Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını süresince ilkokullardaki uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmelerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden betimleyici fenomenoloji desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde COVID-19 salgını süresince çalışan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin, analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları dört ana bölüm altında incelenmiştir. Bunlar: sınıf öğretmenlerinin COVID-19 salgını süresince uzaktan eğitim sürecinin yönetimine ilişkin görüşleri, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik ve kültürel ihtiyaçlarına cevap verebilme düzeyine ilişkin görüşleri, ilkokullarda uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin görüşler, ilkokullarda COVID-19 salgını sonrasında eğitimin yürütülme biçimine ilişkin görüşlerdir. Araştırma sonuçlarına göre; ilkokullar için uzaktan eğitimin çok da uygun olmadığı, zorunlu dönemde hibrit eğitimin bir seçenek olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. İlkokullar için yüz yüze eğitim öğrencilerin özellikleri düşünülerek her zaman ilk seçenek olmalıdır. Uzaktan eğitimin etkili ve etkin olabilmesi için EBA üzerinden ilkokullar için her sınıfa canlı ders uygulamalarının zorunlu hale getirilmesi, EBA’nın içeriğinin sınıf bazında artırılması gereği belirtilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 25, 2022 |
Publication Date | June 1, 2021 |
Submission Date | March 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |