İnternetin olağan hayat akışı içerisinde yer almasıyla iletişim formlarının çeşitli varyasyonları türemiştir. Yeni medya araçlarında birey, üre-tüketici vasfı ile ister öz kimliği isterse de hayali karakterler vasıtasıyla bu mecrada içerik üretmektedir. Üre-tüketicilerin sanat ve edebiyat eserlerini paylaşıp metalaştırdığı bu sanal dünyada kültür endüstrisinin etkisi her geçen gün daha da büyümektedir. Kültür endüstrisinin adım adım ele geçirdiği bu dijital dünyada Antoine de Saint-Exupéry’in Küçük Prens isimli roman kahramanı da İnstagram hesaplarıyla yerini almaktadır. Araştırma sosyal medya ve kültür endüstrisi bağlamında prosumerların kültürel veya sanatsal faaliyetlerini ele alması bakımından önem arz etmektedir. Bu çalışmada The Little Prince Hub sayfasının bookstagram kimliğiyle bir edebiyat ürününü nasıl metalaştırdığı söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda sayfanın paylaşımlarında basit, olumlu ve aktif yapıda cümle yapılarında yapıcı bir dil kullanıldığı tespit edilmiştir.
With the Internet taking place in the usual flow of life, various variations of communication forms have been derived. In the new media tools, the individual produces content in this medium through the prosumer quality either through his/her own identity or imaginary characters. The influence of the culture industry is growing day by day in this virtual world where prosumer share and commodify art and literature. Antoine de Saint-Exupéry's novel hero, The Little Prince, takes place in this digital world, which is taken step by step by the culture industry, with Instagram accounts. The research is important in addressing the cultural or artistic activities of prosumers in the context of the social media and culture industry. How The Little Prince Hub page commodified a literary product with a bookstagram identity was examined by discourse analysis method. As a result of the research, it was determined that a simple, positive and active constructive language was used in the sharing of the page.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2021 |
Submission Date | August 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies