Ölçme ve değerlendirme, eğitim programının önemli bir öğesini oluşturmaktadır Değerlendirme yaparak, öğretim programında belirlenen hedeflerin ne kadarının gerçekleştiği, öğrenme-öğretme süreci içerisinde yapılan çalışmaların ne kadar başarılı olduğu ve öğrencinin verilen bilgileri hangi oranda öğrendiği belirlenir. Yeni sistemde ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin bilişsel düzeyde öğrenme becerilerinin yanında, duyuşsal ve devinişsel düzeyde de öğrenme, bilgi ve becerileri ölçülmektedir.
Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda görüşlerini, bu teknikleri kullanma sıklıklarını ve bu teknikleri kullanmada karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmanın evrenini Hatay ilinde yer alan ilköğretim ilkokulları, örneklemini ise, Hatay İli Antakya Merkez İlçesi'nde bulunan 36 ilköğretim okulundaki 4. ve 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma genel tarama türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada anket tekniği kullanılmıştır. Anketin geçerliliğini ölçmek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Anketin Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı .89 olarak bulunmuştur. Ayrıca verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve varyans analiz tekniğine yer verilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin, alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanmada sorun yaşadıkları, bu sorunun nedenleri, zaman, kaynak yetersizliği, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, öğrenciler ile velilerin ilgisizliği ve öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgi sahibi olmamaları olarak belirlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Eğitim programı, Alternatif ölçme ve değerlendirme, performans değerlendirme, porfolyo.
Abstract
Assessment is an important component of curriculum. By doing assessment, it can be determined to extent to which a) stated educational goals have been attained, b) learning-teaching processes reached success, and c) students learned what was being taught. In the context of new educational system, assessment is not only used to measure the student learning at a cognitive level, but also evaluate their learning, knowledge and skills at emotional and kinesthetic levels.
The purpose of this research is to determine a) the elementary education teachers' thoughts on alternative assessment techniques, b) how frequently they used them, and c) the problems they confront with during everyday applications of these techniques. While elementary schools in the city of Hatay constitute the research population, 36 four and five grade teachers who teach in Antakya, which is the central town of Hatay, create the research sample. This is a general screening type descriptive study. Survey technique is used for the purposes of this research. Factor analyses is conducted to determine the validity of the survey questions. Cronbach Alpha for internal constancy reliability is found .89. Analysis of Variance and Independent Group t-test techniques are used for the data analysis. Additionally, standard deviation and mean scores are reported. The results revealed that, teachers have problems in utilizing the alternative assessment methods due to the scarcity of time and resources, overcrowded classrooms, carelessness of parents and students, and their own lack of knowledge about alternative assessment techniques.
Key words: Curriculum, Alternative assessment, performance evaluation, portfolyo.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 6 Issue: 12 |
.