Research Article
BibTex RIS Cite

YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER

Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı Yozgat ilindeki
öğrencilerin başarı engellerini ve başarıyı artırmak için neler
yapılabileceğini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Bu amaçla Yozgat’ta
lise, ortaokul ve ilkokullarda görev yapan 50 öğretmenle görüşme yapılmıştır.
Görüşme yapmak için hazırlanan görüşme formunda katılımcıların, cinsiyeti,
görevi, görev yeri, kıdemi, mezuniyeti, branşı, yaşı sorulmuş ve ayrıca başarı
engellerine ve başarıyı artırmak için neler yapılabileceğine dair iki açık uçlu
soru sorulmuştur.



Araştırmada
toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenerek öğrencilerin başarı engelleri
ve başarıyı artırmak için neler yapılabileceği frekanslarıyla ve temalar
altında verilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre okul başarısının önündeki
engellerin, sorunların ve önerilerin araştırıldığı bu çalışmada sorunların ve
önerilerin yedi ana başlıkta toplandığı görülmüştür. Bu sorunlar -frekansı en
fazla olandan en düşük olana doğru sırayla- aileyle, öğrenciyle, Yozgat
şehriyle, öğretmenle, okulla, eğitim sistemiyle ve okul yönetimiyle ilgilidir.
Bu sorunların çözümü için öneriler ise -frekansı en fazla olandan en düşük
olana doğru sırayla- öğrenciyle, aileyle, öğretmenle, şehirle, eğitim
sistemiyle, okulla ve okul yönetimiyle ilgili önerilerdir. 

References

  • Akbaba Altun, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Akbaba Altun, S. & Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Alig-Mielcarek, J. M. (2003). A model of school success: Instructional leadership, academic press, and student achievement. Unpublished Doctoral Dissertation, The Ohio State University, Ohio.
  • Eren, Ö. & Henderson, D. J. (2008). The impact of homework on student achievement. Econometrics Journal, 11, 326-348.
  • Ergen, H. (2013). Türkiye’de eğitimde planlama yaklaşımları ve kullanılan eğitim göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 151-167.
  • Fan, X. & Chen, M. (2001). Parental Involvement and Students’ Academic Achievement: A Meta-Analysis. Educational Psychology Review, 13(1),1-22.
  • Fredriksson, P. & Öckert, B. (2008). Resources and student achievement: Evidence from a Swedish Policy Reform. The Scandinavian Journal of Economics, 110(2), 277-296.
  • Gajda, A. (2016). The relationship between school achievement and creativityat different educational stages. Thinking Skills and Creativity, 19, 246–259
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin Türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • Graber, C. R. (2009). Factors that are predictive of student achievement outcomes and an analysis of these factors in high-poverty schools versus low-poverty schools. Unpublished Doctoral Dissertation, Lindenwood University, Missouri.
  • Gray, P. S., Williamson, J. B., Karp, D. A. & Dalphin, J. R. (2007). The research imagination: An introduction to qualitative and quantitative methods. New York: Cambridge University Press.
  • Greene, G. K., Huerta, L. A. & Richards, C. (2007). A Different Perspective on the Relationship Between School Resources andStudent Outcomes. Journal of Education Finance, 33(1), 49-68.
  • Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 öğrenci başarı düzeylerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,17(1), 441-452.
  • Helker, K. & Wosnitza, M. (2016). The interplay of students’ and parents’ responsibility judgements in the school context and their associations with student motivation and achievement. International Journal of Educational Research, 76, 34–49
  • Hoxby, C. M. (2000). The effects of class size on student achievements: new evidence from population variation. Quarterly Journal of Economics, 115(4), 1239-1285. Karaarslan, G. (2010). Orta öğretim kurumlarında öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin istatistiksel analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, istanbul.
  • Nalbant, A ve Karabeyoğlu, Y. A. (2011). Çocuklarla çalışan infaz koruma memurlarına yönelik hazırlanan psikoeğitim programının etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 223-250.
Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

References

  • Akbaba Altun, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin akademik başarısızlıklarına ilişkin veli, öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 567-586.
  • Akbaba Altun, S. & Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 157-173.
  • Alig-Mielcarek, J. M. (2003). A model of school success: Instructional leadership, academic press, and student achievement. Unpublished Doctoral Dissertation, The Ohio State University, Ohio.
  • Eren, Ö. & Henderson, D. J. (2008). The impact of homework on student achievement. Econometrics Journal, 11, 326-348.
  • Ergen, H. (2013). Türkiye’de eğitimde planlama yaklaşımları ve kullanılan eğitim göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 151-167.
  • Fan, X. & Chen, M. (2001). Parental Involvement and Students’ Academic Achievement: A Meta-Analysis. Educational Psychology Review, 13(1),1-22.
  • Fredriksson, P. & Öckert, B. (2008). Resources and student achievement: Evidence from a Swedish Policy Reform. The Scandinavian Journal of Economics, 110(2), 277-296.
  • Gajda, A. (2016). The relationship between school achievement and creativityat different educational stages. Thinking Skills and Creativity, 19, 246–259
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyoekonomik özelliklerinin Türkçe başarısı üzerinde etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • Graber, C. R. (2009). Factors that are predictive of student achievement outcomes and an analysis of these factors in high-poverty schools versus low-poverty schools. Unpublished Doctoral Dissertation, Lindenwood University, Missouri.
  • Gray, P. S., Williamson, J. B., Karp, D. A. & Dalphin, J. R. (2007). The research imagination: An introduction to qualitative and quantitative methods. New York: Cambridge University Press.
  • Greene, G. K., Huerta, L. A. & Richards, C. (2007). A Different Perspective on the Relationship Between School Resources andStudent Outcomes. Journal of Education Finance, 33(1), 49-68.
  • Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 öğrenci başarı düzeylerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,17(1), 441-452.
  • Helker, K. & Wosnitza, M. (2016). The interplay of students’ and parents’ responsibility judgements in the school context and their associations with student motivation and achievement. International Journal of Educational Research, 76, 34–49
  • Hoxby, C. M. (2000). The effects of class size on student achievements: new evidence from population variation. Quarterly Journal of Economics, 115(4), 1239-1285. Karaarslan, G. (2010). Orta öğretim kurumlarında öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin istatistiksel analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, istanbul.
  • Nalbant, A ve Karabeyoğlu, Y. A. (2011). Çocuklarla çalışan infaz koruma memurlarına yönelik hazırlanan psikoeğitim programının etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 223-250.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Emine Babaoğlan

Publication Date March 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 14 Issue: 37

Cite

APA Babaoğlan, E. (2017). YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37).
AMA Babaoğlan E. YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. March 2017;14(37).
Chicago Babaoğlan, Emine. “YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, no. 37 (March 2017).
EndNote Babaoğlan E (March 1, 2017) YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 37
IEEE E. Babaoğlan, “YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
ISNAD Babaoğlan, Emine. “YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/37 (March 2017).
JAMA Babaoğlan E. YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14.
MLA Babaoğlan, Emine. “YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
Vancouver Babaoğlan E. YOZGAT’TA ÖĞRENCİ BAŞARISI: BAŞARI ENGELLERİ VE BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN YAPILABİLECEKLER. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(37).

.