Kişisel olarak deneyimlenmeyen olaylar dolayımlar üzerinden hatırlanmaktadır. Müzeler, anıtlar gibi mekânların yanı sıra her türlü medya ortamı geçmiş bilgisini edinmeye ve hatırlamaya yardımcı olmaktadırlar. Ancak medya ürettiği kurgulanmış geçmiş nedeniyle belleği bugünün esasına göre yeniden inşa etmektedir. Tarihsel olayların simülasyonlarını oluşturarak oyunculara ileten dijital oyunların bellek ile ilişkisi de diğer medya ortamlarına benzemekte, tarihi imge ve anlatı kaynağı olarak hatırlamaya yardımcı (mnemonic aids) olarak işlev görmektedir. Bu bağlamdan yola çıkan bu çalışmada Adalet ve Kalkınma Partisi’nin ulusal tarih inşası çerçevesinde Nusrat Mobil Savaş Oyunu analiz edilmiştir. Oyunda Çanakkale Savaşı ile ilgili belleğe ilişkin unsurların hangi göstergelerle verildiği açıklanmıştır.
Events which are not personally experienced are remembered through mediums. Places such as museums and monuments as well as all kinds of media help to learn and remember historical knowledge. However, the media is rebuilding the memory based on the present understanding of the history which is fictionalized. Digital games simulate historical events and transmit them to the players. The relationship between digital games and memory resembles other media platforms and serves a source of historical image and narrative that functions as a “mnemonic aids”. Within this context, in this study, Nusrat Mobile War Game was analyzed in the scope of the Justice and Development Party’s national history construction. In the game, it is explained that by which indicators the memory elements related to the Battle of Gallipoli are given.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles (Thematic) |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | September 24, 2020 |
Acceptance Date | January 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 |