Bu araştırmayla, öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını belirlemek ve bu kaygılarını çeşitli değişkenlere (cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, ana bilim dalı, sosyoekonomik durum, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık okuduğu kitap sayısı, sahip olduğu kitap sayısı, günlük internet kullanım süresi, günlük TV izleme süresi, karakter özelliği ve yaşadığı yerleşim yeri) göre incelemek amaçlanmıştır. Bu sebeple mevcut araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel araştırma/tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 akademik yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 405’i kadın, 155’i erkek olmak üzere toplam 560 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Konuşma Kaygısı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının konuşmaya yönelik kaygılarında sınıf düzeyi, ana bilim dalı, baba eğitim düzeyi, günlük TV izleme süresi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmezken cinsiyet, yaş, anne eğitim düzeyi, sosyoekonomik durum, aylık okuduğu kitap sayısı, sahip olduğu kitap sayısı, günlük internet kullanım süresi, karakter özelliği ve yaşadığı yerleşim yeri değişkenlerine göre anlamlı olarak bir farklılığın olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 25, 2023 |
Submission Date | December 8, 2022 |
Acceptance Date | December 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |