Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi

Year 2021, Volume: 10 Issue: 1, 492 - 502, 26.01.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.751836

Abstract

Araştırmada, İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde görev yapan spor yöneticilerinin iletişim beceri düzeylerinin, işgörenlerinin iş motivasyonları üzerindeki etkilerinin bulunmasını amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi ve veri toplama tekniği olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde görev yapan 88 yönetici ile 1994 işgören oluşturmaktadır. Çalışmaya gönüllülük esasına göre 77 yönetici ile 412 işgören katılmıştır. Veri toplama araçları olarak, yöneticiler için 1996 yılında Korkut tarafından geliştirilen ve 25 maddeden oluşan İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ), işgörenler için ise 1985 yılında Mottaz tarafından geliştirilip Dündar ve arkadaşları (2007) tarafından Türkçe uyarlaması yapılmış olan ve 24 maddeden oluşan İş Motivasyonu Ölçeği (İMÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini test etmek için, aritmetik ortalama, standart sapma, standart hata, Shapiro-Wilk testi, basıklık ve çarpıklık değerleri testi, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), TUKEY testi ve korelasyon analizi test yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yöneticilerin iletişim beceri düzeylerinin yüksek (AO= 4,32) düzeyde, işgörenlerin motivasyon düzeylerinin orta (AO=3,27) düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan yöneticilerin iletişim beceri düzeyleri ve işgörenlerin iş motivasyon düzeyleri arasında olumlu yönde çok zayıf bir ilişki saptanmıştır (r=.079; p˃.05).

References

  • Abbasoğlu, Ş. (2015). İş görenlerde örgütsel adalet algısı ve örgütsel adaletin çalışanların iş motivasyonu üzerindeki etkisi: bir devlet hastanesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, P. (2019). Farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spor Eğitim Dergisi. 3 (3), 71-77. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/48470/622636
  • Altunkaya, G. (2019). Motivasyon ve örgütsel aidiyet ilişkisi: Batman Üniversitesinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Arslan, A. (2019). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri ve öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 38 (1): 146-173. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/46119/491548
  • Atalay, A. (2018). Doğu Anadolu Bölgesinde çalışan Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü personelinin iletişim becerileri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 7 (1), 494-513. Erişim adresi: https://itobiad.com/tr/issue/34318/369345
  • Atak, M. (2005). Örgütlerde resmi olmayan iletişimin yeri ve önemi. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi. 2 (2), 59-67. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/238236/makaleler/2/2/arastirmax-orgutlerde-resmi-olmayan-iletisimin-yeri-onemi.pdf
  • Akyol, P. (2019). Farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spor Eğitim Dergisi. 3 (3), 71-77. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/48470/622636
  • Ateş, Ö., T. ve Buluç, B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinde motivasyon ve örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 48, 01-30. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/420320
  • Balıbey, M., ve Öndaş, N. K. (2018). İdari personelin demografik özellikleriyle iş tatmini ve meslek motivasyon ilişkisi: Munzur Üniversitesi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 28 (1), 171-186. doi: 10.18069/firatsbed.387859
  • Buğdaycı, S. (2018). Antrenörlerin iletişim becerileri ile öz yeterliliklerinin incelenmesi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Biçer, T. (2006). Şampiyonluğun psikolojisi. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Borca, C., & Baesu, V. (2014). A Possible managerial approach for internal organizational communication characterization. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 124, 496-503. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.02.512
  • Çelik, M. (2013). İstanbul ili Arnavutköy ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin iletişim becerilerinin öğretmen motivasyonları ve akademik tükenmişlikleri üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, S. (2019). İlkokul öğretmenlerinin algıladıkları yönetici iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyonu ve iş doyumu arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19 (2), 567-576. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49052/625770
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel iletişimin verimlilik ve etkinliğinde yararlanılan iletişim araçları ve halkla ilişkiler filmleri örneği. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi. 28 (1), 411-444. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/muiibd/issue/486/4142
  • Dündar, S., Özutku, H., ve Taşpınar, F. (2007). İçsel ve dışsal motivasyon araçlarının işgörenlerin motivasyonu üzerindeki etkisi: ampirik bir inceleme. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (7): 105-119. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49894/639554
  • Ersarı, G., ve Naktiyok, A. (2012). İşgörenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (1), 81-101. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2829/38352
  • Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi. 2 (3), 01-15. Erişim adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1484614929.pdf
  • Fidan, E. (2019). Liderlik stilinin çalışan motivasyonu ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gülüm, R. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri ile meslek tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Karaçar, E. (2019). Otel çalışanlarının iş tatmini ve motivasyon düzey değişkenleri üzerine bir araştırma Sinop örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 3 (1): 55-78. doi: 10.30561/sinopusd.543185
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 77.
  • Kıraç, E. (2012). Örgütsel iletişimin örgütsel bağlılık algılaması üzerindeki etkileri ve bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Koçel, T. (2001). İşletme yöneticiliği: yönetim ve organizasyon. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Korkut, F. (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk Psikolojik ve Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2 (7): 18-23. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21427/229793
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S. B., ve Avcı, İ. A. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi. 38 (1): 49-56. doi: 10.5798/diclemedj.0921.2012.04.0184
  • Mottaz, J. C. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of wok satisfaction. The Sociological Quarterly. 3 (26): 365-385. doi: 10.1111/j.1533-8525.1985.tb00233.x
  • Nacar, F. S., ve Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenlerinin iletişim ve kişilerarası problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elementary Education Online. 10 (2): 493-511. Erişim adresi: https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=AWXw2dfwHDbCZb_mQxdo
  • Nal, M., ve Sevim, E. (2019). Paternalist liderliğin iş motivasyonu üzerine etkisi: sağlık çalışanları üzerinde bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 8 (4): 397-410. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumussagbil/issue/50658/532702
  • Oskay, Ü. (2019). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Yayınevi.
  • Orhaner, E., ve Mutlu, S. (2018). Sağlık personelinin iş tatmininin motivasyon üzerine etkisi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi. 4 (1): 74-93. Erişim adresi: http://static.dergipark.org.tr/article-download/e4f0/90a2/c62d/5b214bf89e452.pdf?
  • Öksüz, N. (2018). Spor yöneticilerinin iletişim becerileri ile öz etkililik-yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdayı, N. (2011). Futbol hakemlerinin duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Öztürk, T. Ö., ve Soytürk, M. (2019). Sporcu algılarına göre antrenör iletişim becerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8 (1): 576-583. doi: 10.33206/mjss.492884
  • Sert, A. (2018). Kamu ve özel okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversiteleri Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Serttaş, A., ve Tanyıldızı, N. İ. (2019). Kamu iç denetçilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18 (3): 966-989. doi: 10.21547/jss.455993 Şimşek, M. Ş. (2002). Yönetim ve organizasyon. Konya: Günay Ofset.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell. L.S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson, 67-73.
  • Tetik, S. (2019). Kamu örgütlerinde örgütsel sosyalleşmenin iş motivasyonu üzerindeki etkisi: İhsaniye ilçesinde bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 11 (3): 1779-1791. doi: 10.20491/isarder.2019.705
  • Timuroğlu, M. K., ve Balkaya, E. (2017). Örgütsel iletişim ve motivasyon ilişkisi -bir uygulama-. International Journal of Social Inquiry. 9 (2): 89-113. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijsi/issue/28148/299022
  • Tutar, H. (2003). Örgütsel iletişim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yanık, M. (2015). Spor türü ve diğer bazı değişkenlerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. International Journal of Human Sciences. 12 (2): 1366-1376. doi: 10.14687/ijhs.v12i2.3368
  • Yıldız, S. (2017). Kamu kurumlarında iletişim becerileri ve çalışan motivasyonuna ilişkin bir araştırma: İSKİ örneği (Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, F. (2009). Eğitim örgütlerinde örgüt kültürünün öğretmenlerin iş motivasyonu üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yirmibeşcik, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin yöneticilerin iletişim becerilerinden dolayı kazandıkları motivasyonun iş doyumuna etkisi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zıllıoğlu, M. (2007). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
Year 2021, Volume: 10 Issue: 1, 492 - 502, 26.01.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.751836

Abstract

References

  • Abbasoğlu, Ş. (2015). İş görenlerde örgütsel adalet algısı ve örgütsel adaletin çalışanların iş motivasyonu üzerindeki etkisi: bir devlet hastanesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akyol, P. (2019). Farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spor Eğitim Dergisi. 3 (3), 71-77. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/48470/622636
  • Altunkaya, G. (2019). Motivasyon ve örgütsel aidiyet ilişkisi: Batman Üniversitesinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Arslan, A. (2019). Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri ve öz-yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 38 (1): 146-173. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/46119/491548
  • Atalay, A. (2018). Doğu Anadolu Bölgesinde çalışan Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü personelinin iletişim becerileri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 7 (1), 494-513. Erişim adresi: https://itobiad.com/tr/issue/34318/369345
  • Atak, M. (2005). Örgütlerde resmi olmayan iletişimin yeri ve önemi. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi. 2 (2), 59-67. Erişim adresi: https://arastirmax.com/tr/system/files/dergiler/238236/makaleler/2/2/arastirmax-orgutlerde-resmi-olmayan-iletisimin-yeri-onemi.pdf
  • Akyol, P. (2019). Farklı fakültelerdeki öğrencilerin iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spor Eğitim Dergisi. 3 (3), 71-77. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/seder/issue/48470/622636
  • Ateş, Ö., T. ve Buluç, B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinde motivasyon ve örgütsel bağlılığın demografik değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 48, 01-30. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/39596/420320
  • Balıbey, M., ve Öndaş, N. K. (2018). İdari personelin demografik özellikleriyle iş tatmini ve meslek motivasyon ilişkisi: Munzur Üniversitesi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 28 (1), 171-186. doi: 10.18069/firatsbed.387859
  • Buğdaycı, S. (2018). Antrenörlerin iletişim becerileri ile öz yeterliliklerinin incelenmesi (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Biçer, T. (2006). Şampiyonluğun psikolojisi. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Borca, C., & Baesu, V. (2014). A Possible managerial approach for internal organizational communication characterization. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 124, 496-503. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.02.512
  • Çelik, M. (2013). İstanbul ili Arnavutköy ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin iletişim becerilerinin öğretmen motivasyonları ve akademik tükenmişlikleri üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, S. (2019). İlkokul öğretmenlerinin algıladıkları yönetici iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyonu ve iş doyumu arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19 (2), 567-576. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49052/625770
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel iletişimin verimlilik ve etkinliğinde yararlanılan iletişim araçları ve halkla ilişkiler filmleri örneği. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi. 28 (1), 411-444. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/muiibd/issue/486/4142
  • Dündar, S., Özutku, H., ve Taşpınar, F. (2007). İçsel ve dışsal motivasyon araçlarının işgörenlerin motivasyonu üzerindeki etkisi: ampirik bir inceleme. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2 (7): 105-119. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49894/639554
  • Ersarı, G., ve Naktiyok, A. (2012). İşgörenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (1), 81-101. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2829/38352
  • Ertürk, R. (2016). Öğretmenlerin iş motivasyonları. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi. 2 (3), 01-15. Erişim adresi: http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1484614929.pdf
  • Fidan, E. (2019). Liderlik stilinin çalışan motivasyonu ve örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gülüm, R. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iletişim becerileri ile meslek tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Karaçar, E. (2019). Otel çalışanlarının iş tatmini ve motivasyon düzey değişkenleri üzerine bir araştırma Sinop örneği. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 3 (1): 55-78. doi: 10.30561/sinopusd.543185
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 77.
  • Kıraç, E. (2012). Örgütsel iletişimin örgütsel bağlılık algılaması üzerindeki etkileri ve bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Koçel, T. (2001). İşletme yöneticiliği: yönetim ve organizasyon. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Korkut, F. (1996). İletişim becerilerini değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi: güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk Psikolojik ve Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2 (7): 18-23. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/21427/229793
  • Kumcağız, H., Yılmaz, M., Çelik, S. B., ve Avcı, İ. A. (2011). Hemşirelerin iletişim becerileri: Samsun ili örneği. Dicle Tıp Dergisi. 38 (1): 49-56. doi: 10.5798/diclemedj.0921.2012.04.0184
  • Mottaz, J. C. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of wok satisfaction. The Sociological Quarterly. 3 (26): 365-385. doi: 10.1111/j.1533-8525.1985.tb00233.x
  • Nacar, F. S., ve Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenlerinin iletişim ve kişilerarası problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elementary Education Online. 10 (2): 493-511. Erişim adresi: https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=sosyal&Id=AWXw2dfwHDbCZb_mQxdo
  • Nal, M., ve Sevim, E. (2019). Paternalist liderliğin iş motivasyonu üzerine etkisi: sağlık çalışanları üzerinde bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 8 (4): 397-410. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/gumussagbil/issue/50658/532702
  • Oskay, Ü. (2019). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnkılâp Yayınevi.
  • Orhaner, E., ve Mutlu, S. (2018). Sağlık personelinin iş tatmininin motivasyon üzerine etkisi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi. 4 (1): 74-93. Erişim adresi: http://static.dergipark.org.tr/article-download/e4f0/90a2/c62d/5b214bf89e452.pdf?
  • Öksüz, N. (2018). Spor yöneticilerinin iletişim becerileri ile öz etkililik-yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdayı, N. (2011). Futbol hakemlerinin duygusal zekâ ve iletişim beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Öztürk, T. Ö., ve Soytürk, M. (2019). Sporcu algılarına göre antrenör iletişim becerileri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 8 (1): 576-583. doi: 10.33206/mjss.492884
  • Sert, A. (2018). Kamu ve özel okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara ve İstanbul Sabahattin Zaim Üniversiteleri Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Serttaş, A., ve Tanyıldızı, N. İ. (2019). Kamu iç denetçilerinin iletişim becerilerinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18 (3): 966-989. doi: 10.21547/jss.455993 Şimşek, M. Ş. (2002). Yönetim ve organizasyon. Konya: Günay Ofset.
  • Tabachnick, B.G., & Fidell. L.S. (2013). Using multivariate statistics. Boston: Pearson, 67-73.
  • Tetik, S. (2019). Kamu örgütlerinde örgütsel sosyalleşmenin iş motivasyonu üzerindeki etkisi: İhsaniye ilçesinde bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 11 (3): 1779-1791. doi: 10.20491/isarder.2019.705
  • Timuroğlu, M. K., ve Balkaya, E. (2017). Örgütsel iletişim ve motivasyon ilişkisi -bir uygulama-. International Journal of Social Inquiry. 9 (2): 89-113. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijsi/issue/28148/299022
  • Tutar, H. (2003). Örgütsel iletişim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yanık, M. (2015). Spor türü ve diğer bazı değişkenlerin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerine etkisi. International Journal of Human Sciences. 12 (2): 1366-1376. doi: 10.14687/ijhs.v12i2.3368
  • Yıldız, S. (2017). Kamu kurumlarında iletişim becerileri ve çalışan motivasyonuna ilişkin bir araştırma: İSKİ örneği (Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, F. (2009). Eğitim örgütlerinde örgüt kültürünün öğretmenlerin iş motivasyonu üzerindeki etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Yirmibeşcik, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin yöneticilerin iletişim becerilerinden dolayı kazandıkları motivasyonun iş doyumuna etkisi (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zıllıoğlu, M. (2007). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cemil Boz 0000-0002-7340-7851

Turgay Biçer 0000-0002-0343-5101

Kaan Serter 0000-0002-5089-8467

Koray Emre Kara 0000-0002-2515-1679

Murat Şentuna 0000-0001-7728-7933

Publication Date January 26, 2021
Submission Date June 12, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Boz, C., Biçer, T., Serter, K., Kara, K. E., et al. (2021). Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 492-502. https://doi.org/10.33206/mjss.751836
AMA Boz C, Biçer T, Serter K, Kara KE, Şentuna M. Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi. MJSS. January 2021;10(1):492-502. doi:10.33206/mjss.751836
Chicago Boz, Cemil, Turgay Biçer, Kaan Serter, Koray Emre Kara, and Murat Şentuna. “Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10, no. 1 (January 2021): 492-502. https://doi.org/10.33206/mjss.751836.
EndNote Boz C, Biçer T, Serter K, Kara KE, Şentuna M (January 1, 2021) Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 1 492–502.
IEEE C. Boz, T. Biçer, K. Serter, K. E. Kara, and M. Şentuna, “Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi”, MJSS, vol. 10, no. 1, pp. 492–502, 2021, doi: 10.33206/mjss.751836.
ISNAD Boz, Cemil et al. “Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10/1 (January 2021), 492-502. https://doi.org/10.33206/mjss.751836.
JAMA Boz C, Biçer T, Serter K, Kara KE, Şentuna M. Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi. MJSS. 2021;10:492–502.
MLA Boz, Cemil et al. “Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 10, no. 1, 2021, pp. 492-0, doi:10.33206/mjss.751836.
Vancouver Boz C, Biçer T, Serter K, Kara KE, Şentuna M. Spor Yöneticilerinin İletişim Beceri Düzeylerinin İşgörenlerin Motivasyonu Üzerine Etkisi. MJSS. 2021;10(1):492-50.

MANAS Journal of Social Studies