Research Article
BibTex RIS Cite

1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, Volume: 14 Issue: 38, 111 - 130, 28.07.2017

Abstract

Araştırmanın amacı 1-5. sınıf Türkçe
ders kitaplarındaki metinleri içerik açısından incelemektir. Araştırma betimsel
niteliklidir. Araştırmanın evrenini Talim Terbiye Kurulu tarafından kabul
edilen 1-5. sınıf tüm Türkçe Ders kitapları, örneklemini ise yansız atama
yoluyla 11 yayınevine ait 15 Türkçe ders kitabı içerisinden seçilen 492 metin
oluşturmaktadır. Araştırma kapmasına alınan yayınevlerinin isimleri
şifrelendirilmiştir. Araştırmada veri toplamada kullanılan ölçütler: Metinlerin
yazı büyüklüğü ölçütü, metin-başlık uyumu ölçütü, ana fikir bulma ölçütü,
kelime sayısı ölçütü, cümle uzunluğu ölçütü, cümlelerin kelime sayısı ölçütü.
Verilerin analizinde frekans ve yüzdeden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;
1-5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin yazı büyüklüğünün sınıf
düzeyine uygun, başlıkların metinle genel olarak uyumlu olduğu görülmüştür.
Uyum yüzdesi en düşük olanın 1. sınıf E (% 68,75) yayınevi olduğu tespit
edilmiştir. Ana fikri en az olan metinlerin (% 37,5) 1. sınıf E yayınevine ait
olduğu belirlenmiştir. Çoğu yayınevinin metinlerdeki ve cümlelerdeki kelime
sayısı kriterini dikkate almadığı tespit edilmiştir.

References

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
Year 2017, Volume: 14 Issue: 38, 111 - 130, 28.07.2017

Abstract

References

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Muamber Yılmaz

Canan Korkmaz This is me

Publication Date July 28, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 14 Issue: 38

Cite

APA Yılmaz, M., & Korkmaz, C. (2017). 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 111-130.
AMA Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. July 2017;14(38):111-130.
Chicago Yılmaz, Muamber, and Canan Korkmaz. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, no. 38 (July 2017): 111-30.
EndNote Yılmaz M, Korkmaz C (July 1, 2017) 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 38 111–130.
IEEE M. Yılmaz and C. Korkmaz, “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 38, pp. 111–130, 2017.
ISNAD Yılmaz, Muamber - Korkmaz, Canan. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/38 (July 2017), 111-130.
JAMA Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14:111–130.
MLA Yılmaz, Muamber and Canan Korkmaz. “1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 38, 2017, pp. 111-30.
Vancouver Yılmaz M, Korkmaz C. 1-5. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN İÇERİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(38):111-30.

.