Bu çalışma, dijital enformasyon ile fiziksel mekânı bir araya getiren konum tabanlı mobil oyunlarda (KTMO) oyun emeğinin ticari amaçlı sömürüsünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada etnografik yöntem kullanılmış, Ingress (Prime) ve Pokémon GO! oyun gruplarına katılım sağlanarak katılımcı gözlem tekniğiyle veri toplanmıştır. KTMO’da oyun şirketleri ve reklam verenlerin oyun emeğini kullanım biçimlerini gösteren araştırma bulguları iki tema altında toplanmıştır. Birincisi, oyuncuları içerik üreticisi ve konum tabanlı reklamcılığın hedef kitlesi olarak kâr odağında konumlandırılarak, oyun emeğinin doğrudan metalaştırılmasıdır. İkincisi, oyun emeğiyle üretilen sosyal sermaye aracılığıyla gündelik yaşamı biçimlendirerek ve kent mekânını yeniden üreterek dolaylı yoldan ekonomik değer üretilmesidir.
Konum tabanlı mobil oyunlar oyun emeği konum tabanlı reklamcılık sosyal sermaye mekânın toplumsal üretimi
This study aims to demonstrate the commercial exploitation of playbour in location based mobile games (LBMGs) that merge digital information and physical spaces. Ethnographic method has been used in the research and the data were collected through participant observation technique by participating in Ingress (Prime) and Pokémon GO! game communities. The research findings, which show the playbour uses of game companies and advertisers, are grouped under two topics. The first is the direct commoditization of playbour by placing the players in the focus of profit as the modder and the target of location-based advertising. The second is to produce economic value indirectly by shaping everyday life and by reproducing of urban space, through social capital produced by playbour.
Location based mobile games playbour location based advertising social capital social production of space
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | September 3, 2018 |
Acceptance Date | June 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 - Populism and the Media |