Bu çalışmanın amacı Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin ve Türkçe okutmanlarının öğrenme sürecinde sorumluluk üstlenmeye ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda sorumluluğun kime ait olduğu, öğrencinin ve okutmanın sorumluluklarının neler olduğunu ortaya konmuştur. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Öğrenci ve okutman görüşleri birbirini destekleyici şekilde incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen on beş yabancı öğrenci ve bu öğrencilerin dersine giren beş okutman oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve daha sonra bu kayıtlar yazıya geçirilmiştir. Toplanan veriler içerik analiziyle incelenmiştir. İncelenen veriler doğrultusunda hazırlanan bulgular kod, kategori ve temalar hâlinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin ve okutmanların öğrenme sorumluluğunun daha çok okutmana ait olduğunu düşündükleri, kendi üzerlerine düşen sorumlulukların çoğunlukla farkında oldukları ve birbirlerinden beklentilerinin de öğrenme sürecini olumlu yönde desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin ve okutmanların üzerine düşen sorumlulukları tespit etmesi yönüyle bu alana katkılar sağlayacaktır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 34 |
.