Amaç: Üniversiteler,
araştırma yapan ve bilim üreten öğretim elemanlarınca üst düzeyde eğitim verilerek
kalifiye insan gücünün yetiştirildiği kurumlardır. Eğitim hizmetlerinin
kalitesini artırmak üzere yapılan çalışmaların yanında bu verilen hizmetin
değerlendirilmesi de büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla belirli aralıklarla
uygulanacak geri bildirimlerin eğitim kalitesinin artırılmasındaki rolü
büyüktür. Bu pilot çalışmanın amacı, Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim
üyelerine uygulanacak geri bildirim anket formunun geçerlik ve güvenirliğini
analiz etmektir.
Materyal
ve Metod: Oluşturulan anket formunda beşli Likert tipi
cevaplardan oluşan 13 madde bulunmaktadır. Bu çalışmayı gerçekleştirmek üzere
oluşturulan anket formu 33 öğretim üyesi tarafından doldurulmuştur. Anket
formunun geçerliliğini test etmek üzere Faktör Analizi, güvenirliğini test
etmek üzere Cronbach Alfa katsayısı hesaplanmıştır.
Bulgular: Anket
formunun geçerliliği için yapılan faktör analizi sonucunda toplam varyansın
%72.8’ini açıklayan üç faktörün olduğu gözlenmiştir. Güvenirliğini test etmek
üzere hesaplanan Cronbach alfa katsayısı ise 0.88 olarak bulunmuştur.
Sonuç:
Faktör analizi sonucunda ortaya çıkan ilk faktörün bilgilendirme ile ilgili
olduğu, ikinci faktörün fiziki şartlar ve koordinatörlük ile ilişkilerden
oluşan maddelerden oluştuğu, son faktörde ise diğer anabilim dalları ve idare
ile olan ilişkilerin yer aldığı maddelerin olduğu gözlenmiştir. Anket formunun
güvenirliğini belirleyebilmek için hesaplanan Cronbach alfa katsayısına göre anket
formunun yüksek güvenirlikte olduğu görülmüştür. Ulaşılan bulgular ışığında bu ölçeğin geçerlik ve
güvenirlik açısından uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle
geliştirilen anket formunun eğitimin kalitesini ve işleyişini değerlendirmede
kullanılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Acceptance Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |