Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Year 2024, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 15, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1296800

Abstract

Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin yenilikçi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kütahya il merkezinde yer alan Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı farklı resmî anaokullarında/ anasınıflarında görev yapan 21 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde tipik durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle hazırlanmış formlar yoluyla toplanmış ve elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kodlama ve STEM eğitimlerine katıldıkları görülmektedir. Sonuçlar öğretmenlerin çoğunlukla sınıflarında zekâ oyunları ile bilgisayarsız kodlama materyallerine yer verdiklerini, akıllı tahtada ise Code.org, Youtube ve Wordwall gibi uygulamaları kullandıklarını göstermektedir. Okul öncesi öğretmenleri, yenilikçi eğitim uygulamalarını oyun etkinliği başta olmak üzere diğer etkinlik türleri ile bütünleştirdiklerini dile getirmişlerdir. Ayrıca, yenilikçi eğitim uygulamalarının hem mesleki gelişimlerine hem de çocukların tüm gelişim alanlarına olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Yenilikçi eğitim uygulamalarının dezavantajlarına ilişkin olarak kalabalık sınıflarda uygulanmasının zor olduğu, hazırlık sürecinin çok zaman aldığı ve öğretmenlerin materyallere erişim noktasında maddi desteğe ihtiyaç duydukları sonuçlarına ulaşılmıştır.

Ethical Statement

“Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 18.05.2022 tarih ve 2022/05 sayılı kararı ile alınmıştır.

References

  • Abanoz, T. (2020). STEM yaklaşımına uygun fen etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Abdimannobovna, M. L., Sharifovna, Y. D. ve Zebuniso, A. (2019). Ways To Use Multımedıa In Modern School Educatıon. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences.Vol, 7(12).
  • Akay, C. Ö. ve Çakır, O. (2023). Examination of the effect of using web 2.0 tools in environmental education on preschool children's attitudes towards the environment. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 8(1), 136-147. https://doi.org/10.53850/joltida.1173679
  • Akçay, B. (2019). STEM etkinliklerinin anaokuluna devam eden 6 yaş çocukların problem çözme becerilerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26.
  • Akyol-Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi (Yüksek lisans tezi) Ankara Üniversitesi.
  • Alazemi, L. A. (2017). Exploring factors that predict kuwaiti preservice kindergarten teachers’ intentions to use web 2.0 technologies in their future kindergarten classrooms using the decomposed theory of planned behavior (Doktora tezi). The University of Alabama at Birmingham.
  • Alpay, N. ve Okur, M. R. (2021). Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlık durumlarının ve dijital öğrenme içeriklerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(3), 1-34. https://doi.org/10.51948/auad.951885
  • Aronin, S. ve Floyd KK (2013). Using an iPad in inclusive preschool classrooms to introduce STEM concepts. Teaching Exceptional Children 45(4), 34–39. https://doi.org/10.1177/004005991304500404
  • Atik, A. (2019). STEM etkinliklerinin bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi: 5 yaş örneği (Yüksek lisans tezi). Trabzon Üniversitesi.
  • Avcı, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) sisteminde yer alan müzik eğitimi derslerine yönelik öğretmen görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(32), 328- 353. Doi: 10.29329/mjer.2020.258.17
  • Avcı, F. ve Atik, H. (2020). Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin “web 2.0 araçları” kavramına yönelik metaforik algıları ve değerlendirmeleri/metaphoric perceptions and views of preschool and elementary teachers on the concept of" web 2.0 tools". Nitel Sosyal Bilimler, 2(2), 142-165. https://doi.org/10.47105/nsb.800117
  • Aydın, T. (2019). STEM uygulamalarının okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilişsel alan gelişimlerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Bagiati, A. ve Evangelou, D. (2015). Engineering curriculum in the preschool classroom: the teacher’s experience. European Early Childhood Education Research Journal, 23(11), 112-128. https://doi.org/10.1080/1350293X.2014.991099
  • Bal, E. (2018). FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) etkinliklerinin 48- 72 aylık okul öncesi çocuklarının bilimsel süreç ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Başaran, M., Nacar, E., Aksay, G., Tüfekci, H. ve Vural, Ö. F. Artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının okul öncesi dönemde uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 135-157. https://doi.org/10.21764/maeuefd.917745
  • Bottino, R. M., Ott, M. ve Tavella, M. (2013). Investigating the relationship between school performance and the abilities to play mind games. In European Conference on Games Based Learning, (pp.62-71). Academic Conferences International Limited.
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60- 84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: challenges and opportunities. Virginia: NSTA.
  • Campos, P. ve Pessanha, S. (2011). Designing augmented reality tangible interfaces for kindergarten children. In International Conference on Virtual and Mixed Reality (pp. 12-19). Springer.
  • Can Yaşar, M. İnal, G. Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in pre-school education. US-China Education Review A, 4, 375-383.
  • Cascales, A., Laguna, I., Pérez-López, D., Perona, P. ve Contero, M. (2013a, July). An Experience on Natural Sciences Augmented Reality Contents for Preschoolers. In 5th International Conference on Virtual, Augmented And Mixed Reality, Las Vegas, NV, USA.
  • Cascales, A., Pérez-López, D. ve Contero, M. (2013b). Study on parent's acceptance of the augmented reality use for preschool education. Procedia Computer Science, 25: 420- 427. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.053
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week 32(23), 27-32.
  • Code.Org, (2020). Code.org 2019 Annual Report. https://code.org/about/2019
  • CodeWeek, (2019). Europe Code Week News. https://blog.codeweek.eu/post/182448459500/eucode-week- 2018-breaks-all-time record-with-27
  • Collins, A. ve Halverson, R. (2018). Rethinking Education in the Age of Technology: The Digital Revolution and Schooling. Teachers College Press.
  • Cunningham, C.M., Lachapelle, C.P. ve Davis, M.E. (2018). Engineering Concepts, Practices, and Trajectories for Early Childhood Education. In: English, L., Moore, T. (Eds.), Early Engineering Learning. Early Mathematics Learning and Development. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-10-8621-2_
  • Çakır, Z., Yalçın, S. A. ve Yalçın, P. (2019). Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerine etkisi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 392-409. DOI: 10.21733/ibad.548456
  • Çam, A. G. Ş. S. (2013). GEMS programı–matematik ve fende büyük buluşlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2).
  • Çavdar, L., Kılıçer, K. ve Emmioglu, E. (2022). Code.Org çevrimiçi kodlama platformu öğretim programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51 (233), 689-714. Doi: 10.37669/milliegitim.799492.
  • Çilengir-Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken STEM programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Çorlu, M. S., Aşık, G. ve Doğanca Küçük, Z. (2017). STEM-FeTeMM eğitiminde ölçme değerlendirme yaklaşımı. STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi. Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık, 21, 26.
  • Delello, J. A. (2014). Insights from pre-service teachers using science-based augmented reality. Journal of Computers in Education, 1(4), 295–311.
  • Di Lieto, M.C., Inguaggiato, E., Castro, E., Cecchi, F., Cioni, G., Dell’Omo, M., … Dorio, P. (2017). Educational robotics intervention on executive functions in preschool children: a pilot study. Comput. Hum. Behav. 71, 16–23. Doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.01.018.
  • Di Serio, Á., Ibáñez, M. B. ve Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.03.002
  • Dilci, T. ve Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkilerinin günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Sosyal Bilimler Dergisi,7(13), 35-47.
  • Durkin, A. (2018). Can providing young children with opportunities to participate in STEM activities encourage cooperative learning? (Master’s thesis). Hofsra Universty.
  • Durulan, D. ve Angın, D. E. (2023). Akıl ve zekâ oyunlarının okul öncesi dönem çocukların dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (1), 333-357. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1181847
  • Elmas, R. ve Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl Öğretmenleri için Web 2.0 Araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Fessakis, G., Gouli, E. ve Mavroudi, E. (2013). Problem solving by 5–6 sources old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 63, 87–97. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.11.016
  • Genişyürek, C. (2021). Zekâ oyunlarının 5-6 yaş çocuklarının dil gelişimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Google Apps for Education (2013). The tools your students want. http://www.google.com/enterprise/apps/education/products.html
  • Güldemir, S. (2019). Okul öncesi eğitiminde STEM etkinliklerinin yaratıcılığa etkisi (Yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Gülmez, E. (2019). Okul Öncesi Dönem Kavram Öğretiminde YouTube’un Bir Eğitim Teknolojisi Olarak Kullanılması. (Yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Gürler, S. ve Ömeroğlu, E. (2022). The views of preschool teachers regarding the applicability of block-based coding programs. İnternational Journal of Education Technology & Scientific Researches, 7(20).
  • Kahriman-Pamuk, D., Elmas, R. ve Pamuk, S. (2020). Artırılmış gerçeklik ve fen etkinlikleri: okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 671-699. Doi: 10.33711/yyuefd.710054.
  • Kalogiannakis, M. ve Papadakis, S. (2017, August). Pre-service kindergarten teachers acceptance of “ScratchJr” as a tool for learning and teaching computational thinking and Science education. Proceedings of the 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Research, Practice and Collaboration in Science Education, Dublin City University and the University of Limerick, Dublin, Ireland.
  • Kandır, A. ve Orçan, M. (2010). Teaching maths in pre-school period. Morpa Kültür.
  • Karamete Gözcü, Ş. (2019). Okul öncesi öğretmenlerin aldıkları STEM eğitimine ilişkin düşünceleri ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. Early childhood research and practice, 12(2), 11- 19.
  • Kazakoff, E.R., Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2013). The effect of a classroom-based intensive robotics and programming workshop on sequencing ability in early childhood. Early Childhood Education Journal, 41(4), 245–255.
  • Kılıç, H. ve Elaldı, Ş. Okul öncesi öğretmenlerinin akıl ve zekâ oyunlarına yönelik görüşleri ve oyunları sınıflarında kullanabilme durumları. In Internatıonal Congress Of Eurasıan Socıal Scıences-5 (p. 261).
  • Kocaçil, S. (2020). Programlanabilir eğitsel oyuncak robot tasarımı ve okul öncesi dönemde kullanılması (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Koç, A. (2019). Okul öncesi ve temel fen eğitiminde robotik destekli ve basit malzemelerle yapılan STEM uygulamalarının karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi.
  • Konan, N. ve Uğur, İ. (2021, February). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eurasian Conference on Language & Social Sciences. Gjakova, Kosova. 490-503.
  • Konokman, G. Y., Yokuş, G. ve Yelken, T. Y. (2016). Yenilikçi materyal tasarlamanın sınıf öğretmeni adaylarının yenilikçilik düzeylerine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 857-878.
  • Kurupınar, A. (2021). Okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının etkisi (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Kuzgun H. (2019). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Okul Öncesi Dönemde Kullanımı: Durum Çalışması (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Lee, K., Sullivan, A. ve Bers, M. U. (2013). Collaboration by design: Using robotics to foster social interaction in Kindergarten. Computers in the Schools, 30(3), 271-281. https://doi.org/10.1080/07380569.2013.805676
  • Mirzahamdamovna, K. B., Erkinovna, A. N. ve Jumadillaevich, S. R. (2021). Use of Innovative Educational Technologies in Fine ARTS Classes of Higher Education Institutions. European Journal of Humanities and Educational Advancements, 2(4), 25-27.
  • Ott. M. ve Pozzi. F. (2012). Digital games as creativity enablers for children. Behaviour & Information Technology. 31(10). 1011-1019. https://doi.org/10.1080/0144929X.2010.526148
  • ÖRAV. (2020). Pandemi döneminde gündelik pratikler, algı ve eğitim ihtiyaçları araştırma raporu. Öğretmen Akademisi Vakfı: İstanbul. https://www.orav.org.tr/i/assets//pdf/degerlendirmeraporlari/PandemDonemindeGunde likPratikler_Algi_Egitim_%C4%B0htiyaclar%C4%B1_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmaRa poru_.pdf
  • Özdamlı, F., Bal, E. ve Karagözlü, D. (2017). Preschool teachers' views about educational materials and augmented reality in preschool education. International Journal of Sciences and Research, 73(8), 49-59. doi: 10.21506/j.ponte.2017.8.35.
  • Özer, D. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M. ve Zaranis, N. (2016). Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: A case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 10(3), 187–202. https://doi.org/10.1504/IJMLO.2016.077867
  • Park, H.J., Byun, S.Y., Sim, J., Han, H. ve Baek, Y.S. (2016). Teachers’ perceptions and practices of STEAM education in South Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(7), 1739-1753. Doi: 10.12973/euraisa.2016.1531a.
  • Pugnali, A., Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2017). The Impact of user ınterface on young children’s computational thinking, Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 16, 172-193. DOI:10.28945/3768
  • Rambli, D. R. A., Matcha, W. ve Sulaiman, S. (2013). Fun learning with AR alphabet book for preschool children. Procedia Computer Science, 25, 211-219. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.026
  • Rasalingam, R. R., Muniandy, B. ve Rass, R. (2014). Exploring the application of augmented reality technology in early childhood classroom in Malaysia. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(5), 33-40.
  • Resnick, M. (2003). Playful learning and creative societies. Education Update, 8(6). http://web.media.mit.edu/wmres/papers/education-update.pdf
  • Sarıtaş, R. (2010). Millî Eğitim Bakanlığı okulöncesi eğitim programına uyarlanmış GEMS (great explorations in math and science) fen ve matematik programının anaokuluna devam eden altı yaş grubu çocukların kavram edinimleri okula hazırbulunuşluk düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Sarıtaş, T. ve Üner, N. (2013). Eğitimdeki yenilikçi teknolojiler: Bulut teknolojisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 192-201.
  • Sayın, Z. (2020). Öğretmenlerin kodlama eğitiminde eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 52-64.
  • Sevli, O. (2011). Bulut bilişim ve eğitim alanında örnek bir uygulama (Yüksek lisans tezi) Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Siper-Kabadayı, G. (2019). Robotik uygulamalarının okul öncesi çocukların yaratıcı düşünme becerileri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi.
  • Soylu, S. (2016). STEM education in early childhood in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 6, 38-47.
  • Stoll, J., Hamilton, A., Oxley, E., Eastman, A. M. ve Brent, R. (2012). Young thinkers in motion: Problem solving and physics in preschool. Young Children, 67(2), 20-26.
  • Strawhacker, A.L. ve Bers, M.U. (2014). I want my robot to look for food: Comparing children’s programming comprehension using tangible, graphical, and hybrid user interfaces. International Journal of Technology and Design Education, 25(3), 293– 319.
  • Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2017). Dancing robots: integrating art, music, and robotics in Singapore’s early childhood centers. International Journal of Technology & Design Education, 1-22.
  • Tanık Önal, N, Ardıç, M. (2020). Okul Öncesi Öğrencileri için Makey Makey ile Bir Fen Etkinliği Tasarımı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2225-2236. https://doi.org/10.15869/itobiad.751814
  • Taşdelen, B. (2019). Okul öncesi çocuklar için sağlık içerikli eğitici videoların YouTube aracılığıyla kullanılması. Yeni medyada çocuk ve iletişim içinde, 97-115.
  • Taylor, M. E. ve Boyer, W. (2020). Play-based learning: Evidencebased research to improve children’s learning experiences in the kindergarten classroom. Early Childhood Education Journal, 48(2), 127-133. https://doi.org/10.1007/s10643- 019-00989-7
  • Toksoy, N. (2021). YouTube yayıncılarının beş yaş çocuklarının dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Tuğrul, B. (2014). Oyun temelli öğrenme. R. Zembat (Eds) içinde, Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri (s. 187- 220). Anı.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 39-54.
  • Ünal, M. (2019). 4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Ünal, M. ve Sağlam, M. (2018). Examination of the effect of the GEMS program on problem solving and science process skills of 6 years old children. European Journal of Educational Research, 7(3), 567-581. https://doi.org/10.12973/eu-jer.7.3.567
  • Vibha, P., Bijayini, J. ve Sanjay, K. (2013). Perspectives in Clinical Research. Eylül 30, 2022 tarihinde https://www.picronline.org/text.asp?2013/4/3/192 /115389 adresinden alındı.
  • Weinstein, C. S. (2013). Designing preschool classrooms to support development. In Spaces for children (pp. 159-185). Springer, Boston, MA.
  • Williams, P., Nicholas, D. (2006). Testing the usability of information technology applications with learners with special educational needs. Journal of Research in Special Educational Needs 6(1), 31–41
  • Yalçın, F. ve Tekbıyık, A. (2013). GEMS tabanlı etkinliklerle desteklenen proje yaklaşımının okul öncesi eğitimde kavramsal gelişime etkisi. Turkish Studies, 8/9, 2375-2399.
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integrated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695.
  • Yılmaz, E., Yüzbaşıoğlu, Y. ve Hacıhatıroğlu, N. (2022). Zekâ oyunlarının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç ve dikkat becerilerine etkisinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 36(3), 627- 642. Doi:10.33308/26674874.2022363408.
  • Yılmaz, R. M., Küçük, S. ve Göktaş, Y. (2017). Are augmented reality picture books magic or real for preschool children aged five to six? British Journal of Educational Technology, 48(3), 824- 841. https://doi.org/10.1111/bjet.12452
  • Yuvacı, Z. ve Dağlıoğlu, H. E. (2018). Okul öncesi eğitim alan çocukların ve bulundukları sınıf ortamının yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 234-256. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182262

Preschool Teachers' Views on Innovative Educational Practices

Year 2024, Volume: 13 Issue: 1, 1 - 15, 09.01.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1296800

Abstract

This study aimed to examine the views of preschool teachers on innovative educational practices. The study group of the research consists of 21 preschool teachers working in different official kindergartens/kindergartens affiliated to the Ministry of National Education (MNE) in the city center of Kütahya. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study. In the determination of the study group of the research, the typical case sampling method was used. Research data were collected through forms prepared with semi-structured interview technique and descriptive analysis technique was used in the analysis of the obtained data. As a result of the research, it is seen that the majority of teachers participate in coding and STEM trainings. The results show that teachers mostly use intelligence games and non-computer coding materials in their classrooms, and use applications such as Code.org, Youtube and Wordwall on the smart board. Preschool teachers stated that they integrate innovative educational practices with other types of activities, especially game activities. They also stated that innovative educational practices have positive effects on both their professional development and all development areas of children. Regarding the disadvantages of innovative educational practices, it was concluded that it is difficult to implement in crowded classrooms, the preparation process takes a lot of time and teachers need financial support in terms of accessing materials.

References

  • Abanoz, T. (2020). STEM yaklaşımına uygun fen etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Abdimannobovna, M. L., Sharifovna, Y. D. ve Zebuniso, A. (2019). Ways To Use Multımedıa In Modern School Educatıon. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences.Vol, 7(12).
  • Akay, C. Ö. ve Çakır, O. (2023). Examination of the effect of using web 2.0 tools in environmental education on preschool children's attitudes towards the environment. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 8(1), 136-147. https://doi.org/10.53850/joltida.1173679
  • Akçay, B. (2019). STEM etkinliklerinin anaokuluna devam eden 6 yaş çocukların problem çözme becerilerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 32(1), 1-26.
  • Akyol-Altun, C. (2018). Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi (Yüksek lisans tezi) Ankara Üniversitesi.
  • Alazemi, L. A. (2017). Exploring factors that predict kuwaiti preservice kindergarten teachers’ intentions to use web 2.0 technologies in their future kindergarten classrooms using the decomposed theory of planned behavior (Doktora tezi). The University of Alabama at Birmingham.
  • Alpay, N. ve Okur, M. R. (2021). Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlık durumlarının ve dijital öğrenme içeriklerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(3), 1-34. https://doi.org/10.51948/auad.951885
  • Aronin, S. ve Floyd KK (2013). Using an iPad in inclusive preschool classrooms to introduce STEM concepts. Teaching Exceptional Children 45(4), 34–39. https://doi.org/10.1177/004005991304500404
  • Atik, A. (2019). STEM etkinliklerinin bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi: 5 yaş örneği (Yüksek lisans tezi). Trabzon Üniversitesi.
  • Avcı, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) sisteminde yer alan müzik eğitimi derslerine yönelik öğretmen görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(32), 328- 353. Doi: 10.29329/mjer.2020.258.17
  • Avcı, F. ve Atik, H. (2020). Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin “web 2.0 araçları” kavramına yönelik metaforik algıları ve değerlendirmeleri/metaphoric perceptions and views of preschool and elementary teachers on the concept of" web 2.0 tools". Nitel Sosyal Bilimler, 2(2), 142-165. https://doi.org/10.47105/nsb.800117
  • Aydın, T. (2019). STEM uygulamalarının okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilişsel alan gelişimlerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi.
  • Bagiati, A. ve Evangelou, D. (2015). Engineering curriculum in the preschool classroom: the teacher’s experience. European Early Childhood Education Research Journal, 23(11), 112-128. https://doi.org/10.1080/1350293X.2014.991099
  • Bal, E. (2018). FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) etkinliklerinin 48- 72 aylık okul öncesi çocuklarının bilimsel süreç ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Başaran, M., Nacar, E., Aksay, G., Tüfekci, H. ve Vural, Ö. F. Artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının okul öncesi dönemde uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (62), 135-157. https://doi.org/10.21764/maeuefd.917745
  • Bottino, R. M., Ott, M. ve Tavella, M. (2013). Investigating the relationship between school performance and the abilities to play mind games. In European Conference on Games Based Learning, (pp.62-71). Academic Conferences International Limited.
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60- 84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: challenges and opportunities. Virginia: NSTA.
  • Campos, P. ve Pessanha, S. (2011). Designing augmented reality tangible interfaces for kindergarten children. In International Conference on Virtual and Mixed Reality (pp. 12-19). Springer.
  • Can Yaşar, M. İnal, G. Uyanık, Ö. ve Kandır, A. (2012). Using technology in pre-school education. US-China Education Review A, 4, 375-383.
  • Cascales, A., Laguna, I., Pérez-López, D., Perona, P. ve Contero, M. (2013a, July). An Experience on Natural Sciences Augmented Reality Contents for Preschoolers. In 5th International Conference on Virtual, Augmented And Mixed Reality, Las Vegas, NV, USA.
  • Cascales, A., Pérez-López, D. ve Contero, M. (2013b). Study on parent's acceptance of the augmented reality use for preschool education. Procedia Computer Science, 25: 420- 427. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.053
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week 32(23), 27-32.
  • Code.Org, (2020). Code.org 2019 Annual Report. https://code.org/about/2019
  • CodeWeek, (2019). Europe Code Week News. https://blog.codeweek.eu/post/182448459500/eucode-week- 2018-breaks-all-time record-with-27
  • Collins, A. ve Halverson, R. (2018). Rethinking Education in the Age of Technology: The Digital Revolution and Schooling. Teachers College Press.
  • Cunningham, C.M., Lachapelle, C.P. ve Davis, M.E. (2018). Engineering Concepts, Practices, and Trajectories for Early Childhood Education. In: English, L., Moore, T. (Eds.), Early Engineering Learning. Early Mathematics Learning and Development. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-10-8621-2_
  • Çakır, Z., Yalçın, S. A. ve Yalçın, P. (2019). Montessori yaklaşımı temelli STEM etkinliklerinin okul öncesi öğretmen adaylarının yaratıcılık becerilerine etkisi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 392-409. DOI: 10.21733/ibad.548456
  • Çam, A. G. Ş. S. (2013). GEMS programı–matematik ve fende büyük buluşlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2).
  • Çavdar, L., Kılıçer, K. ve Emmioglu, E. (2022). Code.Org çevrimiçi kodlama platformu öğretim programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51 (233), 689-714. Doi: 10.37669/milliegitim.799492.
  • Çilengir-Gültekin, S. (2019). Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken STEM programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Çorlu, M. S., Aşık, G. ve Doğanca Küçük, Z. (2017). STEM-FeTeMM eğitiminde ölçme değerlendirme yaklaşımı. STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi. Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık, 21, 26.
  • Delello, J. A. (2014). Insights from pre-service teachers using science-based augmented reality. Journal of Computers in Education, 1(4), 295–311.
  • Di Lieto, M.C., Inguaggiato, E., Castro, E., Cecchi, F., Cioni, G., Dell’Omo, M., … Dorio, P. (2017). Educational robotics intervention on executive functions in preschool children: a pilot study. Comput. Hum. Behav. 71, 16–23. Doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.01.018.
  • Di Serio, Á., Ibáñez, M. B. ve Kloos, C. D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.03.002
  • Dilci, T. ve Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkilerinin günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Sosyal Bilimler Dergisi,7(13), 35-47.
  • Durkin, A. (2018). Can providing young children with opportunities to participate in STEM activities encourage cooperative learning? (Master’s thesis). Hofsra Universty.
  • Durulan, D. ve Angın, D. E. (2023). Akıl ve zekâ oyunlarının okul öncesi dönem çocukların dikkat ve görsel algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (1), 333-357. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1181847
  • Elmas, R. ve Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl Öğretmenleri için Web 2.0 Araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254.
  • Fessakis, G., Gouli, E. ve Mavroudi, E. (2013). Problem solving by 5–6 sources old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 63, 87–97. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.11.016
  • Genişyürek, C. (2021). Zekâ oyunlarının 5-6 yaş çocuklarının dil gelişimine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Google Apps for Education (2013). The tools your students want. http://www.google.com/enterprise/apps/education/products.html
  • Güldemir, S. (2019). Okul öncesi eğitiminde STEM etkinliklerinin yaratıcılığa etkisi (Yüksek lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Gülmez, E. (2019). Okul Öncesi Dönem Kavram Öğretiminde YouTube’un Bir Eğitim Teknolojisi Olarak Kullanılması. (Yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Gürler, S. ve Ömeroğlu, E. (2022). The views of preschool teachers regarding the applicability of block-based coding programs. İnternational Journal of Education Technology & Scientific Researches, 7(20).
  • Kahriman-Pamuk, D., Elmas, R. ve Pamuk, S. (2020). Artırılmış gerçeklik ve fen etkinlikleri: okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 671-699. Doi: 10.33711/yyuefd.710054.
  • Kalogiannakis, M. ve Papadakis, S. (2017, August). Pre-service kindergarten teachers acceptance of “ScratchJr” as a tool for learning and teaching computational thinking and Science education. Proceedings of the 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Research, Practice and Collaboration in Science Education, Dublin City University and the University of Limerick, Dublin, Ireland.
  • Kandır, A. ve Orçan, M. (2010). Teaching maths in pre-school period. Morpa Kültür.
  • Karamete Gözcü, Ş. (2019). Okul öncesi öğretmenlerin aldıkları STEM eğitimine ilişkin düşünceleri ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi.
  • Katz, L. G. (2010). STEM in the early years. Early childhood research and practice, 12(2), 11- 19.
  • Kazakoff, E.R., Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2013). The effect of a classroom-based intensive robotics and programming workshop on sequencing ability in early childhood. Early Childhood Education Journal, 41(4), 245–255.
  • Kılıç, H. ve Elaldı, Ş. Okul öncesi öğretmenlerinin akıl ve zekâ oyunlarına yönelik görüşleri ve oyunları sınıflarında kullanabilme durumları. In Internatıonal Congress Of Eurasıan Socıal Scıences-5 (p. 261).
  • Kocaçil, S. (2020). Programlanabilir eğitsel oyuncak robot tasarımı ve okul öncesi dönemde kullanılması (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Koç, A. (2019). Okul öncesi ve temel fen eğitiminde robotik destekli ve basit malzemelerle yapılan STEM uygulamalarının karşılaştırılması (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi.
  • Konan, N. ve Uğur, İ. (2021, February). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eurasian Conference on Language & Social Sciences. Gjakova, Kosova. 490-503.
  • Konokman, G. Y., Yokuş, G. ve Yelken, T. Y. (2016). Yenilikçi materyal tasarlamanın sınıf öğretmeni adaylarının yenilikçilik düzeylerine etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 857-878.
  • Kurupınar, A. (2021). Okul öncesi çocukların problem çözme becerilerine zekâ oyunları eğitim programının etkisi (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Kuzgun H. (2019). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Okul Öncesi Dönemde Kullanımı: Durum Çalışması (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Lee, K., Sullivan, A. ve Bers, M. U. (2013). Collaboration by design: Using robotics to foster social interaction in Kindergarten. Computers in the Schools, 30(3), 271-281. https://doi.org/10.1080/07380569.2013.805676
  • Mirzahamdamovna, K. B., Erkinovna, A. N. ve Jumadillaevich, S. R. (2021). Use of Innovative Educational Technologies in Fine ARTS Classes of Higher Education Institutions. European Journal of Humanities and Educational Advancements, 2(4), 25-27.
  • Ott. M. ve Pozzi. F. (2012). Digital games as creativity enablers for children. Behaviour & Information Technology. 31(10). 1011-1019. https://doi.org/10.1080/0144929X.2010.526148
  • ÖRAV. (2020). Pandemi döneminde gündelik pratikler, algı ve eğitim ihtiyaçları araştırma raporu. Öğretmen Akademisi Vakfı: İstanbul. https://www.orav.org.tr/i/assets//pdf/degerlendirmeraporlari/PandemDonemindeGunde likPratikler_Algi_Egitim_%C4%B0htiyaclar%C4%B1_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmaRa poru_.pdf
  • Özdamlı, F., Bal, E. ve Karagözlü, D. (2017). Preschool teachers' views about educational materials and augmented reality in preschool education. International Journal of Sciences and Research, 73(8), 49-59. doi: 10.21506/j.ponte.2017.8.35.
  • Özer, D. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M. ve Zaranis, N. (2016). Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: A case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 10(3), 187–202. https://doi.org/10.1504/IJMLO.2016.077867
  • Park, H.J., Byun, S.Y., Sim, J., Han, H. ve Baek, Y.S. (2016). Teachers’ perceptions and practices of STEAM education in South Korea. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(7), 1739-1753. Doi: 10.12973/euraisa.2016.1531a.
  • Pugnali, A., Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2017). The Impact of user ınterface on young children’s computational thinking, Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 16, 172-193. DOI:10.28945/3768
  • Rambli, D. R. A., Matcha, W. ve Sulaiman, S. (2013). Fun learning with AR alphabet book for preschool children. Procedia Computer Science, 25, 211-219. https://doi.org/10.1016/j.procs.2013.11.026
  • Rasalingam, R. R., Muniandy, B. ve Rass, R. (2014). Exploring the application of augmented reality technology in early childhood classroom in Malaysia. Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME), 4(5), 33-40.
  • Resnick, M. (2003). Playful learning and creative societies. Education Update, 8(6). http://web.media.mit.edu/wmres/papers/education-update.pdf
  • Sarıtaş, R. (2010). Millî Eğitim Bakanlığı okulöncesi eğitim programına uyarlanmış GEMS (great explorations in math and science) fen ve matematik programının anaokuluna devam eden altı yaş grubu çocukların kavram edinimleri okula hazırbulunuşluk düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi.
  • Sarıtaş, T. ve Üner, N. (2013). Eğitimdeki yenilikçi teknolojiler: Bulut teknolojisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 192-201.
  • Sayın, Z. (2020). Öğretmenlerin kodlama eğitiminde eğilimlerinin belirlenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 52-64.
  • Sevli, O. (2011). Bulut bilişim ve eğitim alanında örnek bir uygulama (Yüksek lisans tezi) Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Siper-Kabadayı, G. (2019). Robotik uygulamalarının okul öncesi çocukların yaratıcı düşünme becerileri üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi.
  • Soylu, S. (2016). STEM education in early childhood in Turkey. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 6, 38-47.
  • Stoll, J., Hamilton, A., Oxley, E., Eastman, A. M. ve Brent, R. (2012). Young thinkers in motion: Problem solving and physics in preschool. Young Children, 67(2), 20-26.
  • Strawhacker, A.L. ve Bers, M.U. (2014). I want my robot to look for food: Comparing children’s programming comprehension using tangible, graphical, and hybrid user interfaces. International Journal of Technology and Design Education, 25(3), 293– 319.
  • Sullivan, A. ve Bers, M.U. (2017). Dancing robots: integrating art, music, and robotics in Singapore’s early childhood centers. International Journal of Technology & Design Education, 1-22.
  • Tanık Önal, N, Ardıç, M. (2020). Okul Öncesi Öğrencileri için Makey Makey ile Bir Fen Etkinliği Tasarımı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2225-2236. https://doi.org/10.15869/itobiad.751814
  • Taşdelen, B. (2019). Okul öncesi çocuklar için sağlık içerikli eğitici videoların YouTube aracılığıyla kullanılması. Yeni medyada çocuk ve iletişim içinde, 97-115.
  • Taylor, M. E. ve Boyer, W. (2020). Play-based learning: Evidencebased research to improve children’s learning experiences in the kindergarten classroom. Early Childhood Education Journal, 48(2), 127-133. https://doi.org/10.1007/s10643- 019-00989-7
  • Toksoy, N. (2021). YouTube yayıncılarının beş yaş çocuklarının dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Tuğrul, B. (2014). Oyun temelli öğrenme. R. Zembat (Eds) içinde, Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri (s. 187- 220). Anı.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 39-54.
  • Ünal, M. (2019). 4-6 yaş okul öncesi çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Ünal, M. ve Sağlam, M. (2018). Examination of the effect of the GEMS program on problem solving and science process skills of 6 years old children. European Journal of Educational Research, 7(3), 567-581. https://doi.org/10.12973/eu-jer.7.3.567
  • Vibha, P., Bijayini, J. ve Sanjay, K. (2013). Perspectives in Clinical Research. Eylül 30, 2022 tarihinde https://www.picronline.org/text.asp?2013/4/3/192 /115389 adresinden alındı.
  • Weinstein, C. S. (2013). Designing preschool classrooms to support development. In Spaces for children (pp. 159-185). Springer, Boston, MA.
  • Williams, P., Nicholas, D. (2006). Testing the usability of information technology applications with learners with special educational needs. Journal of Research in Special Educational Needs 6(1), 31–41
  • Yalçın, F. ve Tekbıyık, A. (2013). GEMS tabanlı etkinliklerle desteklenen proje yaklaşımının okul öncesi eğitimde kavramsal gelişime etkisi. Turkish Studies, 8/9, 2375-2399.
  • Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2016). Examination of the effects of STEM education integrated as a part of science, technology, society and environment courses. Journal of Human Sciences, 13(3), 3684-3695.
  • Yılmaz, E., Yüzbaşıoğlu, Y. ve Hacıhatıroğlu, N. (2022). Zekâ oyunlarının okul öncesi dönemdeki çocukların bilimsel süreç ve dikkat becerilerine etkisinin incelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 36(3), 627- 642. Doi:10.33308/26674874.2022363408.
  • Yılmaz, R. M., Küçük, S. ve Göktaş, Y. (2017). Are augmented reality picture books magic or real for preschool children aged five to six? British Journal of Educational Technology, 48(3), 824- 841. https://doi.org/10.1111/bjet.12452
  • Yuvacı, Z. ve Dağlıoğlu, H. E. (2018). Okul öncesi eğitim alan çocukların ve bulundukları sınıf ortamının yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2(2), 234-256. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.196720182262
There are 96 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Evaluation in Education, Child Development Education
Journal Section Research Article
Authors

Abdulhamit Kurupınar 0000-0001-5885-9131

Tuğba Kanmaz 0000-0003-0810-6304

Serap Aktemur Gürler 0000-0002-1577-9403

Publication Date January 9, 2024
Submission Date May 14, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Kurupınar, A., Kanmaz, T., & Aktemur Gürler, S. (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 1-15. https://doi.org/10.33206/mjss.1296800
AMA Kurupınar A, Kanmaz T, Aktemur Gürler S. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. MJSS. January 2024;13(1):1-15. doi:10.33206/mjss.1296800
Chicago Kurupınar, Abdulhamit, Tuğba Kanmaz, and Serap Aktemur Gürler. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13, no. 1 (January 2024): 1-15. https://doi.org/10.33206/mjss.1296800.
EndNote Kurupınar A, Kanmaz T, Aktemur Gürler S (January 1, 2024) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13 1 1–15.
IEEE A. Kurupınar, T. Kanmaz, and S. Aktemur Gürler, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”, MJSS, vol. 13, no. 1, pp. 1–15, 2024, doi: 10.33206/mjss.1296800.
ISNAD Kurupınar, Abdulhamit et al. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13/1 (January 2024), 1-15. https://doi.org/10.33206/mjss.1296800.
JAMA Kurupınar A, Kanmaz T, Aktemur Gürler S. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. MJSS. 2024;13:1–15.
MLA Kurupınar, Abdulhamit et al. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 13, no. 1, 2024, pp. 1-15, doi:10.33206/mjss.1296800.
Vancouver Kurupınar A, Kanmaz T, Aktemur Gürler S. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yenilikçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. MJSS. 2024;13(1):1-15.

MANAS Journal of Social Studies