Research Article
BibTex RIS Cite

Metaphor Analysis of Preschool Education Undergraduate Students' Perceptions on the Concept of "Cultural Heritage"

Year 2022, Volume: 11 Issue: 2, 511 - 521, 28.04.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.984027

Abstract

As the effects of preschool education on the development of children are seen, preschool education is becoming more important all over the world. The concept of metaphor is one of the most effective ways of expressing feelings and thoughts. The narration is enriched by using metaphors. With the use of metaphors, abstract concepts and concrete concepts that are difficult to understand can be easily expressed by being inspired by nature or other places as well as using analogies and references. Culture is one of the factors that facilitate the coexistence of society. The preservation and intergenerational transmission of culture and cultural heritage have great importance. It is important to address these issues in pre-school education in terms of understanding cultural heritage values and protecting the concepts of tangible and intangible cultural heritage. In this study, metaphor analysis method is used to determine the perceptions of preschool education teaching undergraduate students regarding the concept of cultural heritage and their approaches. The study is aimed to see what kind of metaphors are used/can be used on the concept of cultural heritage.

References

  • Adu-Ampong, E. (2016). A metaphor analysis research agenda for tourism studies. Annals of Tourism Research, 57, 248-250.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çev. Edt: S. B. Demir) (4. Baskıdan çeviri). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dann, G. M. S. (2002). The tourist as a metaphor of the social world. In: Dann, G. M. S (ed.) The tourist as a metaphor of the social world. Oxford: Cabi Publishing
  • Doğan, Y. (2015). 100. yılında öğretmen adayları ve öğrencilerin bakışıyla Çanakkale Savaşları: Bir metafor araştırması. Turkish Studies, 10(3), 369-386.
  • Erol, G. ve Düşmezkalender, E. (2019). Analysis of the concepts of tourism and tourist by metaphors. 20th National and 4th International Tourism Congress Proceedings Book (Edt: O. Emir) (pp. 399- 407). Eskişehir, (16-19 October 2019)
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Hooper-Greenhill, E. (2004). Measuring learning outcomes in museums, archives and libraries: The Learning İmpact Research Project (LIRP). International Journal of Heritage Studies, 10(2), 151-174.
  • Jacobson, R. (2003). Metaforik ve metonimik kutuplar (Çev: E. E. Çakmak) Ankara: Yapı Kredi.
  • Keles, O., Tas, I. ve Aslan, D. (2016). Metaphor perceptions of pre-service teachers towards mathematics and mathematics education in preschool education. Educational Research and Reviews, 11(14), 1338-1343.
  • Kıvanç, K. S., Zat, U. ve Evren, B. O. (2012). Kültürel miras bilincinin kazandırılması için okulöncesi öğretmenlerine uygulanacak eğitimin dizaynı. 13. Ulusal Turizm Kongresi.
  • Knowles, M. ve Moon, R. (2004). Introducing metaphor. New York: Routledge.
  • Korkmaz, F. ve Ünsal, S. (2016). Okul öncesi öğretmenlerin ‘‘teknoloji’’ kavramına ilişkin metaforik algılarının incelemesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 194-212.
  • Köroğlu, Ö., Yıldırım, H. U. ve Avcıkurt, C. (2018). Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metafor analizi yoluyla incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 98-113.
  • Külcü, Ö. T. (2015). Kültürel miras kavramının eğitim açısından önemi. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 27-32.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2007). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev: G. Y. Demir). Ankara: Paradigma.
  • MacCormac, E. R. (1990). A cognitive theory of metaphor. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Mustacchi, P. ve Krevans, J. R. (2001). Metaphorically speaking: The metaphor of health care provision as factory. Western Journal of Medicine, 175(1), 14-16.
  • Nöth, W. (1990) Handbook of semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
  • Öztürk, H. M. (2021). Erken çocukluk döneminde kültürel miras aktarımı, erken çocuklukta çevre eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Öztürk, H. M., Güngör, H. ve Ogelman, H. G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203.
  • Sarı, C., Kılıç, A. F., Güven, S. ve Yaşar, H. B. (2020). Üniversite öğrencilerinin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 334-353.
  • Selanik Ay, T. ve Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 1135-1152.
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Sten, G. (2002). Towards a procedure for metaphor identification. Language and Literature, 11(1), 17-33.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Türk Dil Kurumu (1988). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe sözlük. Metafor. Erişim adresi: http://tdk.gov.tr
  • Wells, Ş. Y. (2015). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmen ve sanatçı algısına ilişkin metafor analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 160-175.

Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi

Year 2022, Volume: 11 Issue: 2, 511 - 521, 28.04.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.984027

Abstract

Okul öncesi eğitimin çocukların gelişimindeki etkileri görüldüğü için, okul öncesi eğitime bütün dünyada gün geçtikçe daha fazla önem verilmektedir. Metafor kavramı duygu ve düşünceleri anlatmanın en etkili yollarından birisidir. Metaforlar kullanılarak anlatım zenginleştirilir, doğadan veya başka yerlerden esinlenerek, benzeşimler ve atıflar kullanılarak anlaşılması zor ve soyut kavramların, bildiğimiz, gördüğümüz ve dokunduğumuz somut kavramlar ile ifade edilerek anlaşılması kolaylaştırılır. Kültür toplumun bir arada yaşamasını kolaylaştıran etkenlerden biri olarak görülmektedir. Kültürün ve kültürel mirasların korunması ve nesiller arası aktarımı büyük önem taşımaktadır. Kültürel miras değerlerinin anlaşılması, somut ve soyut kültürel miras kavramlarının korunması açısından okul öncesi eğitimde bu konuların ele alınması önemlidir. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimi öğretmenliği lisans öğrencilerinin kültürel miras kavramına bakış açıları ve yaklaşımlarına ilişkin algılarının belirlenmesi için metafor analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada, kültürel miras kavramı konusunda hangi tür metaforların kullanıldığını/kullanılabileceğinin görülmesi amaçlanmıştır.

References

  • Adu-Ampong, E. (2016). A metaphor analysis research agenda for tourism studies. Annals of Tourism Research, 57, 248-250.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Çev. Edt: S. B. Demir) (4. Baskıdan çeviri). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dann, G. M. S. (2002). The tourist as a metaphor of the social world. In: Dann, G. M. S (ed.) The tourist as a metaphor of the social world. Oxford: Cabi Publishing
  • Doğan, Y. (2015). 100. yılında öğretmen adayları ve öğrencilerin bakışıyla Çanakkale Savaşları: Bir metafor araştırması. Turkish Studies, 10(3), 369-386.
  • Erol, G. ve Düşmezkalender, E. (2019). Analysis of the concepts of tourism and tourist by metaphors. 20th National and 4th International Tourism Congress Proceedings Book (Edt: O. Emir) (pp. 399- 407). Eskişehir, (16-19 October 2019)
  • Güneş, A. ve Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 115-129.
  • Hooper-Greenhill, E. (2004). Measuring learning outcomes in museums, archives and libraries: The Learning İmpact Research Project (LIRP). International Journal of Heritage Studies, 10(2), 151-174.
  • Jacobson, R. (2003). Metaforik ve metonimik kutuplar (Çev: E. E. Çakmak) Ankara: Yapı Kredi.
  • Keles, O., Tas, I. ve Aslan, D. (2016). Metaphor perceptions of pre-service teachers towards mathematics and mathematics education in preschool education. Educational Research and Reviews, 11(14), 1338-1343.
  • Kıvanç, K. S., Zat, U. ve Evren, B. O. (2012). Kültürel miras bilincinin kazandırılması için okulöncesi öğretmenlerine uygulanacak eğitimin dizaynı. 13. Ulusal Turizm Kongresi.
  • Knowles, M. ve Moon, R. (2004). Introducing metaphor. New York: Routledge.
  • Korkmaz, F. ve Ünsal, S. (2016). Okul öncesi öğretmenlerin ‘‘teknoloji’’ kavramına ilişkin metaforik algılarının incelemesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 194-212.
  • Köroğlu, Ö., Yıldırım, H. U. ve Avcıkurt, C. (2018). Kültürel miras kavramına ilişkin algıların metafor analizi yoluyla incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 98-113.
  • Külcü, Ö. T. (2015). Kültürel miras kavramının eğitim açısından önemi. Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 27-32.
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2007). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev: G. Y. Demir). Ankara: Paradigma.
  • MacCormac, E. R. (1990). A cognitive theory of metaphor. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Mustacchi, P. ve Krevans, J. R. (2001). Metaphorically speaking: The metaphor of health care provision as factory. Western Journal of Medicine, 175(1), 14-16.
  • Nöth, W. (1990) Handbook of semiotics. Bloomington: Indiana University Press.
  • Öztürk, H. M. (2021). Erken çocukluk döneminde kültürel miras aktarımı, erken çocuklukta çevre eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Öztürk, H. M., Güngör, H. ve Ogelman, H. G. (2021). Okul öncesi dönemde kültürel miras eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: denizli ili örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 175-203.
  • Sarı, C., Kılıç, A. F., Güven, S. ve Yaşar, H. B. (2020). Üniversite öğrencilerinin kültürel miras kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Uluslararası Dil, Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Güncel Yaklaşımlar Dergisi, 2(1), 334-353.
  • Selanik Ay, T. ve Kurtdede Fidan, N. (2013). Öğretmen adaylarının “kültürel miras” kavramına ilişkin metaforları. Electronic Turkish Studies, 8(12), 1135-1152.
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Sten, G. (2002). Towards a procedure for metaphor identification. Language and Literature, 11(1), 17-33.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Türk Dil Kurumu (1988). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe sözlük. Metafor. Erişim adresi: http://tdk.gov.tr
  • Wells, Ş. Y. (2015). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının öğretmen ve sanatçı algısına ilişkin metafor analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 160-175.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hande Güngör 0000-0002-3016-1775

Hande Mutlu Öztürk 0000-0002-4404-0106

Hülya Gülay Ogelman 0000-0002-4245-0208

Early Pub Date April 28, 2022
Publication Date April 28, 2022
Submission Date August 17, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Güngör, H., Mutlu Öztürk, H., & Gülay Ogelman, H. (2022). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027
AMA Güngör H, Mutlu Öztürk H, Gülay Ogelman H. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi. MJSS. April 2022;11(2):511-521. doi:10.33206/mjss.984027
Chicago Güngör, Hande, Hande Mutlu Öztürk, and Hülya Gülay Ogelman. “Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin ‘Kültürel Miras’ Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11, no. 2 (April 2022): 511-21. https://doi.org/10.33206/mjss.984027.
EndNote Güngör H, Mutlu Öztürk H, Gülay Ogelman H (April 1, 2022) Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 2 511–521.
IEEE H. Güngör, H. Mutlu Öztürk, and H. Gülay Ogelman, “Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin ‘Kültürel Miras’ Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi”, MJSS, vol. 11, no. 2, pp. 511–521, 2022, doi: 10.33206/mjss.984027.
ISNAD Güngör, Hande et al. “Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin ‘Kültürel Miras’ Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11/2 (April 2022), 511-521. https://doi.org/10.33206/mjss.984027.
JAMA Güngör H, Mutlu Öztürk H, Gülay Ogelman H. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi. MJSS. 2022;11:511–521.
MLA Güngör, Hande et al. “Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin ‘Kültürel Miras’ Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 11, no. 2, 2022, pp. 511-2, doi:10.33206/mjss.984027.
Vancouver Güngör H, Mutlu Öztürk H, Gülay Ogelman H. Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin “Kültürel Miras” Kavramına İlişkin Algılarına Yönelik Metafor Analizi. MJSS. 2022;11(2):511-2.

MANAS Journal of Social Studies