Çok Kriterli Karar Verme
tekniklerinden bir tanesi olan Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) tekniği bu
çalışmanın konusudur. Hem nitel hem de nicel değerleri dikkate alarak en iyi
alternatifin seçilmesine yardımcı olmaktadır. Analitik Hiyerarşi Prosesi
tekniği kullanım kolaylığı, basitlik ve kolay yorumlanabilme gibi özellikleri
nedeniyle geniş bir kullanım alanına sahiptir.
Bu çalışmanın amacı kayak merkezi
seçiminde müşterilerin bakış açısıyla kayak merkezi yönelimlerini Analitik
Hiyerarşi Prosesi tekniği ile değerlendirmektir. Uzman kişiler tarafından beyin
fırtınası yöntemiyle belirlenen 7 kriter ile 6 kayak merkezi
değerlendirilmiştir. Değerlendirmelerde matematiksel işlemlerde kolaylık
sağlaması amacıyla Super Decisions paket programı kullanılmıştır. Değerlendirme
sonucunda en etkili kriter reklam ve tavsiyeler olurken en az etkili kriter ise
mevsim uzunluğu olarak belirlenmiştir. Uludağ Kayak Merkezi belirlenen
alternatifler arasından en çok tercih edilen alternatif olmuştur.
The purpose of this study is to evaluate the ski resort trends in Turkey with the Analytic Hierarchy Process technique from the customers’ perspective in ski resort selection. Seven criteria brainstormed by the experts were used in the assessment of six ski centers. In practice, the Super Decisions package program is used in order to facilitate the mathematical operations. According to the results of the research the most effective criteria are the advertisement and recommendations, while the least effective criterion is the season length. Uludag Ski Center has become the most preferred alternative among the alternatives determined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2020 |
Submission Date | February 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies