Mikro ünlülük, 2000’li yılların ortasından itibaren sosyal medya platformlarının yaygınlaşmasıyla görünür hale gelen bir olgudur. Bu çalışmada mikro ünlülük literatürü incelenmiş devamında popüler sosyal medya platformu Twitter’a ve yeni kamusallık tartışmalarına odaklanılmıştır. Türkiye’de sıradan çevrimiçi kimliklerin Twitter’da mikro ünlü olma sürecini sorunsallaştıran bu çalışmada, nitel araştırma tasarımı temel alınmıştır. Araştırma sürecinde altı Twitter mikro ünlüsüyle derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş ayrıca anılan kimliklerin hesapları Twitter kullanım pratiklerine ilişkin veri toplamak için gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığında Türkiye’de Twitter mikro ünlüsü olma sürecinin dinamikleri ortaya konulmuş, mikro ünlülüğün ağ içinde düzenli bulunmaktan çok takipçilerle aktif etkileşim kurulmasını gerektirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Micro-celebrity is a phenomenon that has become visible with the spread of social media platforms since the mid-2000s. This study explores the phenomenon of micro-celebrity in scholarly literature and then examines Twitter as a popular social media platform and changing forms of publicness in the digitalized world. This research focuses on qualitative research design on how ordinary online people become micro- celebrities in Twitter. In-depth interviews with six Twitter micro-celebrities were conducted during the research process, as well as data were collected based on their Twitter usage habits. Different dynamics have been revealed about being a micro-celebrity based on the data gathered from the research. It was also suggested that being micro-celebrity requires direct contact with followers instead of going daily online.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles (Thematic) |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | December 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |