Bu araştırmanın amacı Yozgat ilindeki
öğrencilerin başarı engellerini ve başarıyı artırmak için neler
yapılabileceğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla Yozgat’ta
lise, ortaokul ve ilkokullarda görev yapan 50 öğretmenle görüşme yapılmıştır.
Görüşme yapmak için hazırlanan görüşme formunda katılımcıların, cinsiyeti,
görevi, görev yeri, kıdemi, mezuniyeti, branşı, yaşı sorulmuş ve ayrıca başarı
engellerine ve başarıyı artırmak için neler yapılabileceğine dair iki açık uçlu
soru sorulmuştur.
Araştırmada
toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenerek öğrencilerin başarı engelleri
ve başarıyı artırmak için neler yapılabileceği frekanslarıyla ve temalar
altında verilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre okul başarısının önündeki
engellerin, sorunların ve önerilerin araştırıldığı bu çalışmada sorunların ve
önerilerin yedi ana başlıkta toplandığı görülmüştür. Bu sorunlar -frekansı en
fazla olandan en düşük olana doğru sırayla- aileyle, öğrenciyle, Yozgat
şehriyle, öğretmenle, okulla, eğitim sistemiyle ve okul yönetimiyle ilgilidir.
Bu sorunların çözümü için öneriler ise -frekansı en fazla olandan en düşük
olana doğru sırayla- öğrenciyle, aileyle, öğretmenle, şehirle, eğitim
sistemiyle, okulla ve okul yönetimiyle ilgili önerilerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 37 |
.