Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma
Örgütü (OECD) tarafından finanse edilen uluslararası bir araştırmadır. PISA
araştırması, 2000 yılından beri her üç yılda bir 15-16 yaş arası öğrencilerin
eğitim kalitesini değerlendirmek ve ölçmek amacıyla gerçekleştirilmektedir. PISA
araştırması, öğrencilerin Fen Bilimleri, Matematik ve Okuma Becerilerinde
öğrendikleri tanım kavramını kullanarak başarılarını değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. PISA 2015 araştırmasında, öğrencilerin Fen Bilimleri
okuryazarlığı incelenmiştir. Çok seviyeli yapısal eşitlik modellemesi (MSEM),
karmaşık very yapısına sahip modellerin analizinde kullanılan çok seviyeli bir
istatistiksel analizdir. Günümüzde, PISA, TIMSS ve PIRLS
gibi birçok projeden elde edilen veriler karmaşık ve hiyerarşik bir yapıdadır. MSEM
nalizi hiyerarşik veriler için gereklidir. Bu çalışmanın amacı, Türk
öğrencilerin 2015 PISA araştırması Fen Bilimleri okuryazarlığı için MSEM
analizi kullanılarak oluşturulan modeli analiz etmek ve katılımcı ülkelerin
öğrencileri arasında birinci sırada yer alan Singapurlu öğrenciler ile
karşılaştırmaktır. Türk ve Singapurlu öğrenciler, MPlus paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Her iki ülke için oluşturulan modellerin iyi
uyum gösterdiği gözlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Journals |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
Mugla Journal of Science and Technology (MJST) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.