Amaç: Bu araştırma tıp fakültesi öğrencilerinin cinsel mitlere inanma düzeylerini ve bunu etkileyen
faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi soru formu ile cinsel
mitlerin değerlendirilmesi formunu içeren bir anket internet ortamında katılımcılara ulaştırılması ile elde
edilmiştir. Veriler IBM SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Ankete katılan öğrencilerin (n=333) %66,4’ü kadın, %33,6’sı erkekti. Öğrencilerin %50’den
fazlasının inandığı/kararsız kaldığı 6 tane mit saptanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin cinsellikle
ilgili bilgi edinmede kaynak olarak en sık interneti kullandığı ve ailelerinin “cinsellikle ilgili konuşmadığı”
bulunmuştur. Cinsel mitlere inanma oranlarının cinsiyetlere, anne ve baba eğitim düzeylerine göre
farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğrenciler arasında 18 mitte cinsiyetler arasında fark bulunmazken,
12 mit için istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Cinsiyetler açısından eşcinsellikle ilgili mitlere
katılma durumu değerlendirildiğinde kadınların 4 mite erkeklere göre daha yüksek oranda katılmadığı
görülmüştür.
Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin oluşturduğu bir grupta 30 tane mitin yarıya yakınında cinsiyetler
arasında fark görülmesi dikkat çekicidir. Öğrencilerin içinde yetiştirildikleri toplumun cinsiyet ve cinsel
rollerin etkisi altında kaldıklarını düşündürmektedir. Çocukluk çağından itibaren yapılandırılmış bir cinsel
eğitim programı sağlıklı cinsel davranışı teşvik etmede önem taşımaktadır. Gelecekte sağlık hizmeti
sağlayıcısı olarak sektörde yerini alacak olan tıp fakültesi öğrencilerinin cinsel mitlere inanma durumu ve
etkileyen faktörlerin belirlenmesi, hastaların cinsel sorunları ve bilgilendirilmesine ilişkin yaklaşımlarına
katkı sağlayabilir.
yok
yok
Çalışmamızın istatistik kısmına katkılarından ötürü BEÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde görevli Psikolog Samet Çelik’e teşekkür ederiz.
Aim: This study aimed to determine the beliefs of medical faculty students in sexual myths and the
related factors affecting this belief
Material and Methods: Data was obtained through personal information forms and questionnaires including the assessment form of sexual
myths which were all prepared by the researchers, and the participants answered these forms and questionnaires online. SPSS Software
was used to analyze the obtained data.
Results: Of the participants (n=333), 66.4% were females, and 33.6% were males. A total of 6 myths was reported to be believed/doubted
by more than 50% of students. The participants were found to consult mostly the internet when they needed to obtain sexual information,
and their families were found not to “talk about sexuality”. The rate of believing sexual myths was reported to differ regarding the educational
status of the parents. No difference was found between the genders regarding the 18 myths, and a statistical difference was found between
the genders in terms of the 12 myths. The rate of the females was higher than males in believing 4 myths about homosexuality.
Conclusion: Remarkably, there are differences between males and females on almost half of the 30 myths in a group of medical students.
We believe students are affected by gender and sex roles in society. Implementing a structured sexuality education from childhood is critical
in promoting healthy sexual behavior. Medical students are going to become a part of the sector as health care providers in the future. Hence,
our determining their state of beliefs in sexual myths and the affecting factors may positively contribute to their competence in approaching
their patients’ sexual problems and in informing them.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 25, 2021 |
Acceptance Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |