Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri

Year 2021, Issue: 23, 476 - 491, 01.06.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını süresince ilkokullardaki uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmelerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden betimleyici fenomenoloji desende gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde COVID-19 salgını süresince çalışan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin, analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları dört ana bölüm altında incelenmiştir. Bunlar: sınıf öğretmenlerinin COVID-19 salgını süresince uzaktan eğitim sürecinin yönetimine ilişkin görüşleri, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimin öğrencilerin akademik ve kültürel ihtiyaçlarına cevap verebilme düzeyine ilişkin görüşleri, ilkokullarda uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin görüşler, ilkokullarda COVID-19 salgını sonrasında eğitimin yürütülme biçimine ilişkin görüşlerdir. Araştırma sonuçlarına göre; ilkokullar için uzaktan eğitimin çok da uygun olmadığı, zorunlu dönemde hibrit eğitimin bir seçenek olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. İlkokullar için yüz yüze eğitim öğrencilerin özellikleri düşünülerek her zaman ilk seçenek olmalıdır. Uzaktan eğitimin etkili ve etkin olabilmesi için EBA üzerinden ilkokullar için her sınıfa canlı ders uygulamalarının zorunlu hale getirilmesi, EBA’nın içeriğinin sınıf bazında artırılması gereği belirtilmiştir.

References

  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary School Mathematics Teachers’ Views on E-learning Implementation Barriers during the COVID-19Pandemic: The Case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1860.
  • Azevedo, J. P., Hasan, A., Goldemberg, D., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Simulating the potential impacts of COVID-19school closures on schooling and learning outcomes: A set of global estimates. June 2020 conference edition. http://pubdocs.worldbank.org/en /798061592482682799/covid-and-education-June17-r6.pdf.
  • Bahçeşehir Universitesi (2020). BAU Uzaktan Eğitim Raporu, https://bau.edu.tr/haber/15707-bauzaktan-egitim-raporu. Erişim tarihi:29.08.2020.
  • Candoğan, O. (2021). MEB, 2020 Küresel Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim İzleme ve Değerlendirme Raporu'nu Yayınladı. Erişim adresi: https://www.webtekno.com/meb-2020-kureselsalgin-doneminde-uzaktan-egitim-izleme-ve-degerlendirme-raporu-nu-yayinladi-h106068.html.
  • Carretero-Gomez, S., Napierala, J., Bessios, A., Mägi, E., Pugacewicz, A., Ranieri, M., Triquet, K., Lombaerts, K., Robledo Bottcher, N., Montanari, M. and Gonzalez Vazquez, I., (2021). What did we learn from schooling practices during the COVID-19lockdown, EUR 30559 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2021, ISBN 978-92-76-28418-5, doi:10.2760/135208, JRC123654.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative and quantitative approach. London: Publications.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/55748/747901.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
  • Deshmukh, S. R. (2020). Social realities of higher education in the age of uncertainties. Smart Moves Journal IJELLH, 8(4), 279-289. https://doi.org/10.24113/ijellh.v8i4.10547.
  • Hilton, E. L. (2012). Distance Learning Applied To Public Education History Requirement for South Carolina Teacher Recertification, Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for IT 540. http://www.siue.edu/~ehilton/jury1/Distance.
  • Kuzu, Ç. İ. (2020). COVİD-19 PANDEMİSİ sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (eba tv) ile ilgili veli görüşleri . Milli Eğitim Dergisi , SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM , 505-527 . DOI: 10.37669/milliegitim.720556.
  • MEB (2020a). İdari İzin. https://maol.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/16140039_idari_ izin.pdf 1.
  • MEB (2020b). http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr acikladi/haber/20497/tr
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Revised and expanded from"Case study research in education." San Francisco. CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. New York: Sage Publications.
  • Mamun, M. A., Chandrima, R. M., & Griffiths, M. D. (2020). “Mother and son suicide pact due to COVID-19-related online learning issues in Bangladesh: An unusual case report”, International Journal of Mental Health and Addiction, 1-4.
  • Öztürk, Ö., Kuru, G. Ve Yıldız, C. D. (2020). COVID-19Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal. experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283. DOI: 10.1177/1473325002001003636.
  • Pınar, M. A. , & Dönel Akgül, G., (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the COVID-19Pandemic. Journal of Current Research on Social Sciences , 10 (2), 461-486.
  • Reimers, F. M., & Schleicher, A. (2020). “A framework to guide an education response to the COVID-19Pandemic of 2020”, OECD. Retrieved April, 14, 2020.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri,(1. Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Salman, U. A. (2020a). “Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – III |Uzaktan eğitimin ilk iki haftası nasıl geçti?”. ERG. https://www.egitimreformugirisimi.org/ turkiyede-.
  • Salman, U.A. (2020b). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-V, Dijital uçurumu öğrenciler anlatıyor. https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusunegitime-etkisi-vdijital-ucurumu-ogrenciler-anlatiyor/,
  • TEDMEM. (2020). COVID-19sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri(TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Usta, S.Y. ve Gökcan, H.N. (2020) Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6.2: 187-206.
  • UNESCO (2020a). School closures caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/ covid19/educationresponse
  • The World Bank (2020a). The World Bank Education Global Practice Guidance Note: Remote Learning&COVID9.http://documents1.worldbank.org/curated/en/531681585957264427/pdf/Guidance-Note-on-Remote-Learning-and-COVID-19.pdf.
  • The World Bank (2020b). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19pandemic. https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using-edtech-to-supportremote-learning-during-the-covid-19-pandemic
  • Vonderwell, S. (2003). An examination of asynchronous communication experiences and perspectives of students in an online course: A case study. Internet and Higher Education, 6(1), 77-90.
  • Yang, Y. & Cornelious, L. (2004) Students’ Perceptions towards the Quality of Online Education: A Qualitative Approach . https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED485012.pdf .
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E., Mutlu,H. ve Doğanay, G. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
Year 2021, Issue: 23, 476 - 491, 01.06.2021

Abstract

References

  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary School Mathematics Teachers’ Views on E-learning Implementation Barriers during the COVID-19Pandemic: The Case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1860.
  • Azevedo, J. P., Hasan, A., Goldemberg, D., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Simulating the potential impacts of COVID-19school closures on schooling and learning outcomes: A set of global estimates. June 2020 conference edition. http://pubdocs.worldbank.org/en /798061592482682799/covid-and-education-June17-r6.pdf.
  • Bahçeşehir Universitesi (2020). BAU Uzaktan Eğitim Raporu, https://bau.edu.tr/haber/15707-bauzaktan-egitim-raporu. Erişim tarihi:29.08.2020.
  • Candoğan, O. (2021). MEB, 2020 Küresel Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim İzleme ve Değerlendirme Raporu'nu Yayınladı. Erişim adresi: https://www.webtekno.com/meb-2020-kureselsalgin-doneminde-uzaktan-egitim-izleme-ve-degerlendirme-raporu-nu-yayinladi-h106068.html.
  • Carretero-Gomez, S., Napierala, J., Bessios, A., Mägi, E., Pugacewicz, A., Ranieri, M., Triquet, K., Lombaerts, K., Robledo Bottcher, N., Montanari, M. and Gonzalez Vazquez, I., (2021). What did we learn from schooling practices during the COVID-19lockdown, EUR 30559 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2021, ISBN 978-92-76-28418-5, doi:10.2760/135208, JRC123654.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (1994). Research design: Qualitative and quantitative approach. London: Publications.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. https://dergipark.org.tr/en/pub/ijsser/issue/55748/747901.
  • Daniel, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
  • Deshmukh, S. R. (2020). Social realities of higher education in the age of uncertainties. Smart Moves Journal IJELLH, 8(4), 279-289. https://doi.org/10.24113/ijellh.v8i4.10547.
  • Hilton, E. L. (2012). Distance Learning Applied To Public Education History Requirement for South Carolina Teacher Recertification, Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for IT 540. http://www.siue.edu/~ehilton/jury1/Distance.
  • Kuzu, Ç. İ. (2020). COVİD-19 PANDEMİSİ sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (eba tv) ile ilgili veli görüşleri . Milli Eğitim Dergisi , SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM , 505-527 . DOI: 10.37669/milliegitim.720556.
  • MEB (2020a). İdari İzin. https://maol.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/16140039_idari_ izin.pdf 1.
  • MEB (2020b). http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr acikladi/haber/20497/tr
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education. Revised and expanded from"Case study research in education." San Francisco. CA: Jossey-Bass Publishers.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. New York: Sage Publications.
  • Mamun, M. A., Chandrima, R. M., & Griffiths, M. D. (2020). “Mother and son suicide pact due to COVID-19-related online learning issues in Bangladesh: An unusual case report”, International Journal of Mental Health and Addiction, 1-4.
  • Öztürk, Ö., Kuru, G. Ve Yıldız, C. D. (2020). COVID-19Pandemi Günlerinde Anneler Ne Düşünür Çocuklar Ne İster? Anne ve Çocuklarının Pandemi Algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 204-220.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal. experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283. DOI: 10.1177/1473325002001003636.
  • Pınar, M. A. , & Dönel Akgül, G., (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the COVID-19Pandemic. Journal of Current Research on Social Sciences , 10 (2), 461-486.
  • Reimers, F. M., & Schleicher, A. (2020). “A framework to guide an education response to the COVID-19Pandemic of 2020”, OECD. Retrieved April, 14, 2020.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri,(1. Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Salman, U. A. (2020a). “Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – III |Uzaktan eğitimin ilk iki haftası nasıl geçti?”. ERG. https://www.egitimreformugirisimi.org/ turkiyede-.
  • Salman, U.A. (2020b). Türkiye’de koronavirüsün eğitime etkileri-V, Dijital uçurumu öğrenciler anlatıyor. https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusunegitime-etkisi-vdijital-ucurumu-ogrenciler-anlatiyor/,
  • TEDMEM. (2020). COVID-19sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri(TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Usta, S.Y. ve Gökcan, H.N. (2020) Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6.2: 187-206.
  • UNESCO (2020a). School closures caused by Coronavirus (Covid-19). https://en.unesco.org/ covid19/educationresponse
  • The World Bank (2020a). The World Bank Education Global Practice Guidance Note: Remote Learning&COVID9.http://documents1.worldbank.org/curated/en/531681585957264427/pdf/Guidance-Note-on-Remote-Learning-and-COVID-19.pdf.
  • The World Bank (2020b). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19pandemic. https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using-edtech-to-supportremote-learning-during-the-covid-19-pandemic
  • Vonderwell, S. (2003). An examination of asynchronous communication experiences and perspectives of students in an online course: A case study. Internet and Higher Education, 6(1), 77-90.
  • Yang, Y. & Cornelious, L. (2004) Students’ Perceptions towards the Quality of Online Education: A Qualitative Approach . https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED485012.pdf .
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E., Mutlu,H. ve Doğanay, G. (2020) Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz M. (2020). Uzaktan eğitimin iyileştirilmesi: Salgın kaynaklı eğitim krizini aşmak için öneriler (Politika Notu: 2020/12). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Züleyha Ertan Kantos 0000-0002-3372-4967

Early Pub Date April 25, 2022
Publication Date June 1, 2021
Submission Date March 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 23

Cite

APA Ertan Kantos, Z. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim ile İlgili Görüşleri. MSGSÜ Sosyal Bilimler, 1(23), 476-491.