Bu araştırmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programının
etkililiğinin incelenmesi ve öğretmen adaylarının bu programın uygulamaya
yansımasına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Karma yöntem
desenlerinden ardışık sıralı desenin kullanıldığı araştırmanın nicel
örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Türkiye’nin
batısındaki bir üniversitenin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında
eğitim gören 399 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel örneklemini
ise aynı programda eğitim gören ve amaçlı örneklem türlerinden maksimum
çeşitleme örneklem kullanılarak seçilen 162 gönüllü öğretmen adayı
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Pedagojik Formasyon Eğitiminin Öğretmen
Olmaya Hizmet Etme Düzeyini Belirleme Ölçeği ve araştırmacılar tarafından
geliştirilen açık uçlu görüş alma formu ile toplanmıştır. Veriler, standart
sapma, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans
analizi ve tümdengelimsel içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma
sonunda öğretmen adaylarının pedagojik formasyon eğitimi sertifika programını
orta düzeyde olumlu buldukları görülmüştür. Öğretmenlik uygulaması dersinde,
programdaki öğrenme-öğretme süreci becerilerini genelde kullandıklarını, sınıf
yönetimi becerilerini tam olarak kullanamadıklarını ve öğrencilerin bireysel
farklılıklarını genelde dikkate alamadıklarını belirtmişlerdir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 40 |
.