Öz değerlendirme, öğrencinin neyi öğrendiğinin ve neyi
öğrenmediğinin farkındalığını oluşturan alternatif ölçme ve değerlendirme
aracıdır. Matematik eğitiminde konuların birbirinin devamı niteliğinde olduğu
düşünüldüğünde öz değerlendirme ölçme aracı sayesinde bir sonraki konuda
oluşabilecek öğrenme güçlüklerine zamanında müdahale edilebilecektir. Bu
bakımdan öz değerlendirme, bireyin kendini tanıyarak gelecekteki öğrenme
eksiklerini önleyebilecek bir değerlendirme yöntemidir. Bu çalışmanın amacı 6
sınıf öğrencileri için kesirler konusuna yönelik öz değerlendirme ölçeği
oluşturmaktır. Bu araştırmada, mevcut durumun belirlenmesi amaçlandığından
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin batısındaki
3 devlet okulunda 6. sınıfa devam eden 170 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada
kullanılacak veri toplama aracını hazırlamak için önce öğretim programındaki
kesirler konusuna ilişkin kazanımlar belirlenmiş, bu kazanımlar doğrultusunda
32 maddeden oluşan ölçek hazırlanmıştır. 32 maddeden oluşan ölçekte verilerin
faktör yapısını ortaya çıkarmak için SPSS 21 programından yararlanılmıştır.
Ölçeğin yapı geçerliğini test etmek için, faktör analizi uygulanmıştır.
Analizler sonucunda ölçekten 9 madde çıkarılmıştır. Çalışma sonucunda elde
edilen analiz sonucuna göre güvenirlik katsayısı Cronbach alfa .908 olarak
bulunmuştur. Yarılama (Split- half) güvenirlik katsayısı ise spearman-Brown
coefficient değerinin .885 ve guttman split half coefficient değerinin ise .870
olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
.