Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe
ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırma betimsel
niteliklidir. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul
edilen 1-5. sınıf tüm Türkçe Ders kitapları, örneklemini ise yansız atama
yoluyla 11 yayınevine ait 15 Türkçe ders kitabı içerisinden seçilen 492 metin
oluşturmaktadır. Araştırma kapmasına alınan yayınevlerinin isimleri
şifrelendirilmiştir. Araştırmada veri toplamada kullanılan ölçütler: Metinlerin
yazı büyüklüğü ölçütü, metin-başlık uyumu ölçütü, ana fikir bulma ölçütü,
kelime sayısı ölçütü, cümle uzunluğu ölçütü, cümlelerin kelime sayısı ölçütü.
Verilerin analizinde frekans ve yüzdeden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;
1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin yazı büyüklüğünün sınıf
düzeyine uygun, başlıkların metinle genel olarak uyumlu olduğu görülmüştür.
Uyum yüzdesi en düşük olanın 1. sınıf E (% 68,75) yayınevi olduğu tespit
edilmiştir. Ana fikri en az olan metinlerin (% 37,5) 1. sınıf E yayınevine ait
olduğu belirlenmiştir. Çoğu yayınevinin metinlerdeki ve cümlelerdeki kelime
sayısı kriterini dikkate almadığı tespit edilmiştir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 38 |
.