Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl becerileri konusunda 2000 ve 2020 (Ocak ayı) yılları arasında yapılan araştırmaların farklı değişkenler açısından eğilimlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Tez, bildiri veya makalelerin 21. yüzyıl becerileri, 21. yy becerileri veya 21st century skills kelimelerini içermesi, öğrenme-öğretme ortamlarında öğretmen veya öğrencileri kapsaması ya da ders müfredatları üzerine gerçekleştirilen çalışmalar olması, yayınların erişilebilir olması ve 2000-2020 (Ocak ayı) yılları arasında yayınlanması araştırmanın ölçütü olarak belirlenmiş ve bu kapsamda 115 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırmaların çoğunluğuna erişim sağlanmış, ulaşılamayanlar araştırmaya dâhil edilmemiştir. Araştırma sonucunda, incelenen araştırmaların çoğunlukla 2019 yılında yayınlandığı, araştırmaların çoğunlukla nicel yöntem ve tarama modeli kullanılarak yürütüldüğü belirlenmiştir. Bunun yanı sıra araştırmaların çoğunlukla makale olarak gerçekleştirildiği, araştırma konusunu öğrenen ve öğretenlerin 21. yüzyıl becerilerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaların örneklem grubunu ve örneklem sayısını çoğunlukla öğretmen adaylarının oluşturduğu söylenebilir. Gelecekte konu ile ilgili yapılacak araştırmaların ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri üzerinde yoğunlaşması gerektiği ve öğrenme/öğretme süreçlerinde kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin gelişimine etkisinin araştırılması yeni bir araştırma konusu olarak önerilebilir.
The aim of this study is to determine the trends of the researches conducted in the 21st century skills between 2000 and 2020 (January) in terms of different variables. The content analysis of this study was carried out using document analysis, one of the qualitative research methods. Research criteria have been defined as: theses, papers or articles that include the words “21st century skills”, include teachers or students in the teaching and learning environment, or study the course curriculum, make publications available and publish them between 2000 and 2020 ( January). In this context, 115 studies have been conducted. Access to the majority of the research has been provided, and those who cannot be reached are not included in the research. As a result of the research, it was determined that the investigated studies were mostly published in 2019, and the researches were mostly carried out by using the quantitative method and survey model. In addition, it has been determined that researches are mainly conducted in the form of articles, and the skills of the 21st century of those who study and teach the subject of research were found. In addition, it can be said that the research sample consists mainly of candidate teachers. The impact of teaching / learning methods and techniques on the development of 21st century skills in students can be proposed as a topic for new research in order to focus future research on secondary, primary and high school students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2021 |
Submission Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies