The purpose of this work is to study the teaching practice in the Natural Science Class taught by teacher candidates. The study was conducted in accordance with the case study model, which is one of the models of qualitative research. The data were obtained from 11 candidates for primary school teacher candidates who are studying and continuing their teaching practice at the Pedagogical Faculty of Van Yüzüncü Yil University. It was done in the form of observation and the semi-structured interview developed by the researchers themselves. Collected data were analyzed by quality data analysis, content analysis, and descriptive analysis methods. At the end of the study it was concluded that during the lessons teacher candidates paid most of attention to practice in introduction but forgot to mention about motivation and aim. It was determined that teacher candidate mainly used lecturing and question-answer methods and as educational technologies / materials they used interactive boards and textbooks. Moreover it was noticed that teacher candidates appreciate evaluation more than summarizing. For this reason teacher candidates who study at Pedagogical Faculty should be given more practical training about the course introduction, development and conclusion.
Bu çalışmanın
amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında öğrettikleri
Hayat Bilgisi dersinin sınıf içi öğretim uygulamalarını incelemektir. Çalışma,
nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine göre yürütülmüştür.
Çalışmanın verileri, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim
gören ve öğretmenlik uygulamasına devam eden 11 sınıf öğretmeni adayından
toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından
geliştirilen gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Veriler, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz
tekniklerinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen
adaylarının dersin giriş bölümünde en çok dikkat çekme uygulamalarına yer
verdikleri, güdüleme uygulamalarına ise hiç yer vermedikleri, hedeften haberdar
etme ve önkoşul öğrenmeleri hatırlatma amacına yönelik öğretim uygulamalarına
çok az yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının dersin
gelişme bölümünde ağırlıklı olarak düz anlatım ve soru cevap yöntemlerini
kullandıkları, ağırlıklı olarak kullandıkları öğretim
teknolojisinin/materyalinin etkileşimli tahta ve ders kitabı olduğu, süreçte
ipucu ve dönütlere genel olarak yer verdikleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen
adaylarının dersin sonuç bölümünde en çok yer verdiği uygulamanın
değerlendirme, en az yer verdiği uygulamanın son özet olduğu tespit edilmiştir.
Bu nedenle eğitim fakültelerinde öğretmen adaylarına dersin giriş, gelişme ve
sonuç aşaması etkinlikleri hakkında uygulamalı eğitim verilmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2020 |
Submission Date | May 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies