In this article, concentrating on the “Love is…”digital storytelling workshop, I focus on the workshop process and three digital stories produced in the workshop. I analyze how digital storytelling puts into practice the possibility of constructing alternative woman/man counter publics, together with the probability of eroding such categories, against one totalizing woman/man public as well. Within this context, first I draw a conceptual/theoretical frame ranging from private/public division to counter/multiple publics. Later, I concentrate on digital storytelling and examine the production process of digital stories through putting the workshop steps, which I consider put forth the counter-public potentiality, in focus. In the third section, focusing on the “Love is…”workshop, I analyze the three digital stories within the framework of content and thematic aspects. Finally, I present the deductions about the potential of digital storytelling for creating counter publics, focusing on “Love is…”workshop.
Bu çalışmada, “Aşk demek…” dijital hikâye anlatımı atölye çalışmasını merkeze alarak, atölye sürecine ve üretilen üç dijital hikâyeye odaklanıyorum. Heteronormatif aşk temsillerini aşan hikâyelerin üretildiği atölye aracılığıyla dijital hikâye anlatımının, tek bir kadın/erkek kamusunun karşısında, bu kategorileri de aşındırma olasılığıyla alternatif kadın/erkek karşıt kamuları oluşturma potansiyelini nasıl pratiğe döktüğünü incelemeye çalışıyorum. Bu bağlamda öncelikle, kamusal alana farklı yaklaşımlarda özel-kamusal ayrımından karşıt/çoklu kamulara uzanan bir kavramsal-kuramsal çerçeve çiziyorum. Sonrasında, dijital hikâye anlatımına odaklanıyorum ve hikâyelerin üretim sürecini karşıt kamusallık potansiyelini açığa çıkardığını düşündüğüm basamaklarla irdeliyorum. Üçüncü bölümde “Aşk demek…” atölyesine bakarak, üretilen üç hikâyenin içerik ve tematik çerçevede analizine girişiyorum. Son olarak, “Aşk demek…” atölyesi üzerinden, dijital hikâye anlatımının taşıdığını düşündüğüm karşıt kamusallık potansiyeline dair çıkarımlara yer veriyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles (Thematic) |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Acceptance Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 - Female Narratives |