Bu araştırmanın amacı farklı kuşak okul yöneticilerinin öğretmenleri motive etme yöntemlerini araştırmaktır. Araştırma; nitel araştırma yönteminde, fenemonolojik desen kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden; kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2021-2022 eğitim-öğretim yılı içerisinde, Kocaeli ilinde bulunan resmi ve özel, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 16 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda X ve Y Kuşağı okul yöneticilerinin öğretmenleri motive etme süreçleri, yöntemleri ve sıklıklarının; Bebek Patlaması Kuşağı okul yöneticilerinden farklı olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 9 |