Bu araştırmanın amacı bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı olarak ergenlerin arkadaşlığa ilişkin inançlarını belirlemeye yönelik bir ölçme aracının geliştirilmesi ve geçerlik güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Araştırma kapsamında iki farklı çalışma grubu kullanılmıştır. İlk çalışma grubu faklı lise türlerinde eğitime devam eden dört sınıf düzeyinde yer alan 479 öğrenciden oluşmaktadır. İkinci çalışma grubu ise yine faklı lise türlerinde eğitime devam eden dört sınıf düzeyinde yer alan 361 öğrenciden oluşmuştur. Bu çalışmada geçerlik çalışmaları kapsamında uzman görüşü, açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucu elde edilen EAİÖ güvenirliğini ortaya koymak amacıyla bir iç tutarlılık ölçümü olan Cronbach's Alpha katsayısı (iç tutarlılık katsayısı) hesaplanmıştır. EAİÖ son haliyle ergenlerin arkadaşlık ilişkilerine ilişkin ilişkide kadercilik, ilişkide beklentiler ve ilişkide felaketleştirme gibi akılcı olmayan değerlendirmelerini hem de arkadaşlık ilişkilerine yönelik akılcı değerlendirmelerini ölçen 4 alt boyuttan oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 10 |