının Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Etkinliği: Adalet Bakanlığı UYAP Bilişim Sistemi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 437-450.
  • Vermesan, O. ve Friess, P. (2014). Internet of Things-From Research and Innovation to Market Deployment, River Publishers, Denmark.
  • WhitePaper. (2017). The Citizen View of Government Digital Transformation 2017 Findings, Sopra Steria, U.K.
  • Xiangxuan, X. (2017). The Contextual Dynamics of Internet of Things Applications in Smart Public Bike Sharing Services, Chinese Journal of Urban and Environmental Studies, 5(2), 1-20.
  • Yalçın, R. Ü. (2011). Türk Kamu Yönetimi Reform Sürecinde Kamu Hizmet Sunumu: Değişim ve Etkinlik Bağlamında Kamu Hizmet Standartları ve Uygulamaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yıldız, M. (2006). Kamu Siyasaları Açısından Cep Telefonu Teknolojisi ve Mobil Devlet, Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 24(1), 241-263.
  • Yıldız, M. (2011). Kamu Politikası, Türkiye Bilimler Akademisi Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66, E.T.: 10.01.2019.
  • Zheng, L., Zhang, H., Han, W., Zhou, X., He, J., Zhang, Z., Gu, Y. ve Wang, J. (2011). Technologies, Applications, and Governance in the Internet of Things. Internet of Things, Global Technological and Societal Trends.

Digital Transformation in Delivery of Public Services: An Investigation on Internet of Things

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 615 - 628, 27.01.2020
https://doi.org/10.33206/mjss.538784

Abstract

In recent years, the development of information and communication technologies, the widespread use of the internet, the transition to the information age and the so-called information society, as well as the form of public services has been transformed. People, machines, vehicles, goods, objects in short, which became connected to each other via internet, brought the subject called internet of objects to the public administration agenda. As a reflection of the Internet of objects, central and local governments have begun to use sensors, advanced networks, wearable technologies and GPS systems in public services more effectively, effectively and efficiently. These practices are concrete examples of the digital transformation in the provision of public services. This study analyzes the digital transformation observed in the provision of public services on the basis of public administration discipline, in the context of the Internet of Things, within the relevant literature and reports. In this study, the applications within the scope of the internet of objects are handled within various public services areas and examples are given. In the conclusion part of the study, some suggestions are given for future studies on the subject.

References

  • Akın, M. (2006). Elektronik Oy Verme Sistemlerinde Güvenlik: Deneyimler ve Türkiye İçin Öneriler, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri Ve İstatistik Dergisi, 3, 32-47.
  • Albatan, Ö. (2014). Kamu Servislerinin Kentlerde Mekânsal Sunumu Üzerine Kuramsal-Kavramsal Çerçeveler, METU Journal of the Faculty of Architecture, 31(1), 195-214.
  • Alcatel. (2018). The Internet of Things for Government, Alcatel Lucent.
  • Altınışık, E. (2017). Dijitalleşme Söyleminin Kamu Yönetimi Disiplinine Olası Etkisi: 1950 Deneyiminden Yola Çıkan Bir Öngörü, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1933-1943.
  • ATDE. (2015). Accenture Dijitalleşme Endeksi Türkiye Sonuçları: Türkiye’nin En Dijital Şirketleri 2015, Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • ATDE. (2015). Accenture Türkiye Dijitalleşme Endeksi, Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Barth, M. ve Veit, D. J. (2011). How Digital Divide affects Public E-Services: The Role of Migration Background, Wirtschaftsinformatik Proceedings, 118, 3-14.
  • Bertot, J. C., Estevez, E. ve Janowski, T. (2016), Digital public service innovation: Framework proposal. ICEGOV2016, Montevideo, 1-3 Mart, Uruguay, 1-10.
  • Bhoomika, K. N., Deepa, C., Rashmi, R. K. ve Srinivasa, R. (2016). Internet of Things for Environmental Monitoring, International Journal of Advanced Networking & Applications, 497-501.
  • Brous, P. ve Janssen, M. (2015). Advancing e-Government Using the Internet of Things: A Systematic Review of Benefits, 14th International Conference on Electronic Government (EGOV), Greece.
  • Castro, D., New, J. ve McQuinn, A. (2016). How Is the Federal Government Using the Internet of Things?, Center for Data Innovation.
  • Chunquan, D. ve Shunbing, Z. (2012). 2012 International Symposium on Safety Science and Technology Research on Urban pPblic Safety Emergency Management Early Warning System Based on Technologies for the Internet of Things, Procedia Engineering, 45, 748 – 754.
  • Çal, S. (2009). Kamu Hizmeti Kavramı Üzerine Kimi Düşünceler, http://www.idare.gen.tr/cal-kh-dusunceler.pdf., E.T.: 14.02.2019.
  • Çapar, S., Demir, R. ve Yıldırım, Ş. (2015). Kamu Hizmet Sunumunda İdarecilerin İşlevi, Türk İdare Dergisi, 481, 361-399.
  • Davidsson, P., Hajinasab, B., Holmgren, J., Jevinger, A. ve Persson, J. A. (2016). The Fourth Wave of Digitalization and Public Transport: Opportunities and Challenges, Sustainability, 8, 1-16.
  • Demir, L. (2013). Kamu Hizmetleri, http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerI/67.pdf, E.T.: 12.01.2019.
  • Eggers, W. D. ve Macmillan, P. (2015). Deloitte, Kamu 2020: Kamunun Geleceğine Yolculuk, Deloitte Türkiye.
  • El-Haddadeh, R., Osmani, M., Thakker, D., Weerakkody, V. ve Kapoor, K. K. (2018), Examining Citizens' Perceived Value of Internet of Things Technologies in Facilitating Public Sector Services Engagement, Government Information Quarterly, . https://doi.org/ 10.1016/j.giq.2018.09.009.
  • EP. (2016). Potential and Challenges of E-Voting in the European Union, European Parliament, European Union.
  • Erkul, R. E. (2009). Sosyal Medya Araçlarının (Web 2.0) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği, Türkiye Bilişim Derneği, 116, 96-101.
  • Eryılmaz, B. (2015). Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • Fraga-Lamas, P., Fernández-Caramés, T. M., Suárez-Albela, M., Castedo, L. ve González-López, M. (2016), A Review on Internet of Things for Defense and Public Safety, Sensors, 16, 1-44.
  • GOS. (2014). The Internet of Things: making the most of the Second Digital Revolution, UK Government Chief Scientific Adviser. UK.
  • Govloop. (2016). Your Questıons Answered: The Internet of Things in Government, Govloop, USA.
  • Göçoğlu, V. (2014). Kamu Politikası ve Sosyal Medya İlişkisi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Göker, Z. (2016). Gelir Dağılımının İyileştirilmesinde Kamu Hizmetlerinin Rolü, Çalışma ve Toplum, 4, 1731-1746.
  • Gözler, K. (2003). İdare Hukuku, Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Gunashekar, S., Spisak, A., Dean, K., Ryan, N., Lepetit, L. ve Cornish, P. (2016). Accelerating the Internet of Things in the UK: Using Policy to Support Practice, RAND Corporation, California and UK.
  • Gül, H. (2018). Dijitalleşmenin Kamu Yönetimi ve Politikaları ile Bu Alanlardaki Araştırmalara Etkileri, Yasama Dergisi, 36, 5-26.
  • Huawei. (2018). IoT Security White Paper, Huawei, China.
  • İnce, N. M. (2001). Elektronik Devlet: Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar, DPT.
  • Kantarci, B. ve Mouftah, H. T. (2014). Trustworthy Sensing for Public Safety in Cloud-Centric Internet of Things, IEEE Internet Of Thıngs Journal, 1(4), 360-368.
  • Karatoprak, E. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Benimsenen Yeni Yöntemler ve Uygulamaların Kontrolü, Maliye Dergisi, 159, 365-375.
  • Kaya, A. ve Mursül, D. (2017). Dijital Türkiye Projesi Kapsamında Kamu Hizmetlerinin Dönüşümü, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(4), 1-11.
  • Lindgren, I. ve Veenstra, A. F. (2018). Digital government transformation: a case illustrating public e-service development as part of public sector transformation, Proceedings of the 19th Annual International Conference on Digital Government Research, 30 Mayıs-1 Haziran, Netherlands.
  • Maissin, J. P., Elst, R. V. ve Colin, F. (2015). How Will IoT Improve Public Sector Services?, Deloitte.
  • Mecek, M. (2017). E-Devlet ve E-Belediye: Kavramsal Çerçeve ve Türkiye'de Belediye Web Sitelerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 1815-1851.
  • Mergel, I., Kattel, R., Lember, V. ve McBride, K. (2018). Citizen-Oriented Digital Transformation in the Public Sector, Proceedings of the 19th Annual International Conference on Digital Government Research : Governance in the Data Age, New York.
  • Negiz, N. ve Saraçbaşı, Y. (2012). Demokratik Yönetişim Sağlanmasında E-Belediye Ve Uygulamaları: Akdeniz Bölgesi Örneği, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 7(1), 42-52.
  • Odyakmaz, Z., Kaymak, Ü., ve Ercan, İ. (2009). İdari Yargı, Konu Soru Mevzuat, Oniki Levha Yayıncılık, İstanbul.
  • Onar, S. S. (1992). İdare Hukukunun Umumi Esasları, Marifet Basımevi, İstanbul.
  • Ömürgönülşen, U. (2003). Kamu Sektörünün Yönetimi Sorununa Yeni Bir Yaklaşım: Yeni Kamu İşletmeciliği, Acar, M. ve Özgür, H. (der.) Çağdaş Kamu Yönetimi I içinde, Nobel, Ankara, 3-43.
  • Özer, M. A. ve Otyzbay, Z. (2018). Türkiye ve Kazakistan Örneğinde E-devlet Uygulamalarının Kamu Yönetiminde Verimliliğe Etkisi, Verimlilik Dergisi, (4), 71-91.
  • Patel, K. K. ve Patel, S. M. (2016). Internet of Things-IOT: Definition, Characteristics, Architecture, Enabling Technologies, Application & Future Challenges, International Journal of Engineering Science and Computing, 6(5), 6122-6131.
  • Plantinga, M., Ridder, K. ve Corra, A. (2011). Contracting Out Public Services - The Need and Necessity of Government Intervention for Safeguarding Public Interests, (Çev. Okan Doğan), KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(21), 103-117.
  • Ramamurthy, A. ve Jain, P. (2017). The Internet of Things in the Power Sector Opportunities in Asia and The Pacific, ABD Sustainable Development Working Paper Series, 48, 1-36.
  • Roy, J. (2017). Digital Government and Service Delivery: An Examination of Performance and Prospects, Canadian Public Administration, 60(4), 538-561.
  • Schou, J. ve Hjelhot, M. (2018). Digitalization and Public Sector Transformations, First Edition, Palgrave Macmillan.
  • Sezer, Ö. (2008). Kamu Hizmetlerinde Müşteri (Vatandaş) Odaklılık: Türkiye’de Kamu Hizmeti Anlayışı Açısından Bir Değerlendirme, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 147-171.
  • Sezer, Ö. ve Vural, T. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Devletin Değişen Rolü ve Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetimler Arasında Yetki ve Görev Paylaşımı, Maliye Dergisi, 159, 203-219.
  • Şen, N. G. ve Acar, Ü. (2017). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Alternatif Yöntem ve Modeller: Türkiye’den Uygulama Örnekleri, Maliye Araştırmaları Dergisi, 3(2), 147-172.
  • Takagi, H. ve Mima, T. (2016). Use of IoT by Government Institutions, Hitachi Review, 65(1), 735-740.
  • TDK. (2019). Kamu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5c626a46aa03c4.41438860, E.T.: 12.01.2019.
  • Tunç, A., Belli, A. ve Aydoğdu, Y. (2017). Dijitalleşen Kamu Hizmetleri Açısından Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (Kayfor15 Özel Sayısı), 1921-1931.
  • Usta, S. ve Bilgiç, E. (2016). Yerel Yönetimlerde Hizmet Sunumu: Kamu Özel Ortaklığı Modeli, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 249-267.
  • Ünal, F. ve Kiraz, İ. (2016). Türkiye'de E-Devlet Uygulamalarının Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Etkinliği: Adalet Bakanlığı UYAP Bilişim Sistemi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Afro-Avrasya Özel Sayısı, 437-450.
  • Vermesan, O. ve Friess, P. (2014). Internet of Things-From Research and Innovation to Market Deployment, River Publishers, Denmark.
  • WhitePaper. (2017). The Citizen View of Government Digital Transformation 2017 Findings, Sopra Steria, U.K.
  • Xiangxuan, X. (2017). The Contextual Dynamics of Internet of Things Applications in Smart Public Bike Sharing Services, Chinese Journal of Urban and Environmental Studies, 5(2), 1-20.
  • Yalçın, R. Ü. (2011). Türk Kamu Yönetimi Reform Sürecinde Kamu Hizmet Sunumu: Değişim ve Etkinlik Bağlamında Kamu Hizmet Standartları ve Uygulamaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yıldız, M. (2006). Kamu Siyasaları Açısından Cep Telefonu Teknolojisi ve Mobil Devlet, Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 24(1), 241-263.
  • Yıldız, M. (2011). Kamu Politikası, Türkiye Bilimler Akademisi Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66, E.T.: 10.01.2019.
  • Zheng, L., Zhang, H., Han, W., Zhou, X., He, J., Zhang, Z., Gu, Y. ve Wang, J. (2011). Technologies, Applications, and Governance in the Internet of Things. Internet of Things, Global Technological and Societal Trends.
There are 63 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review
Authors

Volkan Göçoğlu 0000-0002-7036-2416

Publication Date January 27, 2020
Submission Date March 12, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Göçoğlu, V. (2020). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 615-628. https://doi.org/10.33206/mjss.538784
AMA Göçoğlu V. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme. MJSS. January 2020;9(1):615-628. doi:10.33206/mjss.538784
Chicago Göçoğlu, Volkan. “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9, no. 1 (January 2020): 615-28. https://doi.org/10.33206/mjss.538784.
EndNote Göçoğlu V (January 1, 2020) Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9 1 615–628.
IEEE V. Göçoğlu, “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”, MJSS, vol. 9, no. 1, pp. 615–628, 2020, doi: 10.33206/mjss.538784.
ISNAD Göçoğlu, Volkan. “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9/1 (January 2020), 615-628. https://doi.org/10.33206/mjss.538784.
JAMA Göçoğlu V. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme. MJSS. 2020;9:615–628.
MLA Göçoğlu, Volkan. “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 9, no. 1, 2020, pp. 615-28, doi:10.33206/mjss.538784.
Vancouver Göçoğlu V. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Dijital Dönüşüm: Nesnelerin İnterneti Üzerine Bir İnceleme. MJSS. 2020;9(1):615-28.

Cited By













Yerel Yönetimlerde Dijital Dönüşüm Uygulamaları
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052373






MANAS Journal of Social Studies