In order to ready of young population to modern society, science education has an important role. How to carry out by teachers of science education is one of the ingredients for success. According to the PISA data of last four years, Finland which is the most prominent in science literacy and Turkey give a clue about the success. Therefore, teacher training programs that give science education were tried to display its similarities and differences by using horizontal approaches of Turkey and Finland. This study is a descriptive research design in survey method. The achievement of Finland according to international exams is an important detail because of high quality teacher program. For this reason, the idea that can be an important model for our country of the Finnish science teacher training model is discussed in detail including Turkish science teacher training model. In this study, the teacher training programs of both countries including science success have been compared and observed to be similar and different points.
Genç nüfusun modern topluma hazır olmasında fen eğitiminin önemli bir rolü vardır. Fen eğitimini gerçekleştirecek olan öğretmenlerin nasıl eğitim aldıkları fen öğretimdeki başarı unsurlarından birisidir. Son dört PISA sonucuna göre fen okuryazarlığında ilk sıraları başka ülkelere kaptırmayan Finlandiya ile ülkemizdeki fen eğitimi veren öğretmenlerin yetiştirildikleri programlar bu başarı hakkında ipucu vermektedir. Bu noktadan hareketle, yatay yaklaşım kullanılarak her iki ülkede fen eğitimi veren öğretmen yetiştirme programlarındaki benzerlikler ve farklılıklar saptanmaya çalışılmıştır. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Finlandiya'nın uluslararası sınavlarda elde etmiş olduğu başarısını kaliteli öğretmen yetiştirme programına bağlaması önemli bir ayrıntıdır. Bu nedenle, Finlandiya'nın fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programının ülkemiz açısından önemli bir model olacağı düşüncesiyle fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programları ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Bu çalışmada her iki ülkedeki fen branşında öğretmen yetiştiren programlar karşılaştırılmış ve ortak, farklı noktaların olduğu gözlenmiştir. Bu karşılaştırma sonucunda, Türkiye'deki öğretmen yetiştirme sisteminin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen yetiştirme, fen bilgisi, Türkiye, Finlandiya
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 24 |
.