ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANLARINDA BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE MUTLULUK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Year 2024,
Volume: 5 Issue: 2, 188 - 201, 26.10.2024
Ahmet Kaya
,
Tevfik Fikret Karahan
Abstract
Bu çalışma ile üniversite öğretim elemanlarında mutluluk ve bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkileri incelenmek amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama modeli bu araştırmada kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde farklı fakültelerde görev yapan 175 öğretim elemanı oluşturmuştur. Araştırmada bireysel yenilikçilik ölçeği, Oxford mutluluk ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre bireysel yenilikçilik ve mutluluk arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Mutluluğun bireysel yenilikçiliği olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bireysel yenilikçilik ve mutluluk seviyelerinin cinsiyet ve yaşa göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.
Ethical Statement
Bu araştırma için Ardahan Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu’nun izni alınmıştır (Sayı: E-67796128-000-2200017501). Verilerin toplanması maksadı ile araştırmada kullanılan ölçekleri uyarlayan araştırmacılardan e-posta yolu ile ölçekleri kullanmak için gerekli izinler alınmıştır. Bu çalışmanın anketi araştırmacılar tarafından gönüllü bir şekilde doldurulmuştur.
References
- Abdullah, A. G. K., Ling, Y. L., Ping, C. S., & Yusoff, Z. B. (2016). The influence of workplace happiness towards innovative behavior and affective commitment among the teachers in northern peninsular Malaysia. RA Journal of Applied Research, 2(04), 445-450.
- Addi Muqit, A. M. (2022). Predicting Employees’ Happiness and Innovativeness Through the Lens Of Internal CSR Practices (A research project submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree of Master). UTAR.
- Akar, S. G. M. (2019). Does it matter being innovative: Teachers’ technology acceptance. Education and Information Technologies, 24(6),3415–3432.
- Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H. & Köse, S. (2018). Akademisyenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Mutluluklarının Belirleyicileri Olarak Sosyal ve Örgütsel Destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3): 173-193.
- Akgün, F. (2017). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Kabulleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8 (3), 291-322
- Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E. & Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2): 253-262.
- Al Daboub, R. S., Al-Madadha, A., & Al-Adwan, A. S. (2024). Fostering firm innovativeness: Understanding the sequential relationships between human resource practices,psychological empowerment, innovative work behavior, and firm innovative capability. International Journal of Innovation Studies, 8(1), 76-91.
- Alparslan, A. M. (2014). Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnun ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 82-101.
- Al-Shami, S. A., Al Mamun, A., Rashid, N., & Cheong, C. B. (2023). Happiness at workplace on innovative work behaviour and organisation citizenship behaviour through moderating effect of innovative behaviour. Heliyon, 9(5).
- Ateş, İ., & Köksal, Y. A. (2021). Beyin göçü-mutluluk ilişkisi: Türkiye’de akademisyenler için ampirik bir analiz. Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 6(2), 63-82.
- Aydemir, R. E. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi (ilk yetişkinlik dönemi), (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
- Bayraktar, D. M. (2012). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Web 2.0 Araçlarını Benimsemeleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 35-47.
- Bellet, C. S., De Neve, J.-E., & Ward, G. (2019). Does employee happiness have an impact on productivity? Saïd Business School WP, 13.
- Bibi, S., Khan, A., Hayat, H., Panniello, U., Alam, M., & Farid, T. (2022). Do hotel employees really care for corporate social responsibility (CSR): a happiness approach to employee innovativeness. Current Issues in Tourism, 25(4), 541-558.
- Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 16. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
- Cambridge Dictionary. (2024).
https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/happiness
- Can, M. & Cantez, K. E. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. Aydın Toplum ve İnsan Dergisi, 4(2), 61-76.
- Doğan, T., & Sapmaz, F. (2012). Oxford mutluluk ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25(4), 297-304.
- Elsamani, Y., Mejia, C., & Kajikawa, Y. (2023). Employee well-being and innovativeness: A multi-level conceptual framework based on citation network analysis and data mining techniques. Plos one, 18(1), e0280005.
- Fredrickson, B. L. (2004). The broaden–and–build theory of positive emotions. Philosophical transactions of the royal society of London. Series B: Biological Sciences, 359(1449), 1367-1377.
- Gasper, K. (2004). Permission to seek freely? The effect of happy and sad moods on generating old and new ideas. Creativity Research Journal, 16 (2-3), 215–229.
- Hafeez, S., Memon, M. A., Mirza, M. Z., Raziq, M. M., Sarwar, N., & Ting, H. (2024). The dual impact of job variety on employee happiness and stress: the mediating role of employee engagement and burnout. Journal of Management Development, 43(2), 170-186.
- Hills, P. & Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33,1073–1082.
- Hoo, W. C., Ying, L. C., Liau, C. H., Tee, M., Wolor, C. W., & Prompanyo, M. (2024). Mediating Effect of Employee Happiness between Corporate Social Responsibility and Employee Innovation in the Manufacturing Companies. Pakistan Journal of Life and Social Sciences, 22(2), 3838-3849.
- Honkaniemi, L., Lehtonen, M. H., & Hasu, M. (2015). Well-being and innovativeness: motivational trigger points for mutual enhancement. European journal of training and development, 39(5), 393-408.
- Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58–65.
- Ikiz, F. E., & Asici, E. (2017). The relationship between individual innovativeness and psychological well-being: The example of Turkish counselor trainees. International Journal of Progressive Education, 13(1), 52–63.
- Kaur, R., & Kaur, G. (2024). Managerial leadership and turnover intentions with the mediating role of employee happiness: an empirical study based on private universities. The TQM Journal, 36(2), 616-633.
- Keser, A. (2018). İşte Mutluluk Araştırması. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 14(1), 43-57.
- Kılıçer, K., & Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 150-164.
- Kip Kayabaş B. & Aydın C. H. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslere katılanların yenilikçilik profillerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 1-17.
- Koç, S. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin iş yeri mutluluğu ile bireysel mutlulukları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
- Koçel, T. (2005). İşletme yöneticiliği. 10. Baskı. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
- Köse, A. (2023). Kırgızistan’da ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin teknoloji kullanım tutumları ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Martínez-Falcó, J., Sánchez-García, E., Marco-Lajara, B., & Millán-Tudela, L. A. (2024). Enhancing employee wellbeing and happiness management in the wine industry: unveiling the role of green human resource management. BMC Psychology, 12, 203.
- Pryce-Jones, J. (2010). Happiness at work. Maximizing your psychological capital for success. UK: JohnWiley & Sons.
Sapmaz, F., & Doğan, T. (2012). Mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak iyimserlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 63-69.
- Sezgin, İ. V. (2018). Akademisyenlerin innovasyon eğilimlerinin ölçülmesi çalışması: Akdeniz Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Şahin, F., & Şahin, Y. L. (2022). Drivers of technology adoption during the COVID-19 pandemic: The motivational role of psychological needs and emotions for pre-service teachers. Social Psychology of Education, 25(2-3), 567-592.
- Tamannaeifar, M. &Panah, M. H. (2019). Psychological effects of spiritual intelligence and
creativity on happiness. Int J Med Invest, 8(2), 91-107.
- Tan, A. G., & Majid, D. (2011). Teachers’ perceptions of creativity and happiness: A perspective from Singapore. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 173-180.
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik%C3%A7i
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik%C3%A7ilik
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=mutluluk
- Tingaz, E. O. & Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), (1), 745-756.
- Tüik, Yaşam Mmenuniyet Araştırması (2023),
https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2023-49692#:~:text=Bireylerin%20mutluluk%20kayna%C4%9F%C4%B1%20olan%20de%C4%9Ferler,6%20ile%20i%C5%9F%20takip%20etti.
- Türköz, O. (2022). İş motivasyonunun, bireysel mutluluğa ve iş performansına etkisi: Burdur ili örneği (Yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
- Uçar, İ. (2024). Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile öğrenen okul algıları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
- Usai, A., Orlando, B., & Mazzoleni, A. (2020). Happiness as a driver of entrepreneurial initiative and innovation capital. Journal of Intellectual Capital, 21(6), 1229-1255.
- Uzunsakal, E., & Yıldız, D. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 14-28.
- Üstün, F., & Engin, M. (2024). Examining the Relationship Between Individual Innovativeness and Digital Citizenship. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 7(3),355-372.
- Yi, M. Y., Fiedler, K. D., & Park, J. S. (2006). Understanding the role of individual innovativeness in the acceptance of IT‐based innovations: Comparative analyses of models and measures. Decision Sciences, 37(3), 393-426.
- Yuan F., & Woodman, R. W. (2010). Innovative behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations. Academy of Management Journal, 53(2), 323-342.
Investigation Of The Relationship Between Individual Innovativeness And Happiness Levels In Unıversity Instructors
Year 2024,
Volume: 5 Issue: 2, 188 - 201, 26.10.2024
Ahmet Kaya
,
Tevfik Fikret Karahan
References
- Abdullah, A. G. K., Ling, Y. L., Ping, C. S., & Yusoff, Z. B. (2016). The influence of workplace happiness towards innovative behavior and affective commitment among the teachers in northern peninsular Malaysia. RA Journal of Applied Research, 2(04), 445-450.
- Addi Muqit, A. M. (2022). Predicting Employees’ Happiness and Innovativeness Through the Lens Of Internal CSR Practices (A research project submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree of Master). UTAR.
- Akar, S. G. M. (2019). Does it matter being innovative: Teachers’ technology acceptance. Education and Information Technologies, 24(6),3415–3432.
- Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H. & Köse, S. (2018). Akademisyenlerin Psikolojik Sağlamlık ve Mutluluklarının Belirleyicileri Olarak Sosyal ve Örgütsel Destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3): 173-193.
- Akgün, F. (2017). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ve Öğretim Teknolojilerine Yönelik Kabulleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 8 (3), 291-322
- Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E. & Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2): 253-262.
- Al Daboub, R. S., Al-Madadha, A., & Al-Adwan, A. S. (2024). Fostering firm innovativeness: Understanding the sequential relationships between human resource practices,psychological empowerment, innovative work behavior, and firm innovative capability. International Journal of Innovation Studies, 8(1), 76-91.
- Alparslan, A. M. (2014). Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnun ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 82-101.
- Al-Shami, S. A., Al Mamun, A., Rashid, N., & Cheong, C. B. (2023). Happiness at workplace on innovative work behaviour and organisation citizenship behaviour through moderating effect of innovative behaviour. Heliyon, 9(5).
- Ateş, İ., & Köksal, Y. A. (2021). Beyin göçü-mutluluk ilişkisi: Türkiye’de akademisyenler için ampirik bir analiz. Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 6(2), 63-82.
- Aydemir, R. E. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi (ilk yetişkinlik dönemi), (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
- Bayraktar, D. M. (2012). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Web 2.0 Araçlarını Benimsemeleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 35-47.
- Bellet, C. S., De Neve, J.-E., & Ward, G. (2019). Does employee happiness have an impact on productivity? Saïd Business School WP, 13.
- Bibi, S., Khan, A., Hayat, H., Panniello, U., Alam, M., & Farid, T. (2022). Do hotel employees really care for corporate social responsibility (CSR): a happiness approach to employee innovativeness. Current Issues in Tourism, 25(4), 541-558.
- Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 16. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
- Cambridge Dictionary. (2024).
https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/happiness
- Can, M. & Cantez, K. E. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişki. Aydın Toplum ve İnsan Dergisi, 4(2), 61-76.
- Doğan, T., & Sapmaz, F. (2012). Oxford mutluluk ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25(4), 297-304.
- Elsamani, Y., Mejia, C., & Kajikawa, Y. (2023). Employee well-being and innovativeness: A multi-level conceptual framework based on citation network analysis and data mining techniques. Plos one, 18(1), e0280005.
- Fredrickson, B. L. (2004). The broaden–and–build theory of positive emotions. Philosophical transactions of the royal society of London. Series B: Biological Sciences, 359(1449), 1367-1377.
- Gasper, K. (2004). Permission to seek freely? The effect of happy and sad moods on generating old and new ideas. Creativity Research Journal, 16 (2-3), 215–229.
- Hafeez, S., Memon, M. A., Mirza, M. Z., Raziq, M. M., Sarwar, N., & Ting, H. (2024). The dual impact of job variety on employee happiness and stress: the mediating role of employee engagement and burnout. Journal of Management Development, 43(2), 170-186.
- Hills, P. & Argyle, M. (2002). The Oxford Happiness Questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences, 33,1073–1082.
- Hoo, W. C., Ying, L. C., Liau, C. H., Tee, M., Wolor, C. W., & Prompanyo, M. (2024). Mediating Effect of Employee Happiness between Corporate Social Responsibility and Employee Innovation in the Manufacturing Companies. Pakistan Journal of Life and Social Sciences, 22(2), 3838-3849.
- Honkaniemi, L., Lehtonen, M. H., & Hasu, M. (2015). Well-being and innovativeness: motivational trigger points for mutual enhancement. European journal of training and development, 39(5), 393-408.
- Hurt, H. T., Joseph, K., & Cook, C. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58–65.
- Ikiz, F. E., & Asici, E. (2017). The relationship between individual innovativeness and psychological well-being: The example of Turkish counselor trainees. International Journal of Progressive Education, 13(1), 52–63.
- Kaur, R., & Kaur, G. (2024). Managerial leadership and turnover intentions with the mediating role of employee happiness: an empirical study based on private universities. The TQM Journal, 36(2), 616-633.
- Keser, A. (2018). İşte Mutluluk Araştırması. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 14(1), 43-57.
- Kılıçer, K., & Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel yenilikçilik ölçeği (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 150-164.
- Kip Kayabaş B. & Aydın C. H. (2019). Kitlesel açık çevrimiçi derslere katılanların yenilikçilik profillerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 10(1), 1-17.
- Koç, S. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin iş yeri mutluluğu ile bireysel mutlulukları arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
- Koçel, T. (2005). İşletme yöneticiliği. 10. Baskı. İstanbul: Arıkan Basım Yayım Dağıtım.
- Köse, A. (2023). Kırgızistan’da ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin teknoloji kullanım tutumları ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Martínez-Falcó, J., Sánchez-García, E., Marco-Lajara, B., & Millán-Tudela, L. A. (2024). Enhancing employee wellbeing and happiness management in the wine industry: unveiling the role of green human resource management. BMC Psychology, 12, 203.
- Pryce-Jones, J. (2010). Happiness at work. Maximizing your psychological capital for success. UK: JohnWiley & Sons.
Sapmaz, F., & Doğan, T. (2012). Mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak iyimserlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 63-69.
- Sezgin, İ. V. (2018). Akademisyenlerin innovasyon eğilimlerinin ölçülmesi çalışması: Akdeniz Üniversitesi örneği (Yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Şahin, F., & Şahin, Y. L. (2022). Drivers of technology adoption during the COVID-19 pandemic: The motivational role of psychological needs and emotions for pre-service teachers. Social Psychology of Education, 25(2-3), 567-592.
- Tamannaeifar, M. &Panah, M. H. (2019). Psychological effects of spiritual intelligence and
creativity on happiness. Int J Med Invest, 8(2), 91-107.
- Tan, A. G., & Majid, D. (2011). Teachers’ perceptions of creativity and happiness: A perspective from Singapore. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 173-180.
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik%C3%A7i
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=yenilik%C3%A7ilik
- TDK (Türk Dil Kurumu), (2024). https://sozluk.gov.tr/?ara=mutluluk
- Tingaz, E. O. & Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), (1), 745-756.
- Tüik, Yaşam Mmenuniyet Araştırması (2023),
https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Yasam-Memnuniyeti-Arastirmasi-2023-49692#:~:text=Bireylerin%20mutluluk%20kayna%C4%9F%C4%B1%20olan%20de%C4%9Ferler,6%20ile%20i%C5%9F%20takip%20etti.
- Türköz, O. (2022). İş motivasyonunun, bireysel mutluluğa ve iş performansına etkisi: Burdur ili örneği (Yüksek lisans tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
- Uçar, İ. (2024). Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile öğrenen okul algıları arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
- Usai, A., Orlando, B., & Mazzoleni, A. (2020). Happiness as a driver of entrepreneurial initiative and innovation capital. Journal of Intellectual Capital, 21(6), 1229-1255.
- Uzunsakal, E., & Yıldız, D. (2018). Alan araştırmalarında güvenilirlik testlerinin karşılaştırılması ve tarımsal veriler üzerine bir uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 14-28.
- Üstün, F., & Engin, M. (2024). Examining the Relationship Between Individual Innovativeness and Digital Citizenship. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 7(3),355-372.
- Yi, M. Y., Fiedler, K. D., & Park, J. S. (2006). Understanding the role of individual innovativeness in the acceptance of IT‐based innovations: Comparative analyses of models and measures. Decision Sciences, 37(3), 393-426.
- Yuan F., & Woodman, R. W. (2010). Innovative behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations. Academy of Management Journal, 53(2), 323-342.