Bu araştırma, nitel araştırma
yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden
tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Kitaplardan
toplanan veriler 7 tema ve 21 alt temada
altında incelenmiş olup temalara ait
bulgular tablolarda gösterilmiş olup bu temalara ait alt temalar da
tabloların altında açıklama olarak verilmiştir.
Beceri ve beceri eğitimine ilişkin bilgi aktarımına öğretmen kılavuz
kitaplarında 4. sınıfta yer verilmemişken 5.6. ve 7.sınıflarda ise becerinin tanımı ile doğrudan kazandırılacak
olan becerilerin isimlerine yer verilmiş olup bu becerilerin neleri kapsadığı
ve nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin bir bilgiye yer verilmemiştir
Mekanı algılama becerisi programda
4.sınıfta mekanı algılama ile tablo, diyagram ve grafik okuma ,6.
Sınıfta harita ve atlas kullanımı ve 7. Sınıfta ise grafik hazırlama becerisi olarak alan becerileri içinde en fazla yer verilen
beceridir. Bu beceriye sadece 5.sınıfta yer verilmemiştir. Sosyal katılım
becerisine programda 5. ve 6. sınıfta yer verilmiştir. Programda gözlem
becerisine 5. Sınıfta, Değişim ve Sürekliliği algılama, Zaman ve Kronolojiyi
Algılama ve empati becerilerine ise sadece 7.sınıfta bir kez yer
verilmiştir. Sonuç olarak ortaokul
sosyal bilgiler dersine ait alan becerilerinden mekanı algılama, gözlem ,
tarihsel olguları ve yorumları ayırt etme becerileri iyi şekilde aktarılırken,
tablo, diyagram ve grafik okuma, sosyal katılım ve grafik hazırlama becerisinin
ise yeterli düzeyde aktarılmadığı görülmektedir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 40 |
.