bağlı olduğuna inançlarını yordama güçlerinin cinsiyetlerine ve okudukları bölüme göre değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Çalışma, 2009-2010 öğretim yılı güz döneminde Zonguldak Karaelmas Üniversitesi (Bülent Ecevit Üniversitesi) Ereğli Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 321 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada yöntem olarak betimsel yöntemlerden korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri “epistemolojik inanç ölçeği” ve “bilişsel öğrenme stratejileri ölçeği” ile toplanmıştır. Epistemolojik inanç öğrenmenin çabaya bağlı olduğuna inanç (ÖÇBOİ),öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğuna inanç(ÖYBOİ), ve tek doğru olduğuna inanç faktörlerinden oluşurken; öğrenme stratejileri, uygulama, bellek, analiz, özetleme, tekrarlama ve anlatma stratejilerinden oluşmaktadır. Verilerin analizinde korelasyon değerlerine ve basamaklı regresyon analizine başvurulmuştur. Çalışmanın sonunda, uygulama, bellek ve analiz stratejilerinin öğretmen adaylarının öğrenmenin çabaya bağlı olduğuna ilişkin inanç puanlarının %95'ini yordadığı bulunmuştur. Uygulama stratejisi en güçlü yordayıcı olmuştur. Erkek öğretmen adaylarının ÖÇBOİ'larının en güçlü yordayıcısı uygulama stratejisi iken, kadın öğretmen adaylarınınki bellek stratejisi olmuştur. Uygulama stratejisi her üç bölüm öğretmen adaylarının en güçlü yordayıcısı olmuştur.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayları, Öğrenme Stratejileri, Epistemolojik İnanç.
Abstract
The purpose of the study was to reveal the predictive power of prospective teachers' learning strategies on the belief that learning depends on effort (BLDE) in terms of their gender and department. The data of the study was collected from 321 prospective teachers studying in Zonguldak Karaelmas University,(Bülent Ecevit University) Ereğli Education Faculty in 2009-2010 academic year. Instruments were “scale of epistemological belief” and “scale of cognitive learning strategies”. It was a correlational study from descriptive studies. While epistemological belief constitues beliefs that learning depends on effort (BLDE), learning depends on ability (BLDA) and belief that true is one (BTO); learning starategies was application, memory, analysis, summarizing, repetition, explanation stratejgies. Analysis methods of data Pearson product-moment correlation coefficient and stepwise regression analysis method. It is observed that using the application, memory and analysis strategies, predict 95% of BLDE scores. Applicatİon strategies have become the strongest predictor of BLDE scores. (67%). While the strongest predictor of men prospective teachers' BLDE is application strategy, the strongest predictor of women prospective teachers' BLDE is memory strategy. Again, application strategies was strongest predictor of prospective teachers in all departments.
Key Words: Prospective Teachers, Learning Strategies, Epistemological Belief.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 19 |
.