As the effects of preschool education on the development of children are seen, preschool education is becoming more important all over the world. The concept of metaphor is one of the most effective ways of expressing feelings and thoughts. The narration is enriched by using metaphors. With the use of metaphors, abstract concepts and concrete concepts that are difficult to understand can be easily expressed by being inspired by nature or other places as well as using analogies and references. Culture is one of the factors that facilitate the coexistence of society. The preservation and intergenerational transmission of culture and cultural heritage have great importance. It is important to address these issues in pre-school education in terms of understanding cultural heritage values and protecting the concepts of tangible and intangible cultural heritage. In this study, metaphor analysis method is used to determine the perceptions of preschool education teaching undergraduate students regarding the concept of cultural heritage and their approaches. The study is aimed to see what kind of metaphors are used/can be used on the concept of cultural heritage.
Okul öncesi eğitimin çocukların gelişimindeki etkileri görüldüğü için, okul öncesi eğitime bütün dünyada gün geçtikçe daha fazla önem verilmektedir. Metafor kavramı duygu ve düşünceleri anlatmanın en etkili yollarından birisidir. Metaforlar kullanılarak anlatım zenginleştirilir, doğadan veya başka yerlerden esinlenerek, benzeşimler ve atıflar kullanılarak anlaşılması zor ve soyut kavramların, bildiğimiz, gördüğümüz ve dokunduğumuz somut kavramlar ile ifade edilerek anlaşılması kolaylaştırılır. Kültür toplumun bir arada yaşamasını kolaylaştıran etkenlerden biri olarak görülmektedir. Kültürün ve kültürel mirasların korunması ve nesiller arası aktarımı büyük önem taşımaktadır. Kültürel miras değerlerinin anlaşılması, somut ve soyut kültürel miras kavramlarının korunması açısından okul öncesi eğitimde bu konuların ele alınması önemlidir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin kültürel miras kavramına bakış açıları ve yaklaşımlarına ilişkin algılarının belirlenmesi için metafor analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, kültürel miras kavramı konusunda hangi tür metaforların kullanıldığını/kullanılabileceğinin görülmesi amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 28, 2022 |
Publication Date | April 28, 2022 |
Submission Date | August 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies