Yeni medya teknolojilerinin ve sosyal medyanın iletişimsel alanı ne şekilde değiştirdiği üzerine pek çok akademik araştırma ve çalışma bulunmaktadır. Kullanıcı türevli içerik temelli sosyal ağların izlerkitleyi/okuru içeriğin tüketicisi değil üretici haline getirmesi, dijital sosyal platformların nasıl tanımlanması ve hangi teorik tartışmalar ekseninde analiz edilmesi gerektiğine ilişkin birtakım tartışmaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmada bu konuya Twitter özelinden bakılarak, insanlara söylem alanı sunan bir sosyal medya platformu olarak Twitter’ın Habermasçı bir yaklaşımla “dijital bir kamusal alan” mı, Hayekçi bir yaklaşımla bir “fikirler pazarı” mı, yoksa tabandan gelen taleplerin dile getirildiği “popülist bir enformasyon” alanı mı olduğu sorgulanmıştır. Çalışma kapsamında 30 gün boyunca, sabah, öğle ve akşam saatlerinde Türkiye’deki ve dünya genelindeki trend konuların ekran görüntüsü alınmıştır. Elde edilen 1800 trend konu Nvivo nitel analiz programında analiz edilmiştir. Araştırma bulguları Twitter’ın çevrimiçi bir kamusal alandan ziyade popülist taleplerin dile getirildiği bir enformasyon alanı ve manipüle edilmiş enformasyonel bir vitrin olduğunu göstermektedir.
There have been many scholarly articles and various research on how new media technologies and social media have affected the communicational sphere. New debates on how digital social platforms should be defined and in what context they should be discussed have emerged from the transformation of the audiences from being the consumers of content to producers of it as a result of the social networks based on user-generated content. In this research that focuses on Twitter, the research question has been formulated as whether Twitter should be seen as a Habermatian “digital public sphere” which provides people with a space for discourse, or a Hayekian “market for ideas”, or a sphere of “populist expression” where the demands of the public are heard. For 30 days, Twitter Trending Topics (TT) in Turkey and around the World have been collected regularly in the morning, afternoon and evening. Then, the 1800 TTs have been analyzed using Nvivo Qualitative Analysis Program. The results of the study indicate that Twitter is more a populist informational sphere where the demands of the public are heard and a manipulated informational display rather than an online public sphere.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | December 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |