Bu
çalışmanın amacı okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocuklarına verilen
değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşlerini incelemektir. Okul öncesi
öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla,
nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmış, veriler
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmaya 15 okul öncesi
öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğretmenler değerler eğitimi
uygulamalarında en çok beyin fırtınası yöntemini uyguladıklarını, materyal
olarak oyuncak kullandıklarını ve etkinlik olarak da oyun etkinliğini tercih
ettiklerini belirtmişlerdir. Çocuklara en çok sevgi ve yardımlaşma değerlerinin
öğretildiği, değerler eğitiminden en çok sosyal duygusal alanın etkilendiği ve
oyun yönteminin alternatif değerlendirme yöntemi olarak kullanıldığı bulgusuna
ulaşılmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğunun değerler eğitimine yönelik bir eğitim
almadığı görülmüştür. Okul öncesi dönemin önemi düşünüldüğünde, değerler
eğitimi üzerine niceliksel olarak daha fazla çalışma yapılmasının gerektiği
düşünülmektedir. Bu çalışmalar çocukların, öğretmenlerin, ailelerin ve okul
öncesi eğitimi ilgilendiren tüm kurum ve kişilerin görüş, beklenti ve
ihtiyaçlarını ele alan yapıda olmalıdır. Değerler eğitimi konusunda öğretmenlere
hizmet içi eğitimler, seminerler veya kurslar verilerek öğretmenlerin bu
konudaki yetkinlikleri geliştirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 37 |
.